Tror att frånvaron av isolering är bland det viktigaste - då blir det inte kallt bakom väggen och fukt kondenserar inte.
 
Fick rollat väggarna en andra gång i källartoan. Fortfarande inte full täckning med silikatfärgen. Får bli en vända till...

avlopp_kallare24.jpg

(Kass vitbalans på bilden men orkade inte ta en ny :) )

Kom ihåg att mäta upp öppningen i duschnischen i badrummet jag fixade för sju år sedan. Har fortfarande inte kommit dit en glasvägg utan kvar hänger ett mögligt gammalt plastskynke uppsatt med sugkoppar och tvättklämmor. Trixiga mått, öppningen är mot snedtaket och inga vinklar är räta...
 
Ingenting. Sociala aktiviteter samt mycket på jobbet har begränsat tiden för mig idag.
 
Ägnat förmiddagen åt att leta lämplig leverantör för virke(6km virke totalt). Ser ut att bli en beställning från Polen.
 
Köpt en kakelborr. Vi har varit utan krokar i badrummet sedan augusti...kanske kommer de upp nu.
 
Beställt fiber. Nu hoppas jag bara att grannarna också gör det så att vårt område blir prioriterat.
 
Inspekterat ägorna, så jag har ett hum om vilka saker som ska åtgärdas när vädret tillåter.. vi har haft många stormar härnere på sistone.. och en del hängrännor/stuprör har tagit stryk.. fönsterkitt här och var likaså..några plankor har lossnat lite och ska skruvas fast igen.. osv

Mer konkret har jag plockat pinnar ute och lagt på hög.. grenar som blåst av i varierande strlk..

Har införskaffat (i helgen som var) sån här "rullgrej" för sophinkar på Ikea.. som jag tror jag ska försöka montera in i diskänken nu till kvällen :)

Ha en trevlig kväll,
/Sandra
 
Monterat av duschblandaren och rensat silarna för typ hundrade gången. Det här med egen brunn har sina sidor.

Även inhandlat en tandspackel, så i helgen blir det lite plattsättning.
 
Börjat att måla källartrappan, var väldigt välbehövligt efter all renovering med mycket spring uppochner.
 
Kladdat på sista(?) vändan med väggfärg på källartoan. Källarprojektet masar sig fram i ytterst maklig takt =/ Behöver bli klar så jag kan få tillbaka min elektronikhörna...
 
Målat vindskivor på golvet i vardagsrummet! Imorgon blir det takläggning på friggeboden!
 
vectrex skrev:
Målat vindskivor på golvet i vardagsrummet!...
Har du golvdrag :cool:
 
  • Gilla
MSjöström och 1 till
  • Laddar…
Flyttat in. Det verkar bli motsvarande ungefär 3 lägenheter med grejer. Vi kanske borde köpt ett större hus.
 
  • Gilla
MSjöström och 1 till
  • Laddar…
fiskbuggaren skrev:
Flyttat in. Det verkar bli motsvarande ungefär 3 lägenheter med grejer. Vi kanske borde köpt ett större hus.
Jaha, ni är också dåliga besökare till tippen :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.