Mikael_L
Vi har besökt Byggmax, IKEA, K-rauta, Bauhaus.
Har tittat på kakel, klinker, klick-golv osv.

Jag har inte varit till huset idag, men detta måste ändå kallas att göra något på (för?) huset.

Mikael_L
mycke_nu skrev:
Bygger vidare på den nya trappan. Temporära trappsteg ersätts med fint kärnvirke av Gotlandsfuru.

Kan nog bli färdigt i april enligt planen. För det är väl fortfarande 2009?!
Nja...
...men helt klart kommer det bli färdigt innan maj, ... bara det blir färdigt ... :p

Slet ut ett halvt badrum/köksvägg idag. :) riktigt nöjd faktiskt!

• ImageUploadedByByggahus.se1334436489.565910.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Ja gillar man inte att ha det lite privat när man skiter så ... :D

Mikael_L skrev:
Ja gillar man inte att ha det lite privat när man skiter så ... :D
"öppen planlösning". Sånt är inne nu vettu! :D

Mikael_L
(y) :D (y)

S
hus och hus mera trädgård detta.
grillade entrecote på stor grillen. och grönt och potatis på murikka.
hittar inte projekt att göra hemma. eventuellt köpa kitcar så man har något att göra

Skrapat ännu mer tak.......

gafsan skrev:
Skrapat ännu mer tak.......
Ommålning? Inte köra högtryck?

Har bland annat rivt en gammal murstock idag.. inga löjliga hål-stenar här inte, stenarna väger säkert 4-5kg styck (den är troligtvis murad i början på 1900-talet).
Imorgon ska resten av väggen rivas så det blir minst lika mycket sten till, urk.

Är det någon som vet ifall det finns en "marknad" för gamla tegelstenar?, är det lönt att lägga upp en bortskänkes-mot-avhämtning annons på Blocket?

IMG_0592.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Daniel78 skrev:
Har bland annat rivt en gammal murstock idag.. inga löjliga hål-stenar här inte, stenarna väger säkert 4-5kg styck (den är troligtvis murad i början på 1900-talet).
Imorgon ska resten av väggen rivas så det blir minst lika mycket sten till, urk.

Är det någon som vet ifall det finns en "marknad" för gamla tegelstenar?, är det lönt att lägga upp en bortskänkes-mot-avhämtning annons på Blocket?

[bild]
Inget jag tar gift på, men du kan nog tom. sälja dom?

Kattvovven skrev:
Inget jag tar gift på, men du kan nog tom. sälja dom?
Det fanns en del annonser på blocket, 4-6:- per styck, men då är dom rensade och jag vill inte röra dessa stenar mer än absolut nödvändigt, jag hatar tegelstenar och har flera ton nergrävda i marken som jag håller på att gräva upp, så dessa kommer jag försöka skänka bort.

Fast är det modera eller gamla? Tänker att gamla är värda mera?

Kattvovven skrev:
Fast är det modera eller gamla? Tänker att gamla är värda mera?
Dom jag hittat på blocket är ungefär likadana som dom jag har, dvs från förra sekelskiftet.

Borstat betongväggarna i alla rum, spacklat dem i två + hallen. Samt blandat till lite väl rinnig husfix och applicerat densamma på de större hålen samt sprickor mm...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.