4 362 254 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Det har småregnat precis hela dagen så jag har hållts i källaren och slipat och oljat fönsterbågar på de (begagnade) treglasfönster som ska ersätta de befintliga i sovrummet. Och så har jag lagt ny tätning i en avloppsgenomföring från tvättställsavloppet där den gamla tätmassan i skarven gjort sitt. Egentligen borde det vara en gummimuff där, men badrummet ska rivas ut till våren...
Svetsat nya rökrör till braskaminen....snart klart så att man kan montera......
Förra helgen jag höll på och isolerade hann jag mer än jag trodde. Nu hann jag nästan ingenting känns det som, hade räknat med att ha allt utom det pilliga runt anslutningen till gamla huset klart. Men icke, rejält surt.
Funderar på att ta en semesterdag i veckan bara för att bli av med eländet.
Men sista fönsterfoderbiten sågades i alla fall till. När den är uppe är det klart utomhus för i år.
Funderar på att ta en semesterdag i veckan bara för att bli av med eländet.
Men sista fönsterfoderbiten sågades i alla fall till. När den är uppe är det klart utomhus för i år.
Satt alla (6) stolparna till rosen spaljen av armeringsnät och även satt hälften av överliggarna frun påstår att det blir bra.. Ska sätta resten av överliggarna så snart det blir väder igen. Väntar också på att Jula ska få hem de halogen spottar vi vill ha till belysningen av den samma.