4 384 665 läst · 32 164 svar
4385k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Igår blev det inget för minsta grabben ville inte sova innan det blev för sent, men i förrgår reglade vi taket som lutade c:a 6 cm på 2,5 m. Planerar att sätta askparkett på väggen så taket måste bli rakt för att det ska se vettigt ut.
Jag satte upp detta laminatgolv över underskåpen i köket för några år sedan, jag körde med Ga18 pistolen i noten på laminaten.Kjell_G skrev:
Tanken var att det ska plockas ner när köket börjar bli färdigrenoverat och sedan ska det kaklas, men vi är så nöjda med hur det ser ut så det är möjligt att jag lämnar kvar det på väggarna
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...v-klinker-8-mm-premium/13820/antracit-skiffer
Intressant Daniel, borde ju fungera men har tyvärr ingen spikpistol.
Om jag förstår rätt så har du "golvet" som stänkskydd? Har du förseglat fogarna isf? Rätt kul idé, finns ju mycket att välja på då till bra priser
Om jag förstår rätt så har du "golvet" som stänkskydd? Har du förseglat fogarna isf? Rätt kul idé, finns ju mycket att välja på då till bra priser
Googla på Kahrs_ Installation_Wall_panel_SE.pdf så hittar du en instruktion från Kährs. Bilderna visar dock hur det blir när man tar i lite för mycket... ;-) Tänkte mig askparkett från Byggmax som en fondvägg med ljusa väggar på resten och ekparkett på golvet (vita golvlister).
Det går att spika för hand också, bara se till att försänka spikskallarna med en dorn.Kjell_G skrev:
Tanken med laminatet var som sagt att det skulle sitta uppe en kortare tid (för att slippa behöva se gipsen varje dag.), men nu har det gått 3-4 år, och vi har vant oss och är nöjda med det.
Jag ska tillverka egna bänkskivor och luckor inom kort, och då får vi se hur laminaten passar in, om det passar så kommer jag montera mer laminat så det täcker hela väggen.
Skarvarna har jag inte tätat alls, dom sluter så pass tätt att det inte kan komma in något vatten, och vi har inte fått några problem efter rengöring heller.
Här är ett par bilder jag tog precis, ber om ursäkt för kvaliteten (och stöket .
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lade upp ett par interiörbilder i "min" tråd:Daniel78 skrev:
http://www.byggahus.se/forum/ovriga-diskussioner/21629-sveriges-varsta-husagare-15.html#222
Jag har funderat på att rita upp en riktig planlösning någon gång, men det kommer ta flera dagar att mäta upp det här huset, så det får bli ett senare projekt
Tackar! Dock inte helt nöjd än.. Är lite arbetskadad Jodå, det ska in säkringar. Ska installera ett KNX system så lägger allt på plint innan så det blir överskådligt och lätt att komma vidareMikael_L skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Schaktat undan ca 30 ton matjord med Kirskålsrötter. Rötterna var en kompakt matta med 30cm djup.
Upptäckte att den tidigare ägare som anlade komposthögen var lite övernitisk.
Först ett lager plast (gamla säckar för planteringsjord) sen ett lager korrugerad plåt ovanpå det. Sen en kompost som är full av plastkrukor och etikettstickor för olika växter.
Nu ska jag "bara" plana av och plantera gräs.