Kan rekommendera Kärcher. Efter att ha kört 30 minuter och maskinen var varm råkade jag spruta mot maskinen. Följden blev att pumpgodset sprack. Hittade sprängskiss på Kärchers hemsida. Lätt att se vilken del som var trasig. Handlade reservdel för 150 kr och bytte delen. Fungerar perfekt igen.

Nästa Kärcher jag köper ska ha slangvinda och bra förvaring för munstycken mm. Den jag har nu har dålig balans och är hopplös att köra över ojämn gräsmatta utan att alla tillbehör trillar av
 
frasse skrev:
Nån som har koll på de olika terasstvättarna? Alltså T-racer och patio cleaner.

Är det nåt att fundera över i valet mellan Kärcher och Alto?

Har också sett att Foma (737 eller 747 tror jag den hette) har fått bra omdöme i nåt test, kan det vara ett alternativ?
Har en Kärcher och fick med ett terassmunstycke liknande ett dammsugarmunstycke. Helt värdelöst. Köpte ett T-Racer munstycke istället efter att ha sett imponerande resultat från reklam. Fungerar bättre men jag undrar fortfarande hur de fick så bra resultat i reklamen :)
 
Köpte nyligen en Alto E130 på Bauhaus. Mycket nöjd med den. Pumphus i metall, motor på 2100W, 130bar, 8m slang. Pris för den är 2200:-. Med lite tillbehör som terasstvätt och bilmunstycke kommer man upp i närmare 3000. Vill man ha lite kraftigare finns E140 också.
 
Jag köpte Altos e140 på bauhaus på någon kampanj för 2395 eller nå´t i den stilen. Funkar skitbra.

Fyndet den dagen var dock utställningsexet av Alto 120. Saknade munstyckena så de tänkte SLÄNGA maskinen...jag bjöd hundra spänn och fick den...:):)

Ibland är det bra att vara fräck och lägga skambud.

Drabbade nog ingen fattig.

Så när jag kört slut den ena maskinen har jag den andra att fortsätta med. Bra.
 
Har haft en Kärcher 3.99 i ca. 1.5 år och den går sämre och sämre hela tiden. Den tappar tryck verkar det som. I helgen skulle jag tvätta bilen, och då fick man nästan bättre tryck direkt ur trädgårdsslangen än att köra genom högtryckstvätten...

/ Jocke
 
OlaF skrev:
Kärcher 5.55 M plus med T200 terasstvätt hittar man på en del ställen för knappa tretusenlappen, men jag hittar den inte ens på Kärchers hemsida? 9m slang verkar ju trevligt och med terasstvätten i det priset är det inte *helt* galet heller. Även om jag egentligen siktat på en tusenlapp lägre. Ska ju som sagt inte mer än tvätta bilarna och en altan med den.
COOP säljer denna just nu för 2995:- Då får man också en Kärcher grovdammsugare på köpet...
 
Efter en sprucken slang på min Alto maskin så funderar jag på att byta till Kärcher istället. Alto har betydligt styvare och omedgörliga slangar. Att de dessutom endast har 12 månaders garanti på slangen gör ingen människa glad. Jag köpte maskinen för mindre än två år sedan :( Visst köpte jag en billig maskin på kampanjerbjudande men inte vill jag köpa en slang för mer pengar än jag betalade vid kampanjen 2006.
Enligt både råd och rön så får man en bra maskin för ca 2000:- om man ska ha den till husbehov.
Någon som vet om det är olika garantiregler på Kärchers maskiner och Altos?
 
Fick idag meddelande att vi får en ny slang i alla fall. Gissar att vi var påstridiga om att konsumentköplagen borde gälla då vi på intet sätt använt maskinen felaktigt tog skruv :D Då kan man ju spara ihop till att köpa en bättre maskin om ett-två år :) Men för nu så får denna fylla våra behov. Är ju inte ute efter någon proffsmaskin då vi använder maskinen 10-15 timmar per år.
 
Nån som har sett några bra priser på Kärcher K 6.85 eller K 7.85 ?
 
Kampanj på k5.85 nu på Krauta för 2995:-
 
Köpte en 5.85 på Hornbach i veckan för 2795 kr normalpris. Testade idag och jag är supernöjd. Körde oavbrutet i 1,5 timmar och både plank, terass och stenläggningen blev fantastiskt rena. Över förväntan och jag är glad att jag inte köpte någon Rustavariant. hoppas bara att den håller et antal år också.

Angående 6.85an tror jag Hornbach tar ca 3500 kr på normalpris. Jag tror dock att denna kräver 16A säkring vilket inte alla har.
 
Har kört 7.85 i några år, och den är ju stark på papperet.
Sålde den och gick upp till proffsmaskinen HD 6/13 CX Plus som är klenare på papperet.
Vilken skillnad, mot att ha stått 40 cm med böjd rygg med ett alldeles för kort spolrör så stod jag nu raklång 1,5 meter från bilen, och denna spolade ändå bättre än konsumenttvätten. Kanske fel att jämföra dem, men specarna på papperet trodde jag betydde nånting. 12' för en tvätt är inte billigt, men det tar vi på nöjeskontot :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.