Det har småregnat precis hela dagen så jag har hållts i källaren och slipat och oljat fönsterbågar på de (begagnade) treglasfönster som ska ersätta de befintliga i sovrummet. Och så har jag lagt ny tätning i en avloppsgenomföring från tvättställsavloppet där den gamla tätmassan i skarven gjort sitt. Egentligen borde det vara en gummimuff där, men badrummet ska rivas ut till våren...
 
Kortade ner, målade och monterade takstegen idag.
DSC_0296.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Utökat gräsmattan 12m² med grässvål från vägen utanför. Mer gräsmatta att klippa...
...för roboten...

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
 
Målat punchverandan ...... äntligen. Över 100 små rutor ......... :)
 
Svetsat nya rökrör till braskaminen....snart klart så att man kan montera......
 
Skrapat, grundoljat och grundmålat 3 st källarfönster samt altandörren. Bytte även ut lite ruttet virke runt altandörren.
 
Med ett riktigt skitväder blev det till att fortsätta med lite isolering på insidan mellan de sista tre takstolarna...
 
Målat altandörren och 3 källarfönster.
 
Bytt badrumsfönster till ett mindre för att göra plats för kommande dusch.
 
Klar med alla fönster!! Nu blir det el!

i_calvin.gif
 
Förra helgen jag höll på och isolerade hann jag mer än jag trodde. Nu hann jag nästan ingenting känns det som, hade räknat med att ha allt utom det pilliga runt anslutningen till gamla huset klart. Men icke, rejält surt.
Funderar på att ta en semesterdag i veckan bara för att bli av med eländet.

Men sista fönsterfoderbiten sågades i alla fall till. När den är uppe är det klart utomhus för i år.
 
Satt alla (6) stolparna till rosen spaljen av armeringsnät och även satt hälften av överliggarna :D frun påstår att det blir bra.. Ska sätta resten av överliggarna så snart det blir väder igen. Väntar också på att Jula ska få hem de halogen spottar vi vill ha till belysningen av den samma.
 
meriks skrev:
Målat punchverandan ...... äntligen. Över 100 små rutor ......... :)
Gratulerar!
Efter ett antal egna spröjsade fönsterprojekt förstår jag lyckokänslan :)...
 
mycke_nu skrev:
Klar med alla fönster!! Nu blir det el!

[bild]
Och precis så kul var det!

Screen Shot 2012-09-17 at 4.33.41 PM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är för långt mellan klamren. ;)
 
  • Gilla
JOW
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.