1 160 679 läst · 6 151 svar
1161k läst
6,2k svar
Bosch Indego 10 robotklippare
Har haft min i en vecka och får det inte till att fungera.
- skall den följa tråden ett varv första gången? - Jag kan inte få den till det, vad gör jag för fel?. Slingan är rak 3 m framför och bakom.
Jag får den bara till att åka runt och kartera.
Tacksam för svar
och undanber vänligt alla onödiga kommetarer som inte har med ämnet att göra.
- skall den följa tråden ett varv första gången? - Jag kan inte få den till det, vad gör jag för fel?. Slingan är rak 3 m framför och bakom.
Tacksam för svar
Jag skulle rekomendera dig att göra om karteringen, finns en ruta för det i displayen.Bjutte skrev:Har haft min i en vecka och får det inte till att fungera.
Tacksam för svar
Har den ngn gång följt slingan hela vägen till baksidan på laddstationen?Bjutte skrev:
Har den inte det skulle jag testa med att stänga av laddaren vänta i 20sek starta laddaren på nytt sätta tillbaka roboten i laddaren och starta kartering på nytt.
Har kört Indegon i en vecka nu och är faktiskt rätt nöjd med hur den klipper och fungerar, Men visst är det ett ljud ifrån hjulmotorerna som låter lite gnälligt, och det hör inte hemma på en maskin i denna prisklassen.
Har fått justera tråd, gropar, hinder m.m för att maskinen nu skall klippa perfekt men så är det ju mad alla robotar att man får anpassa sig fram. La även till kantklippning varannan gång i menyn och det fungerar som så att den följer alla slingor även öar och ända in i laddaren med roterande kniv.
Pricken över i,t var idag att jag snickrade ett litet tak till Indegon. Funderar faktiskt på att kalla honom "Conrad"
Har fått justera tråd, gropar, hinder m.m för att maskinen nu skall klippa perfekt men så är det ju mad alla robotar att man får anpassa sig fram. La även till kantklippning varannan gång i menyn och det fungerar som så att den följer alla slingor även öar och ända in i laddaren med roterande kniv.
Pricken över i,t var idag att jag snickrade ett litet tak till Indegon. Funderar faktiskt på att kalla honom "Conrad"
Det är bara att bita ihop. Med det där nicket kan du ju inte gärna byta märke...INDEGO skrev:
Tror du tænker på Robomow RL1000. RL2000 som jeg sammenligner med larmer ikke specielt megetMBygga skrev:Att jämföra ljudnivån med en av de ljudligaste robotarna på marknaden är ju ingen referens som håller särskilt bra. Robomowägare får ju t.o.m. klagomål från grannar över ljudet har jag läst. Nej, oftast brukar man ju jämföra egenskaper med de som är bäst på marknaden, eller hur?
Sent from my GT-I9100 using Byggahus
Det er det jeg mener - Robomow står til 80dB, Bosch til 86dB (skulle altså være dobbelt så højt larmende), men.... Bosch' en larmer altså *meget* mindre end Robomow' en. Så de dB målinger er til at lukke op at skide i.... ;-)MBygga skrev: