4 366 912 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
...men de kommande bygglovsreglerna förändrar ju saken. Så idag har jag skissat vidare . Funderar nu på om det är snyggt med varmförzinkade inslag i räcket. Vad tror ni?mexitegel skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Precis! Det är ju snyggt med rostfria räcken med glasskivor, men att hålla det snyggt här på västkusten tror jag kommer driva mig till vansinne . Till och med rostfritt syrafast får ju rostprickar...
Jag har tagit upp det i högsta instans nu i kväll, men huruvida WAF var tillräcklig eller inte får jag inte svar på förrän i morgon bitti. Det "sovs på saken" just nu
Jag har tagit upp det i högsta instans nu i kväll, men huruvida WAF var tillräcklig eller inte får jag inte svar på förrän i morgon bitti. Det "sovs på saken" just nu
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
På 1970-talet tillverkade min salig svärfar ett ankare åt mig som varmförzinkades.mexitegel skrev:Precis! Det är ju snyggt med rostfria räcken med glasskivor, men att hålla det snyggt här på västkusten tror jag kommer driva mig till vansinne . Till och med rostfritt syrafast får ju rostprickar...
Han var lärare på en yrkesskola och det fanns ingen gräns för vad han och hans lärarkollegor kunde "fixa"
Nåväl, ankaret (en kopia av Danforth) var ju i sjön varje natt i Bohuslän och på Norska Sørlandet.
Aldrig ett spår av rost.
Men var lämnar du in grejer för förzinkning? Ca 1980 fanns det ett ställe i Kungälv som jag använde vid ett båtbygge. Varmförzinkning är grejen!
PS
Vad betyder WAF
PS2
Svärfar var alltså lärare i VVS-teknk i Halmstad.
En av hans elever var Per Gessles far.
Per G. gav senare ut ett album med titeln "Son of a Plumber"
Svärfar var mycket kulturellt intresserad och kallades i småstaden "den vittre rörmokaren".
Saknar honom mycket
PS3
Aha, Wife Acceptance Factor
Redigerat:
Ja, det kan nog bli snyggt och hållbart. Tror det kommer matcha den nya markstenen bra också.
Det finns ju ett gäng zinkar runt om göteborg vad det verkar så det ska säkert gå att komma överens med någon av dem. Tack för tipset om kungälv, ska kolla upp det!
Det finns ju ett gäng zinkar runt om göteborg vad det verkar så det ska säkert gå att komma överens med någon av dem. Tack för tipset om kungälv, ska kolla upp det!
Tackar - Jag har ju samma planer då det blir för stort projekt att putsa om alla väggar samt att jag vill dölja el/vatten. Tänkte mig dubbelgips på plåtregel med luftspalt till taket som även det skall sänkas och ventilera det hela med en PAX eller liknande.MathiasS skrev: