4 367 580 läst · 32 112 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Börjat dra kabel till larmet, la lite extra krut på att dra ner allt i källaren. Skönt att inte ha det mer synligt än nödvändigt.
Hustrun klagade på att det var lite mycket nu med mitt kabeldragande samt en helt uppgrävd framsida. Om allt stämmer kommer ca 25 pall sten på måndag. Sen blir det lite murning och stenläggning framöver, fast det gör jag i ärlighetens namn inte själv.
Hustrun klagade på att det var lite mycket nu med mitt kabeldragande samt en helt uppgrävd framsida. Om allt stämmer kommer ca 25 pall sten på måndag. Sen blir det lite murning och stenläggning framöver, fast det gör jag i ärlighetens namn inte själv.
Inte ett jota.
Samma här och så kommer det nog att vara nu tills barnen flyttat hemifrån elelr jag blivit av med jobbet. Om jag ska tjata på dem, elerl städa efter dem i stälet för att tjata på dem så finns ingen tid och energi kvar till nåt vettigt.
Kittat och målat fönster. Snabbmetoden, dvs jag tar inte ner dom som inte är ruttna. Kittar om, maskerar glaset och målar medan dom hänger på huset. Dom är för många och för dåliga för att göra mer. Om några år byter jag nog ut hela rasket..
Byter samtidigt ut en hemserver och surfar efter en ny byggbil. Mycket husaktiviteter mao!
Byter samtidigt ut en hemserver och surfar efter en ny byggbil. Mycket husaktiviteter mao!
Nästa gång jag bygger hus kommer jag skita i alla fönster.
Tänk:
Bättre isolervärde i väggarna.
Man sparar pengar, fönster är dyrare än gips + mineralull + panel.
Man sparar tid, fönster tar längre tid att montera, + allt krafs runtom sen, ut och invändig smyg mm.
Man sparar sen massor på allt underhåll.
Man slipper t.o.m putsa fönster.
Nä istället sätter jag upp stora LCD-skärmar på väggarna inne, och "web-kamera" ute.
Och med en knapptryckning på datorn drar jag för persienner alt byter fönster till tavlor.
Tänk:
Bättre isolervärde i väggarna.
Man sparar pengar, fönster är dyrare än gips + mineralull + panel.
Man sparar tid, fönster tar längre tid att montera, + allt krafs runtom sen, ut och invändig smyg mm.
Man sparar sen massor på allt underhåll.
Man slipper t.o.m putsa fönster.
Nä istället sätter jag upp stora LCD-skärmar på väggarna inne, och "web-kamera" ute.
Och med en knapptryckning på datorn drar jag för persienner alt byter fönster till tavlor.
En inte helt osökt framtidsvision är väl när vi inte ens behöver LCD-skärmar utan har tapeter som kan visa bilder. Tänk ett rum där varendra kvadratcentimeter vägg visar hur det ser ut utanför, som att stå i ett växthus ungefär, men ingen ser in och inga fönster att ta hand om... Mycket svårare att göra inbrott också.