D09
Flyttat på en kompost för att göra plats för kommande lekyta.

Bara en mindre rolig kompost kvar att flytta på :/
 
Hyrt ett släp och kört fyra vändor med byggskräp och trädgårdsavfall till tippen.
 
Grovplanerat!
Måla om fasaden, framsidan i år, baksidan "senare". Falu Rödfärg.
Isolerat uterum med värmegolv. Får vänta nåt år, lär kosta ca 200 000 med arbete.
Altan i nedre delen a trädgården. Betong eller trall? Måste kolla med nån som kan sten och klippor.
Litet förråd i nedre delen av trädgården, plus anslutet plank, insynsskydd mot grannen (samråd med dem!)
Panel + dörrar på garage/förråd
Fräscha upp lilla badrummet: ny plastmatta, duschslang, duschdörr samt fläktsystem.
Nytt tak, falsad plåt istället för korrugerad, solceller (kan de kyla datarummet?), fönster i lilla badrummet
Ny kamin, nånstans nere, matsalen eller hallen? Beror på var vi vill ha skorstenen.
Göra om två små sovrum + korridor (som förut var stort + litet sovrum) till två mellanstora.
Nytt kök, eventuellt med köks-ö. Kräver eventuellt omplanering av hallen.

Noteras bör att jag räknar med att det tar tio år eller så att hinna med allt!
 
Börjat sätta upp nytt innertak i köket.
 
Oljat min handdukshängare samt provfräst en chucknyckel i MDF.
 
Fick skruvat ihop handdukshängare, resten av kvällen blev öl och konsert. Fina grejer
 
A
Byter ut dubbelsidigt radhusstaket från 1968 med liggande brädor mot ett nytt staket i samma utförande tillsammans med resten av grannarna i radhuslängan. Det kommer att bli så snyggt när det är klart och jag kan knappt vänta med att komma ut och göra klart sista biten...:) Nu väntar jag på att en nymålad panelbräda ska torka, där sista staketstolpen ska fästas.
 
Gjorde sista biten på innertaket i köket igår så nu är det enhetligt :)
Skall målas en gång till, men det blir ett senare projekt.
tak.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Lekt med kompostkvarnen 👍

Två murarhinkar med flis till komposterna :)

Känner mig som ett ekohushåll 😄😄
 
Massa småplock idag.... tvättat sambons vinterhjul, slängt ut lite reparationsgräsfrö (heter det så?), hittade en halv säck med gräsmattegödsel som spreds ut, förberett målning av en grillvagn som ska byggas om för gaseldad Murikka, servat/rengjort gräsklipparen och satt batteriet på laddning och nu har köksknivarna fått en duvning med våtstenarna....så nu blir det kvällen :)
 
  • Gilla
Fanjunkarn
  • Laddar…
D09 skrev:
Lekt med kompostkvarnen 

Två murarhinkar med flis till komposterna :)

Känner mig som ett ekohushåll 
På min förra lilla tomt använde jag kompostkvarnen till att bli av med en "djungel" på baksidan av huset.
Fliset spred vi ut lite här och där, bland annat i några bergskrevor, där det knappt fanns någon jord.
När vi sedan satte potatis i de vanliga pallramarna blev det en hel del knölar över.
Dessa satte vi i "flisjorden" i bergskrevorna.
Det blev jättefin potatis!
Så jag tror inte att det behövs så mycket kompostering :)
 
Gödslat trädgårdslandet.
 
D09
plockat loss klingan på komposkvarnen och slipat denna i slipen för motorsågen =P

vettefan om den blev vassare :x får testa imorgon =)

några tips på vad man ska tänka på?
 
Inte skära sig? ;-)

Själv fick jag någon timme över och dammade av de nästan klara bitarna balkongräcke. Fick måttat in det sista, borrat några hål och svetsat det sista. En timme till eller två och det är klart för galv.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
AnneFi
Vårstädat altanen och planterat lite blommor. Passade på att rulla upp kabeltrumman som sambon släpade hem till mig.
Här är ett foto på ena sidan
20140418_192633_zpsajwg0vqj.jpg
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.