Efter tre års väntan fick balkongens trall och snickerier en tvätt för att få bort mossa, alger och allmän skit och påväxt. Det blev ju fint men nu får jag nog måla skiten också... Verkar va ett fuskjobb som kom fram med Combiclean och rotborsten :(

ImageUploadedByByggahus.se1397888681.261602.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
magda136 skrev:
Efter tre års väntan fick balkongens trall och snickerier en tvätt för att få bort mossa, alger och allmän skit och påväxt. Det blev ju fint men nu får jag nog måla skiten också... Verkar va ett fuskjobb som kom fram med Combiclean och rotborsten :(

[bild]
Snyggt sågat i alla fall!

Att kladda på lite vitfärg går ju snabbt :)
 
D09
Skyfflat lite grus, lekt med kompostkvarnen, strött flis i buskarna och skiftat till sommardäck :)

Det tog ca 1,5 timme, resten av dygnet har jag jagat monsterungarna :/
 
KnockOnWood skrev:
Snyggt sågat i alla fall!

Att kladda på lite vitfärg går ju snabbt :)
Man kan, utan att överdriva, säga att det är en snickerientusiast som byggt huset. Väldigt välbyggt. Och inget är standard. Inte ens altandörrarna går att byta utan att specialbeställa. Både bra och lite jobbigt... Men mest bra :)
 
Flyttat in vardagsrummet till gästrummet så vi kan renovera klart öv. uploadfromtaptalk1397987294902.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
uploadfromtaptalk1397987310943.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Fixat avloppet till 3kammarn, misstänkte läcka och det stämde fint

Ett rejält slukhål 😱

ImageUploadedByByggahus.se1398014199.758464.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1398014216.738626.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Brist på finare material 😇

Ett riktigt skitgöra 😷

Sen spacklat o målat i tösens rum
Skulle kaklat istället, hade varit klar nu
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Börjat preppa för pooluppstart: 14,8 grader i vattnet redan nu, utan värme påslagen.

EDIT: så att matte förstår......
 
Redigerat:
MathiasS skrev:
- 14,8 grader i vattnet
Låter kallt :)
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
ullberg
Igår klippte jag gräset för första gången. Efter kraftiga svettningar började jag fundera på den där åkgräsklipparen som jag tröttnade på förra säsongen då drivremmen hela tiden hoppade av.

Jag har justerat den många gånger utan resultat men denna gång ställde jag upp klipparen på pallbockar för att komma åt. Märkte då att hela bakaxeln satt löst då infästningarna mer eller mindre rostat av.

Så det blev lite svetsjobb, blir nog inga pris för den svetsningen men peppar peppar, det verkar det funka nu, och det duger för mig.

Vid middagen bet jag av en bit av en tand så gräsklipparbudgeten får sannolikt gå på knäna en tid framöver...
 
RulleBulle skrev:
Flyttat in vardagsrummet till gästrummet så vi kan renovera klart öv.[bild][bild]
Annan ljudbild i nya rummet, eller? ☺
 
magda136 skrev:
Annan ljudbild i nya rummet, eller? ☺
De stora högtalarna blev helt plötsligt för stora men ljudet blev mycket bättre :)
 
RulleBulle skrev:
De stora högtalarna blev helt plötsligt för stora men ljudet blev mycket bättre :)
Du behöver nog ett par Focal 927 Be isället,. Jag har faktiskt ett par till övers som ska säljas ☺
 
Inspekterat vinden idag eftersom en del "knackningar" hörts i huset det senaste. Inte riktigt som hackspett men...
Hittade inget utom några försök till getingbon i pingisbollstorlek. Tänkte dock på att luftspalten i snedtaket kanske lockar kryp eller småfåglar? Borde det sitta nät där?
 
MathiasS skrev:
Börjat preppa för pooluppstart: 14,8 grader i vattnet redan nu, utan värme påslagen.

EDIT: så att matte förstår......
Lyx jag premiärbadade vår pool idag... 9 grader 😃
 
Familjens yngre damer doppade sig i 6 gradigt östersjövatten tidigare idag och förstod inte alls varför man inte kunde hoppa i poolen på direkten....jag väntar till tempen kliver över 30.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.