3 272 008 läst · 11 080 svar
3272k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Medlem
· Östergötland
· 562 inlägg
Kanske borde lagt bilden i typ "värsta vattenkopplingen" istället.
Hur är det med höjden på uttaget med tanke på att vi får anta att det finns en golvbrunn under vasken?
Hur är det med höjden på uttaget med tanke på att vi får anta att det finns en golvbrunn under vasken?
Jag skulle gissa att det har varit en fast installerad 3 fas maskin från början ansluten via en IP 44 klassad anslutningsdosa. Sedan har någon bytt till VU när den nya 1 fasmaskinen monterades
När jag bodde i lägenhet så hade vi en elradiator på 380v precis bredvid badkaret. När jag och en granne till påpekade att detta inte riktigt är okej så fick vi en handdukstork monterad på en annan vägg istället. Synd om dom som inte påpekade.
Du får ha elektriska apparater installerade i zon 2 vilket innebär bredvid badkar. Men den måste vara minst ip44 och fastansluten.xdigger skrev:
Det ser ut som det suttit en lampa i porslinsarmatur tidigare på väggen....vojma skrev:
Synd att de inte kopplat in skarvuttaget där lampan suttit tidigare, då hade de kunna använt strömbrytaren också
och inte behöva sträcka sej för att nå strömbrytaren på utagslimpan.
skämt å sido. sådana här lösningar har man gjort med då har de varat en dag eller två, vid längre projekt drar man el till en liten byggcentral....
jag gillar framförallt dragavlastningen.... eller bristen på dragavlastning...vojma skrev:
Men de kanske är nått nytt som jag har missat gällande torix....
Nu även godkänd att använda som dragavlastning