Mikael_L
gadu, trevligt att se att det går framåt.
Du borde nästan göra en helt egen projekttråd om det där fina trappbygget. :)
Det verkar bli en ganska brant trapp, iaf den upp till loftet ...

Kaklade väggarna i stugans badrum igår.. han börja med golvet tills jag insåg att jag hade 39,5 graders feber.. får ta det nästa helg då :)

Mikael_L skrev:
gadu, trevligt att se att det går framåt.
Du borde nästan göra en helt egen projekttråd om det där fina trappbygget. :)
Det verkar bli en ganska brant trapp, iaf den upp till loftet ...
Är bara en glad amatör som gillar utmaningar. Har dock en blogg på hela renoveringen
radhusrenovering.blogspot.com

Trappan upp till loftet är inte så jättebrant som den ser ut. Men visst, snubblar man så gör det mer ont jämfört med vanliga trappor ;)

Har precis flytspacklat badrummet på 5,5m2. 12 säckar gick det åt. För att aldrig ha gjort det förut blev den förbaskat bra. Fick till och med till fallet vid golvbrunnen jäkligt bra. Är hur nöjd som helst, dock inte min rygg. Men det får man väl ta (y)

Börjat lägga Marmoleum klickgolv i köket. Sen kom en förkylning och gav mig 38,3 vilket för oss män innebär att man är en hårsmån från döden... :surprised:

Börjat installation av innertak i badrummet. Ecophone, smidigt när man väl har mätt ut var profiler ska vara för att undvika för liten platta någonstans.
Badtak.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Satt upp OSB på innerväggar. Skruvat ihop de garderober som skall fällas in i en vägg och satt dem på plats.

Reglat runt 2 infällda garderober, få se om det hinns med, att sättas skivor imorgon.

Är det vattenfördelarna i paneltaket som jag ser? Tja, det är ju inspekterbart iallafall och ett eventuellt läckage upptäcks ju. Men jag tänker på elen... får man göra så?

mariatherese skrev:
Är det vattenfördelarna i paneltaket som jag ser? Tja, det är ju inspekterbart iallafall och ett eventuellt läckage upptäcks ju. Men jag tänker på elen... får man göra så?
Vad får man göra/inte göra med el menar du?

/J

Varför inte, rätt vanligt med kopplingspunkter och stegar ovanför sådana tak, tänk dig alla kontor med pendlade tak.

Jag vet inte, det var därför jag frågar. Jag tänkte att om det skulle börja läcka i kopplingarna så skulle det kunna rinna på dosan. Men det kanske inte är någon större risk. Eller så har den en hög IP-klass.

Det finns ju rätt konstiga kombinationer med el och vatten i de där stolparna som man ser i gästhamnarna t ex. Förmodligen är jag försiktigare än nödvändigt.

FredrikR skrev:
Reglat runt 2 infällda garderober, få se om det hinns med, att sättas skivor imorgon.
Ja se på f_n.. Jag fick upp skivan bredvid garderoben.
Framåt sommaren kanske väggarna är klädda med panelskivor :rolleyes:

Har nyttjat en av mina 10 "nypappadagar" till att klä in nya skjutdörren med foder(salning), så att frugan kan måla.

Har städat bort all onödig elektronik i steriobänken och återställt vardagsrummet efter en omtapetsering av en fondvägg , samt byt ut ett vägguttag så jag har likadana i vardagsrummet.
Har även hunnit med att sätta upp en led list som bänkbelysning i köket , för att testa och se om det blir bra när mörkret faller på.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.