Bubblaren skrev:
Vid större behov tar jag alltid hemkörning, mycket enklare.
Vid mindre behov har jag vid något tillfälle kapat på brädgården och låtit det sticka ut bak.
Men du har en poäng längre last är väl det som detta släp klara sämst. Men de flesta enklare släpen är inte mycket bättre dom i mina ögon då dom ändå inte ha längden
Men du lastar ju med överhäng bak o fram med en vanlig kärra när du köper virke.

S
tänker aldrig köpa något släp. jag lånar från företaget eller så hyr jag på mack. släpet tar för mycke plats på gården

SBH skrev:
tänker aldrig köpa något släp. jag lånar från företaget eller så hyr jag på mack. släpet tar för mycke plats på gården
Tror nog inte du är unik. Har man inte plats så får man ta konsekvensen av böket med att låna släp plus att det i längden blir dyrare.

SBH skrev:
Förstår dig!

Jag hade inte en tanke på att köpa släp före jag fixade till uppfarten så jag fick plats. Jag tror inte heller det blir billigare med att köpa ett släp (iaf inte för medelsvensson som får dra max typ 1100kg), man kan hyra några gånger per år bara för vad skatt och försäkring kostar samt att många av byggvaruhusen lånar ut gratis.

S
jag har ju plats.
det är det inte frågan om.
men vill inte ha något på tomten som inte används speciellt ofta.
bygger inte om el renoverar. all löv blir kompost.

Redigerat av moderator:
D
Nimajneb skrev:
Men vilka säljer inte med däck som är M+S märkta? Mitt TIKI släp kom iaf med sådana däck och dom har knappt slitits under dom åren jag har haft dom. Kan det vara så att billiga byggmarknadssläp säljs med sommardäck?
Mitt Thule-släp kom med vanliga sommardäck (i alla fall är inte däcken märkta med M+S).

SBH skrev:
jag har ju plats.
det är det inte frågan om.
men vill inte ha något på tomten som inte används speciellt ofta.
Jag tycker det är toppen att ha som skrot och säsongs förråd för skrymmande saker som inte är stöldbegärliga.

Kanske på gränsen till OT men här kan man låna ett släp (nästan) gratis. Jag har aldrig provat men det verkar bra.

S
jag förstår er precis. men jag vill ha det rent på gården. speciellt då jag ej har staket på tomten och jag har skotern i garaget så jag bara köra skotern inte tänka på vars har jag släpet?

så klart skall ni ha släp.
är det någon som har snöskoter eller trädgårstraktor så rekommenderar jag tiltbart släp.

SBH skrev:
jag förstår er precis. men jag vill ha det rent på gården. speciellt då jag ej har staket på tomten och jag har skotern i garaget så jag bara köra skotern inte tänka på vars har jag släpet?

så klart skall ni ha släp.
är det någon som har snöskoter eller trädgårstraktor så rekommenderar jag tiltbart släp.
Tänkte tidigare: Vad är det för Norrläning som inte har släp och skoter! (y)

S
haha.
tyvärr så har inte släpet som jag tar på firman ej tilt.
men min plåtslagare har fixat lösning. speciallramp te mig.

något som stör mig då jag hyr är stödhjulen som alltid är förstörda eller på annat sätt m.i.a..

har ni sett nokia eller hakka reklamen(vilken är det med svarta skotern på vattnet?)?
vill ha det ljudet på min skoter ;-) (har fyrtakt. den är nästan tyst).

Redigerat av moderator:
Hej Visst har man liten tomt skulle släpkärran vara mest i vägen men själv har jag stor tomt och skönt nu när ungarna börjar flytta ut så man slipper hyra och så har jag nära till tippen +tänkte byta bil nästa år och behöver ingen kombi längre.Kollade upp det här med vinterdäck vad som gäller och man får köra med vinterdäck på sommaren men inte med DUBB så får väll köpa 2st sommardäck till kärran eller plocka bort dubben.

SBH skrev:
haha.
tyvärr så har inte släpet som jag tar på firman ej tilt.
men min plåtslagare har fixat lösning. speciallramp te mig.

något som stör mig då jag hyr är stödhjulen som alltid är förstörda eller på annat sätt m.i.a..

har ni sett nokia eller hakka reklamen(vilken är det med svarta skotern på vattnet?)?
vill ha det ljudet på min skoter ;-) (har fyrtakt. den är nästan tyst).
Den där hemska reklamen ja, jag har aldrig hört en skoter som låter så, särskilt inte en som kör på vatten, min gissning är att det är ljudet från en motorcykel som de lagt på.

Gilbert skrev:
Den där hemska reklamen ja, jag har aldrig hört en skoter som låter så, särskilt inte en som kör på vatten, min gissning är att det är ljudet från en motorcykel som de lagt på.
+1, att ljudet inte är från en skoter är rätt klart. Låter ju bara fel! Nä en vrålande tvåtakt ska de va!

• Gilla
PerRune
  • Laddar…
Vad blir det för böter om man kör dubbat på bil och m+s-däck på kärran?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.