Mikael_L
Mikael_L skrev:
Jag gillar din smiley-serie. Gladare och gladare ... :cool:

Själv har jag spikat den sista panelen på huset. Ja nästan då ... ;)
Men nu är faktiskt den allra sista panelbrädan på plats. :cool:

Fast egentligen inte. För i 5-årsplanen ligger en "sänkning" av taket på uteplatsen, som utgörs av en indragen del av fasaden. Där ska det snickras ihop lite som sen ska täckas med fasadpanel.

Men det räknas ju inte. :)
 
pbengtsson skrev:
Påbörjat monteringen av min balkong, gjord av svenskt stål samt skärbrädor från ikea, kryddat med lite oppfinnar-jocke trix.
Kan man få se bilder på detta, det lät skoj :)?
 
Jag har städat bort på gården så att jag inte ska köra sönder grabbens leksaker med snöskotern när snön kommer om nån vecka.
 
  • Gilla
MagnusSt
  • Laddar…
Rensat hängrännor på garaget. Rännan läcker, takplåten rostig, portarna behöver ny panel...suck...
 
vojma skrev:
Jag har städat bort på gården så att jag inte ska köra sönder grabbens leksaker med snöskotern när snön kommer om nån vecka.
Känns väldigt avlägset så här efter årets varmaste dag med 32grader på termometern;)
 
Nimajneb skrev:
Känns väldigt avlägset så här efter årets varmaste dag med 32grader på termometern;)
Det var inte kul att stå och gräva på sin jord-hög idag :(
 
Anyday now!

1d.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Grävt plinthål och spridit ut matjord på en 5-600 m2.

Eller tja, egentligen har jag bara hängt omväxlande på krattan och spaden och tittat på grävaren. :)

(fast lite slit blev det nog, och än mer blir det när sten ska krattas ut och perfekt planhet nås.)
 
  • bh120820-01.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska plocka bort två rader med takpannor närmast gaveln då vi bygger ut.
Sen plocka vindskivor och rensa så vi kan börja måtta för takstolarna.
 
Igår var vi på kulturkalaset hela dagen så det var ju inte så produktivt för projekten, men NCC's sandlåda var rolig tyckte både jag och barnen :). Men jag fick köpt lite delar jag saknade för pågående projekt på vägen dit.

På kvällen hann jag med att koppla ihop det sista på dräneringen vid vägen och bli nästan klar med stenfyllningen ovanpå. Skarvade sen kabelskyddsrören till kommande belysningspollare, http://www.byggahus.se/forum/belysning/199034-bygga-egen-belysningspollare.html,och fyllde på med 7 skottkärrelass med matjord ovan på det. Sen var det alldeles för mörkt för att fortsätta :)
 
Freddie_A skrev:
Ska plocka bort två rader med takpannor närmast gaveln då vi bygger ut.
Sen plocka vindskivor och rensa så vi kan börja måtta för takstolarna.
Blev det gjort? ;)
 
Mikael_L
En såån där dag ... :( ... ni vet ...

Fick sista ventilationsdetaljerna, men insåg att jag egentligen behöver en 100mm hålsåg.
Hittade en justerbar variant, men den gick sönder när jag försökte gänga upp den för att justera. :(

Jag började göra det sista på gavelspetsen på garaget, men när jag fått ut alla verktyg och täckt av brädhögen och precis börjat lite, så började det regna. :(

Efter jag täckt för bräderna igen och burit in alla verktygen så funderade jag på vad jag skulle göra.
Fällde bakstolarna och lastade hela kombin full med skräp, från framstolsryggarna till bakluckan och upp till taket. Körde till återvinningscentralen för att upptäcka att dom stängt för dagen.

Åkte och handlade en mutter på ett ställe och lite mat på ett annat på vägen hem.

Så jag har handlat en mutter idag, typ ... :)
Som inte ens passade ... :x
 
Redigerat:
  • Gilla
Crebel och 2 till
  • Laddar…
jag har nästan gjort lika lite dom Mikael, åkt till stan för att köpa stolphattar, fel storlek på Jula, slut på Bauhaus, ej galvade på Xl-bygg. åkte hem, började kapa och skruva fast distanskloster till räcket på en spiraltrappa sen började regna se kom frun på att hon skulle på kräftkalas. fyra klossar fick jag dock ditt.

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Tog ledigt idag, började dagen med att hämta en gammal kallsåg jag köpte för ett par månader sen.
Sen åkte jag hem o började bränna ihop stommen till de nya garagedörrarna, har inget fancy svetsbord så det släpet fick agera svetsbord...

vx4w5.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.