4 366 912 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
FredrikR, Ditt avloppsproblem påminde mig om ett projekt jag hastigt och olustigt tvingades till 2006, Bjuder på ett par dåliga bilder på hur mysigt man kan ha det som husägare.
Man var ju rätt skitig, På mer än ett sätt...
Fyfan va tråkigt rent ut sagt, Men gutt när det e klart o man inte har några äckliga gjutjärn och betongrör kvar.
Besparar er bilderna på själva stoppet dock Vill inte ens tänka på vad som hände när jag öppnade rensluckan på stigande röret...
Man var ju rätt skitig, På mer än ett sätt...
Fyfan va tråkigt rent ut sagt, Men gutt när det e klart o man inte har några äckliga gjutjärn och betongrör kvar.
Besparar er bilderna på själva stoppet dock Vill inte ens tänka på vad som hände när jag öppnade rensluckan på stigande röret...
Fixat bland det viktigaste i utrustningsväg i hemmet. Den började rassla för ett halvår sen, gav upp i förra veckan.
Det är lilla bollen i mitten som är sliten så den passerade genom fjädern som skall hålla den på plats.
Allt detta sitter i den röda klumpen, fick byta hela, 20 via tyska eBay.
Och för dom icke invigda så är det röda en vibratorpump i en 15 år gammal Saeco espressobryggare, som fått slita hårt och förhoppningsvis gör det i många år till. Äntligen gott kaffe hemma igen.
Det är lilla bollen i mitten som är sliten så den passerade genom fjädern som skall hålla den på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allt detta sitter i den röda klumpen, fick byta hela, 20 via tyska eBay.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och för dom icke invigda så är det röda en vibratorpump i en 15 år gammal Saeco espressobryggare, som fått slita hårt och förhoppningsvis gör det i många år till. Äntligen gott kaffe hemma igen.
Spacklat väggarna i hallen på övervåningen. Bort med all äcklig glasfiberväv som för övrigt även återfinns i taket...?! Har även rivit ur det gamla fula laminatgolvet.
Imorgon blir det en vända till med spackel och förhoppningsvis löser sig mina gnekande golvbrädor med lite rejäla skruvar också.
Imorgon blir det en vända till med spackel och förhoppningsvis löser sig mina gnekande golvbrädor med lite rejäla skruvar också.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Tja, vi är nog rätt många som tycker det är skönt att inte vara i skottlinjen.D09 skrev:
Jag längtar inte direkt tillbaka till Göteborg.
Men jag saknar ju mina barn som bor där än...
I lördags gjorde jag klart elen i pannrummet. Blev sjuk på kvällen och inlagd på sjukhus i måndags, därför ni sluppit mig här. Är nu hemma och sjukskriven i 3 veckor så imorgon kommer far med mitt nya pelletsförråd som han byggt åt mig så ska vi rensa ut lite skit från pannrummet och mecka dit det nya förrådet, ska bli skönt att kunna fylla i en hel pall åt gången.