Påbörjat arbetet med den lilla toan som kommer ligga vägg i vägg med köket, med ingång från hallen. Var en liten skrubb tidigare, sedan tagit en del av hallen och lite av vardagsrummet..
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1348081529.785867.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
jackt skrev:
Påbörjat arbetet med den lilla toan som kommer ligga vägg i vägg med köket, med ingång från hallen. Var en liten skrubb tidigare, sedan tagit en del av hallen och lite av vardagsrummet..
Du saknar ramen till strömbrytaren.:D
 
wanegardh skrev:
Du saknar ramen till strömbrytaren.:D
Ja veeeeet.. Glömde köpa den. :( Exacct-serien är ju rena rama plockepin, man kan ju få hur många olika varianter som helst. :D
 
Anna_H skrev:
Flyttat ett vitrinskåp med sprit i. babysteps but I'm getting there.
Igår flyttade jag soffan, mattan och bordet och tog sedan ett litet glas cognac ur nämnda skåp. Maken har fått skruva på locken på elkontakterna, nåt ska ju han göra också, när han nu inte kan måla tak.
Hm, det inspirerar mig till att gå och ta ett glas ur motsvarande skåp jag med. Det KAN ju vara så att det är läge att flytta det i framtiden, vad vet jag...
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Idag ska jag flytta en säng, och sedan äta en bit ost. Och riva lite tapet.
 
Har alla jobbat så mycket hela helgen att ni inte hunnit rapportera något? Här är iallafall mina framsteg:
421231_436160619752648_794476875_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lördag förmiddag

267261_436261533075890_549672489_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lördag kväll

579756_436501783051865_2120683877_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alldeles nyss.

Motstående vägg, vid trappan, ser ut så här:
41085_142111322490600_1869469_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och ja, jag är fullt medveten om att stegen inte är helt utfälld, den blev för låg då...

Både igår och idag får jag hjälp av 11-åringen, 6 timmar igår och sannorlikt 3-4 idag. Vad är rimlig ersättning? Svartarbete utan faktura förståss :D
 
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
Anna_H skrev:
Både igår och idag får jag hjälp av 11-åringen, 6 timmar igår och sannorlikt 3-4 idag. Vad är rimlig ersättning? Svartarbete utan faktura förståss :D
Fri mat och rena kläder nästa vecka också? :)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Mikael_L
Spelat lite mer 15-spel.

Dvs flyttat saker lite hit och dit för att få plats med andra saker så man kan nå och komma åt ytterligare saker.
Och så var de första sakerna ivägen igen ... :(
Ja ni vet nog hur jag menar. ;)
 
  • 15spel.gif
  • Gilla
slacker och 1 till
  • Laddar…
Isolerat upp till nocken på övervåningen av tillbyggnaden. En hel del kvar...
Köpt mer isolering. Flera paket hos bygghandeln var droppfuktiga på utsidan av plasten och luktade urin (undvek dessa).
Jag trodde att det smitit in en katt och ofinat sig, men en av de anställda sa att det var en impregneringsvätska som luktade så. Stämmer det verkligen?
 
Mikael_L skrev:
Spelat lite mer 15-spel.
...
Ja ni vet nog hur jag menar. ;)
Jo. Jag brukar leka med skräcktanken att Arga Snickaren skulle dyka upp på oväntat besök när det är som värst.
Han skulle bli arg...
 
Ordnat med ett dränagerör ut ur krypgrunden för Woods DS15
 
Mikael_L
Crebel skrev:
Jo. Jag brukar leka med skräcktanken att Arga Snickaren skulle dyka upp på oväntat besök när det är som värst.
Han skulle bli arg...
Ja ibland läggs inte tiden på rätt saker, känns det iaf som.
Och någon som kommer och gormar åt en just då skulle kanske inte vara helt optimalt. :confused:
 
Har snart fått ner mina cirka 2500 vårlökar i marken.
I närheten av huset då :rolleyes:
 
2500 vårlökar?? Jisses :)

Själv har jag nästan fixat klart andra halvan av stendiket vid mitt evighetsprojekt muren vid vägen. Nu är det snart bara belysningspollare och plantering av marktäckare kvar....
 
Redigerat:
RoTe
Jag har påtalat ett problem med knarrande och sviktande golv för hyresvärden som konstaterade att inspektionslucka saknas och således måste golvet brytas upp. Därför möblerades det om i stället så problemet kunde kringgås... Återstår att se när den tunga byrån jag ställde där ramlar igenom. :D

Sedan fick jag en kasserad förhöjningsram till en panna att ha under värmepumpen så den kommer upp från marken. Den passade nästan perfekt.

Därefter har jag lagat lådorna på ovan nämnda byrå från Ikea där botten rasar ur om man lastar för tungt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.