44 990 läst · 67 svar
45k läst
67 svar
Tips på bra högtryckstvätt önskas
Medlem
· Halland
· 4 095 inlägg
Var nere på Bauhaus i Bäckebol i fredags kväll och skulle köpa en trädgårdsslang och lite kopplingar. Tänkte avmossa mina Danska sjöstensplattor som inte sett rengörning sedan 1974. Tänkt metod var massiva mängder Klorin och så borste. Plötsligt vid fyndhyllan vid utcheckningen stod den där, ungefär som i filmerna där den söta lilla hundvalpen bara ber om att få bli köpt: en Kärcher K 2.100.mattiasp skrev:
Japp, nu ramlade ni allt av stolen! Den minsta och mest feminina damväskemodellen av högtryckstvätt man kan tänka sig. Normalt skulle jag inte riskera min manlighet genom att köpa en sådan tvätt men 399 kr för ett komplett demoex med full garanti fick snålheten att ta befälet över mina nedre regioner.
Några timmar senare i lördags var uteplatsen som ny, den danska sjöstenen glänser vackert vit och 70-talet har återvänt till uteplatsen. Inte en droppe kemikalier behövdes. Dessutom avmöglade jag min halvruttna trappa och drog loss lösa färgflagor från planket runt uteplatsen. Till och med Mexifasaden fick jag ren.
Så nu ser ni att manligheten ibland kan överleva en gul tvätt från Bauhau i minsta storleken. Den är inte ens trefasansluten.
Njo, fast jag tror Gelins bygger om dom lite så att det ska funka bra på 10A. Till skillnad från direktimporterade med andra ord. Kolla med Waxdog.se, där köpte jag min maskin.frav skrev:
Intressant, hur kan man få en enfas 230V 2,8kW maskin att lira på 10A?DrBosa skrev:
http://gelins-kgk.se/produkt/13635-hogtryckstvatt-1152-tst_p
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Byta ut badkar mot dusch. Tips önskas på vad jag ska köpa.
Badrum -
Tips på värmepumpslösning för tappvarmvatten önskas
Värmepumpar -
Ergonomiska snickarhammare, tips önskas
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Luftavfuktare i tvättstuga - tips önskas
Tvättstuga -
Tips innan jag kapar avloppsröret önskas.
Vatten & Avlopp