1 734 153 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Oftast gör min M en 360 när den ska gå på begränsningkabeln. Men ibland gör den en enkel 90 graders sväng vänster in på kabeln. Blir inte klok på vad det är som påverkar den till vilket den ska välja._dalkarl_ skrev:
Samma här, jag tror det har att göra med vilken vinkel som den åker in mot kabeln, om den åker in mot färdriktningen till basen eller med.matspeter skrev:
detta var läxa nr3 klipparen har kapat min slinga på två ställen också pg yvig kabeldragning. Dock lätt löst, i mitt fall har jag lött och krympslangat de skarvar som krävts.Grottisen skrev:
Beställde en Landroid M igår.
Gräsmattan är U-formad, inga lutningar, och inga trånga passager, ca 700 m2.
Det enda lite knepiga är att det sitter buskar med kanske 1,5 - 2 m mellanrum utefter ett staket, ca 0,5 m från staketet.
Gissar att jag får lägga slingan innanför dessa och köra runt buskarna med bensinaren...
Men jag skall nog testa lite och se om det går att få till något först.
Har ca 15 m gräsmattegräns mot en granne (häck mellan), men det är inte troligt att han skaffar robot inom överskådlig framtid, så det bör inte vara något problem med störningar.
Klippkapacitet, funktioner och pris känns helt rätt på denna för mina förutsättningar.
Bara hoppas att det stämmer nu...
Gräsmattan är U-formad, inga lutningar, och inga trånga passager, ca 700 m2.
Det enda lite knepiga är att det sitter buskar med kanske 1,5 - 2 m mellanrum utefter ett staket, ca 0,5 m från staketet.
Gissar att jag får lägga slingan innanför dessa och köra runt buskarna med bensinaren...
Men jag skall nog testa lite och se om det går att få till något först.
Har ca 15 m gräsmattegräns mot en granne (häck mellan), men det är inte troligt att han skaffar robot inom överskådlig framtid, så det bör inte vara något problem med störningar.
Klippkapacitet, funktioner och pris känns helt rätt på denna för mina förutsättningar.
Bara hoppas att det stämmer nu...
Tja, mycket om denna 'billiga' gräsklippare, är den nått att ha?
kan nån nämna FEM bra saker och FEM dåliga saker med den?
Är det värt att lägga lite extra pengar för e.x en Indego? (gillar dock inte ljudnivån på indegon..)
kan nån nämna FEM bra saker och FEM dåliga saker med den?
Är det värt att lägga lite extra pengar för e.x en Indego? (gillar dock inte ljudnivån på indegon..)
+ klippresultat
+ Tyst, låg ljudnivå
+ lång garanti (3år med registrering)
+ bra batterityp (lithium)
+ pris prestanda
- kräver mer planering vid installation av begränsningskabeln
- ej lokal service
- ej guidekabel
- lämnar lite kantklipp
- basstationen placerars längs med begränsningskabeln
+ Tyst, låg ljudnivå
+ lång garanti (3år med registrering)
+ bra batterityp (lithium)
+ pris prestanda
- kräver mer planering vid installation av begränsningskabeln
- ej lokal service
- ej guidekabel
- lämnar lite kantklipp
- basstationen placerars längs med begränsningskabeln
Vill nog byta ut det där med basstationen (som jag inte tycker är något minus) mot problemet med att närliggande (<3,5 m) robotinstallationer kan störa ut Landroiden om man nu har grannar så nära. Vidare är service är inte lokal men väl fungerande och snabb med gratis frakt, dvs. den är inte längre ifrån än ditt postinlämningsställe. I övrigt skriver jag under på allt det andra._dalkarl_ skrev: