4 361 233 läst · 32 078 svar
4361k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Har bland annat rivt en gammal murstock idag.. inga löjliga hål-stenar här inte, stenarna väger säkert 4-5kg styck (den är troligtvis murad i början på 1900-talet).
Imorgon ska resten av väggen rivas så det blir minst lika mycket sten till, urk.
Är det någon som vet ifall det finns en "marknad" för gamla tegelstenar?, är det lönt att lägga upp en bortskänkes-mot-avhämtning annons på Blocket?
Imorgon ska resten av väggen rivas så det blir minst lika mycket sten till, urk.
Är det någon som vet ifall det finns en "marknad" för gamla tegelstenar?, är det lönt att lägga upp en bortskänkes-mot-avhämtning annons på Blocket?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inget jag tar gift på, men du kan nog tom. sälja dom?Daniel78 skrev:Har bland annat rivt en gammal murstock idag.. inga löjliga hål-stenar här inte, stenarna väger säkert 4-5kg styck (den är troligtvis murad i början på 1900-talet).
[bild]
Det fanns en del annonser på blocket, 4-6:- per styck, men då är dom rensade och jag vill inte röra dessa stenar mer än absolut nödvändigt, jag hatar tegelstenar och har flera ton nergrävda i marken som jag håller på att gräva upp, så dessa kommer jag försöka skänka bort.Kattvovven skrev:
Fast är det modera eller gamla? Tänker att gamla är värda mera?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 082 inlägg
Borstat betongväggarna i alla rum, spacklat dem i två + hallen. Samt blandat till lite väl rinnig husfix och applicerat densamma på de större hålen samt sprickor mm...