Bara för att reta KOW och McL:

1. Rensat skenorna under pooltaket, rensat poolen.
2. Krattat bort stenar, preppat för att lägga på jord och så gräs.
3. Satt 3kvm kakel i tvättstugan, klart så när som på fyra plattor, fixet tog slut.
 
Mikael_L
Bara för att få alla vettiga livsnjutare att inte känna ångest:
Satt 1 (En) trallbräda på en altan. Förvisso inkl tillsågning av längd. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Om det är här vi lägger nivån så:

1) Såpat om altan och trappa (bara inne på andra året, men det tycks vara da shit för behandling av tryckat virke)
2) Insett att min irritation över att jag inte dragit kanalisation för högtalare till verandan var löjlig, det går inte mindre än 4st 25mm rör för övervakningskamerorna (analoga så för att få in bnc-kontakten) till nästan exakt rätt plats. Tog ett par minuter att klämma i två högtalarkablar också...
3) målat om de högtalare som kom med den rätt fina pioneerstereo jag plockade upp för 300 spänn (sannolikt var priset en effekt av att de var i körsbär)
4) tog en premiärtur med min bättre hälft på den EU-moppe som jag använder för korta ärenden, fick tokpunka efter 100m med en ganska obehaglig inbromsning som följd. Slanglöst däck men med spännbandstricket lyckades jag få fast däcket på fälgen och premiärturen blev bara halvtimmen försenad (inklusive lite underhållning för grannarna).

Jo och så har jag cyklat drygt två mil och gått knappt en. Eftersom jag är en otränad kontorsråtta är jag ändå rätt nöjd med den bedriften!

/U - om och vem jag kanske retar bryr jag mig inte om, men förhoppningsvis ingen...
 
Suttit i lä på en strandäng och käkat medhavd jordgubbstårta. :)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
mycke_nu skrev:
Suttit i lä på en strandäng och käkat medhavd jordgubbstårta. :)
now we're talking.. (y)



edit:
Jag har å andra sidan grillat för första gången denna säsong (ja jag vet, usligt sent :surprised:).
Det blev en otroligt god och mör entrecote som redan har satt ribban högt för sommaren. :)

Och det gjordes ju på husets altan och platsar väl också i tråden?
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Planerat altanbygget med frun (för 100:e gången -minst), fasen vad svårt det är att få till det bra :mad:
 
Akahigi
Rengjort grillen, grillat korv, målat en massa list, dammsugit, kånkat upp dubbelsängen för trappan, grillat fläskkarré, rökt en cigarr, druckit lite Talisker. Bra dag...
 
Äntligen blivit av med två surdegar! :D

Först startade vi dagen med att riva den gamla avgränsningen mellan markstenen och gräset som bestod av tolv år gamla byggtimmer i ett varv och var lätt ruttna. Planen var att ersätta dessa med ett varv med "bya mursten" men när väl timret var upptaget visade det sig att dessa var som nya på den sidan som legat ner i marken. Slutade med en "quick-fix" då jag helt sonika vände alla timmer och vips så har jag nu en ny avgränsning utan att det kostat ett öre men framför allt har jag sparat tid! Håller det mer än två år är det helt klart värt det...!

Då det fanns massa tid över i föregående projekt blev det till att justera förrådsdörren som knappt gått att öppna de sista åren. Men nu så (y) Varför det dragit ut på tiden är för att den inte sitter med karmskruv...
 
Rensat bort ogräs mellan uteplatsens stenläggning. Ska även finna ett sätt att ta bort mossan som skoningslöst spridit sej över stenläggningen!
Tips mottages tacksamt!
 
LillaHon skrev:
Rensat bort ogräs mellan uteplatsens stenläggning. Ska även finna ett sätt att ta bort mossan som skoningslöst spridit sej över stenläggningen!
Tips mottages tacksamt!
Ferrogent - finns på Granngården. Spädes 1 dl per 10 liter vatten, vattna över mossan och voila... :)

Länk
 
Fyllt två vattenkannor åt hustrun. 2x10 liter = två minuter.
Och tagit en lång kvällspromenad.
Har upptäckt att kvällspromenader, när det blivit mörkt, är mer givande, för då ser man tydligt vad grannarna sysslar med inne i sina fredade zoner :)

PS
Tagit ett viktigt policybeslut:
Att aldrig mera skryta med hur duktig jag har varit. För det är jag ju inte.
(det var väl duktigt :) )
 
Redigerat:
Grundmålat 800 löpmeter ytterpanel. Inte bara idag då utan större delen av påskhelgen. Sen har jag även sått en del gräs och fått klart sista sidan av fasaden på friggeboden.
ImageUploadedByByggahus.se1398114773.323762.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1398114785.411629.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nöjd med min insats både som plåtslagare, snickare och målare. Det var lite bökigt att få till fönsterblecken till byggmax PVC fönster.

PS. Måla är sjuuukt tråkigt!
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Plockat av bordet och Y-axeln på min lilla CNC-fräs för att kunna ta mått för beställning av nya kulskruvar. Tradigt då originalskruvarna är i principt oanvända men ändå väldigt glappiga :(
 
Tagit en kall öl i den varma solen och tittat på gräset som växer ohejdat fort nu..
Det blir en sväng med klipparen så fort jag får tid.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Förutom grillning, öldrickande, cyklande mm så har man äntligen gjort klart en surdeg: Trappan
Saknas nu bara lister på vangstyckena, men det tar vi om ytterligare 6mån... :surprised:
20140421_194322.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.