Fräst nya spröjs inför fönsterrenoveringen i sommar.
 
Mikael_L
Suttit och surrat och fikat med farsan vid ett skrivbord som provisoriskt agerar matbord i det "snart färdiga" *haha !* ;), köket.

Byggt en sockel till köksön.

Hårdkört med värmepumpen idag, framledningstemp har varit ca 26° hela dan nu, returen har stigit från 12° till 20° under dagen. Det borde betyda att betongen börjar bli ljummen. :)
 
Fnulat dit sista trappsteget på nya trappan till andra våningen. Det var lite pyssligt att navigera runt skorstenen och brandväggen som dolde sig i garderoben. Det blev ett valv till finfarstun också.

Riktigt bred trappa fö, 97 cm på smalaste stället. Virket är Gotländsk kärnfura, blir vackert rödtonad med tiden.

Nu skall det till lite färg och lister bara.
 
  • IMG_0845.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1557.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Ja snacka om platsbyggd ... :eek: :)

Fin trapp (y) Bara lite räcken så ...
 
Tackar!

Ja det där med räcke är en annan historia.. Man får ju inte skruva i skorstenen..
 
Idag har jag inte gjort någonting på huset, mer än fyllt upp med en massa material som jag tänkte börja montera på söndag, planen är att allt ska vara monterat till nästa helg.
IMG_0664.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det jobbiga är att gips/osb/reglar/isolering ligger i den framtida tvättstugan, och det är just tvättstugan och badrummet som ska byggas.. så det är hyffsat trångt..

Jag hoppas på bra väder i veckan så jag kan slänga ut isoleringen så det går att röra sig där inne.
 
Mikael_L
Jag har väl mest kaklat lite idag.

Igår satte jag lite masonit och asfaboard som extra skydd och stadga över vindväven på den delen av fasaden som kommer bli inbyggd av den djupt indragna takfoten. Dvs ett ställe jag inte sätter någon panel på. Sen rev jag byggställningen där, röjde undan byggställning och en brädhög som låg där, så vi skulle kunna använda platsen för kvällens middag.
Sen blev det ändå svalt på em så vi satt inne. :p

Ja just ja, vi bjöd alltså två familjer vi känner på en valborgsfest i vårt halvfärdiga hus. Och så provade vi dessutom sova över där sen.
 
Jag har köpt Festool-sortainers till lägenheten, 4st, det gills väl?? :D
 
Rivit ner fasadtegel, plockat ut två fönster och en dörr, växlat av två takstolar med en limträ och satt i ett lyftglidparti på 275kg...skall bara ha tag i röris så han kan korta ner och skarva de gamla elementrören så golvet kan läggas tillbaka. Nöjd med dagen !
 
Jag har grundoljat ett gäng brädor till fasaden, en trevlig fortsättning på gårdagens aktivitet.
 
Tvättat av ribborna på verandastaketet och hållt på med nät på tomtgränsen så hunden kan va ute utan att hälsa på grannen

Sent from my Garmin-Asus A10
 
Klippt 2 äppleträd, nu e jag klara med allihopa
 
Bilat ur ett badrumsgolv, rivit 5lager masonite som låg under med tillhörande tjärpapp och ner med alla gipsskivor från väggarna så bara stående plank e kvar. Sorterat och burit ut nästan allt skräp.
 
Satt upp en garageportsöppnare från Jula. Den sitter på en gammal bort så det var en del bök med att få porten att löpa fritt. Porten är ganska tung också och motorn är väl på gränsen till min port.Men nu har jag fått det att fungera bra.

Tog även tiden vid öppning/stängning och det stannade på 19 sekunder, helt okej för mig. Sitter med telefonen nu så det kommer bild på det lite senare.
 
Kört fyra vändor med bygg- och trädgårdsavfall till återvinningscentralen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.