FredrikR, Ditt avloppsproblem påminde mig om ett projekt jag hastigt och olustigt tvingades till 2006, Bjuder på ett par dåliga bilder på hur mysigt man kan ha det som husägare.

xEPC56h.jpg

5mF62Kp.jpg

Nfg3aCQ.jpg

Man var ju rätt skitig, På mer än ett sätt...

Xi7sLqs.jpg

Fyfan va tråkigt rent ut sagt, Men gutt när det e klart o man inte har några äckliga gjutjärn och betongrör kvar.

Besparar er bilderna på själva stoppet dock(y) Vill inte ens tänka på vad som hände när jag öppnade rensluckan på stigande röret...

• Gilla
MTech och 1 till
  • Laddar…
Beställt kabel så jag kan koppla in subwoofrarna som ska stå bakom soffan kan få mullra igång, så både jag sittandes i soffan och huset får massage när dom drar igång:wow:

Fixat bland det viktigaste i utrustningsväg i hemmet. Den började rassla för ett halvår sen, gav upp i förra veckan.

Det är lilla bollen i mitten som är sliten så den passerade genom fjädern som skall hålla den på plats.
ImageUploadedByByggahus.se1381170033.782975.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Allt detta sitter i den röda klumpen, fick byta hela, 20€ via tyska eBay.

ImageUploadedByByggahus.se1381170201.298276.jpg
Skapa konto

Och för dom icke invigda så är det röda en vibratorpump i en 15 år gammal Saeco espressobryggare, som fått slita hårt och förhoppningsvis gör det i många år till. Äntligen gott kaffe hemma igen.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vad gör den lilla bollen?! Flottör?

Nyfniken skrev:
Vad gör den lilla bollen?! Flottör?
Ventil, sitter ett par på raken i pumpen, är rätt högt tryck den bygger upp i en espressomaskin. Bollen är ca 1,5 mm i diameter.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Lagt klinker i klädgarderoben som så sakteliga blir mitt kontor. Jäklar så långsam jag är, men skoj är det!

• Gilla
D09
  • Laddar…
Lagt sista biten med golv i hallen! Gjort veckobesöket på byggmax. Undrar om det kommer en vecka då inget behöver kompletteras:confused::sly:

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
inget direkt gjort på och i huset men har konsulterat en kökstillverkare om upplägg och stil på "nya" köket

Insåg idag på jobbet att man skulle kunna få snygga frästa bitar att ha på huset..

ImageUploadedByByggahus.se1381240897.795864.jpg
Skapa konto

Har flytspacklat hallgolvet i källaren, blev väl så där....
Att det skall vara så svårt att få spacklingen bra ! :banghead:

D09
Inget med huset idag men upplevt göteborgs framsida med skottlossning och flyende skitungar på moppe...

Att bo i skogen är underskattat ;)

• Gilla
MTech och 2 till
  • Laddar…
Spacklat väggarna i hallen på övervåningen. Bort med all äcklig glasfiberväv som för övrigt även återfinns i taket...?! Har även rivit ur det gamla fula laminatgolvet.

Imorgon blir det en vända till med spackel och förhoppningsvis löser sig mina gnekande golvbrädor med lite rejäla skruvar också.

Penselmålat paneltak.
Det var jobbigare än jag trodde och nu har jag lite värk i nacken, men det sover jag bort;)

D09 skrev:
Inget med huset idag men upplevt göteborgs framsida med skottlossning och flyende skitungar på moppe...

Att bo i skogen är underskattat ;)
Tja, vi är nog rätt många som tycker det är skönt att inte vara i skottlinjen.

Jag längtar inte direkt tillbaka till Göteborg.

Men jag saknar ju mina barn som bor där än...

• Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
I lördags gjorde jag klart elen i pannrummet. Blev sjuk på kvällen och inlagd på sjukhus i måndags, därför ni sluppit mig här. ;) Är nu hemma och sjukskriven i 3 veckor så imorgon kommer far med mitt nya pelletsförråd som han byggt åt mig så ska vi rensa ut lite skit från pannrummet och mecka dit det nya förrådet, ska bli skönt att kunna fylla i en hel pall åt gången.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.