Inte ett skit :/ På flera dagar. Får skylla på pappledigheten, men farfar har iallafall snart spacklat klart badrummet medans jag har roat mig med grabben.

Suttit halva dagen och njutit i mamma och pappas halvfärdiga orangeri. Pappsen har gjort allt själv så jag tycker han borde lägga upp projektlogg på BH men det blir ju aldrig av

DSC_0135[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0136[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Han har tom byggt egen styrsystem för takluckorna som går på fuktighet och temp
 
D09 skrev:
Gårdagens test blev kompostkvarnen



Roliga grejor det där 
Akta fingrarna, använd alltid "påpetaren"!
 
Tog mej samman, köpte isolering och satte igång med innertaket i bygget.

Något bättre än att deklarera, men inte mycket. :|

IMG_5191.2014-04-15_125728.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hemmakatten
Deklarera?? Vad är det för konstigt ord? Har bestämt mig för att förtränga sådana obehagliga ord. Anstånd är däremot ett ord jag kommer ihåg. Tyvärr vägrar dock min revisorssjäl att gå med på något sådant...
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Har hyvlat, sågat till, borrat och oljat en bit all som ska få knoppar och bli handdukshängare i källartoan. I helgen byggde jag med ivrig hjälp en cyklon till snickeriet i källaren.
 
Fått huset värderat, gick över förväntan! Så nu blir sommarens köksrenoveringsdrömmar verklighet!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
phl skrev:
Har hyvlat, sågat till, borrat och oljat en bit all som ska få knoppar och bli handdukshängare i källartoan. I helgen byggde jag med ivrig hjälp en cyklon till snickeriet i källaren.
Har du bilderna i en egen projekttråd? ;)
 
Y
Elektrikern kopplade in bubbelbadet så jag har utforskat denna.
Sen har jag scannat vägg efter reglar och markerat ut detta inför att kanske våga borra och dra slang för el till kommoden.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
-RB- skrev:
Har du bilderna i en egen projekttråd? ;)
Bilder på hängaren eller cyklonen?
 
phl skrev:
Bilder på hängaren eller cyklonen?
Cyklonen.
 
mycke_nu skrev:
Något bättre än att deklarera, men inte mycket. :|
Det mesta är bättre än att deklarera. Och angående anstånd så har jag alltid sett den blanketten som första steget i deklarationsarbetet. :surprised:
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
D09
Alfredo skrev:
Det mesta är bättre än att deklarera. Och angående anstånd så har jag alltid sett den blanketten som första steget i deklarationsarbetet. :surprised:
Deklaration = begäran om att ta ut sitt sparkapital 😋
 
Förenklad deklarationsblankett enligt Hasse & Tage:

1. Hur mycket har du tjänat?
2. Hur mycket har du kvar?
3. Skicka in det.
 
Bytt garageblandaren till en beg Vårgårda duschblandare eftersom den gamla läckte. Så nu har jag vatten till trädgården igen. Har meckat vidare med hyllor i pannrummet som numera är förråd när bergvärmen kommit in. Planterat en halon- och en röd vinbärsbuske från Lidl, får se hur dom tar sig men för 49 kr styck har jag råd att chansa. Målat slagportarna till garaget en andra gång med ByggMax bruna täcklasyr så efter 40 år utan underhåll ser dom nu riktigt fina ut
 
Årets första arbetsdag i trädgården. Road av att se hur mycket det växer utan att man lägger en massa strån i kors. Sneglar vidare på farstubyggnation för att flytta ut vp o fläkt. Den fjärde juni röstar riksdagen, dags att köra igång på nationaldagen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.