Varit så duktig så i helgen:
Lördag:
2 timmar städdag med samfälligheten. Snorkallt så alla 30 vuxna och 14 barn (av 53 hushåll totalt) jobbade på som bara dn för att snabbt får korv och nybakade bullar.

15 minuter städning av klädkammare, ställde sedan in en överbliven Billyhylla och ställde in allt som tidigare bleamrade golvet i klädkammaren där.

Bakade pizza ihop med maken.

Söndag:
Slängde ut en 80-talsbokhylla från korridoren, ställde dit en Billy istället (full med skor...)

Hjälpte maken att städa kylskåpet medan färgen torkade.

Målade ett fräscht lager vit färg på väggen mittemot, sedan en turkos rand, på den ska det sedan upp speglar. Orkar ni vrida på huvet?

546469_378658648836179_100000761409007_924814_1819006664_n.jpg
Fyllde i lite turkos färg i skarvarna på spegeldörren mittemot, den hade spruckit upp lite av den torra vinterluften.

Nu ska jag bara titta på när maken grillar!

Ptja har stått och klyft ved hela dagen, så nu känner man av musklerna man inte visste att man hadde:-/

Byggt vidare på en pergola.
Börjar förstå varför folk är slöa och skruvar trallen uppifrån och får titta på skruvskallarna resten av livet.
Men anser det var värt det lilla extra besväret med underskruvad trall :)

Kanske skulle bifoga en bild osse?

Jag kanske glömde bilden?

Lätt hänt med Guru Meditation och diverse andra skumma felmeddelanden.
Sen ska man visst förminska bilden med.

Men i alla fall.
Bilden!

• SDC11769.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Putsat sockeln, äntligen färdig :cool:

Med sockeln alltså. :D har iofs ett litet ställe kvar men det pratar vi inte om nu ;)

Mikael_L
Blindnit skrev:
Byggt vidare på en pergola.
Börjar förstå varför folk är slöa och skruvar trallen uppifrån och får titta på skruvskallarna resten av livet.
Men anser det var värt det lilla extra besväret med underskruvad trall :)
Skruva underifrån låter jobbigt.
Men det blir ju helt klart pricken över i. :)

Den blir nog fin den där pergolan, nu till sommaren. (y)

Pompe1997 skrev:
souba jag gillar spisen!
Vill se den i klart tillstånd.
Nu ska den bara brinna nån vecka innan den ska målas vit:)

• spis.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
souba skrev:
Nu ska den bara brinna nån vecka innan den ska målas vit:)
Spisen blev riktigt bra!
Gillar den skarpt.
Imponerad

Jag har inte gjort nåt med mitt hus idag!

Putsat utsidan på fönstren, städat poolen, köpt spackel och stått med Tormeken o slipat någon timme.
Inte mycke byggt Mao:)

Reparerat robotdammsugaren och planterat en basilika från affärn i köksträdgården.

Borrat ut en avbruten bult (igen) till en förlorad kniv ur Ridern. Förbannade stenar.. Slipat kniven, återmonterat utan medbringare. Klippt 5000 m2. Kört röjsåg, slitit ut en gammal klinga. Mer sten..

mycke_nu skrev:
Borrat ut en avbruten bult (igen) till en förlorad kniv ur Ridern. Förbannade stenar.. Slipat kniven, återmonterat utan medbringare. Klippt 5000 m2. Kört röjsåg, slitit ut en gammal klinga. Mer sten..
Sten är ett gissel, kan riktigt se gnistregnet framför mig, Gotländskt norrsken.
Trodde ni låg i samma tidzon som Sverige, men nu har du lagt ribban för dagen;)

• Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.