69 132 läst · 312 svar
69k läst
312 svar
Nya Bosch GSR 10,8 V-LI
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
efter denna incident http://www.byggahus.se/forum/verkty...ps-foer-tysklands-shopping-av-verktyg.html#16
så sålde jag skruvdragaren och fick tillbaka vartenda öre,, beställde nu sedan en igen men nu ifrån Seltmann och där fick jag rätt d^_^b kom i en fin L-boxx med dubbla batterier.. omdesignad batteriladdare?????? tyckte denna va mindre än den andra jag hade, samt att det även följde med Bosch original skruvdragar hölster,
efter första testet, jo jag var nästan tvungen att ha på mej hörselskydd för den väsnas nåt så innåtsjugröna :x tjuter som en gris rent ut sagt.. kanske jag som börjar bli gammal, men min Makita BTD144 slagskruvdragare låter behagligare mot för denna q(;^p är det jag som fått ett måndags exemplar eller är alla nya Bosch skruvdragare så här högljudda? för mina gamla Bosch skruvdragare jag hade förut lät då inte såhär högt
så sålde jag skruvdragaren och fick tillbaka vartenda öre,, beställde nu sedan en igen men nu ifrån Seltmann och där fick jag rätt d^_^b kom i en fin L-boxx med dubbla batterier.. omdesignad batteriladdare?????? tyckte denna va mindre än den andra jag hade, samt att det även följde med Bosch original skruvdragar hölster,
efter första testet, jo jag var nästan tvungen att ha på mej hörselskydd för den väsnas nåt så innåtsjugröna :x tjuter som en gris rent ut sagt.. kanske jag som börjar bli gammal, men min Makita BTD144 slagskruvdragare låter behagligare mot för denna q(;^p är det jag som fått ett måndags exemplar eller är alla nya Bosch skruvdragare så här högljudda? för mina gamla Bosch skruvdragare jag hade förut lät då inte såhär högt
Om laddaren är mindre än du hade tror jag det beror på att det är 45min laddare, istället för den 30min som jag tror du hade innan. :blushing:
På vilket sätt är den högljudd, jag använder mina GSR10,8´er snudd på dagligen men har inte tänkt på att de väsnas nåt..
På vilket sätt är den högljudd, jag använder mina GSR10,8´er snudd på dagligen men har inte tänkt på att de väsnas nåt..
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
ja den hette 1115cv så det e väll den långsammare :S nåja, den funkar säkert den med d^_^b och skulle man nu vilja ha den snabbare så kostar den väll runt 150 kr hos ToolstopFredrikR skrev:
den tjuter och låter med ett extremt högt ljud, som ett distat ihållande pip kan man säga
Gjorde lite på skoj en jämförelse när maskinerna fick köra lite större skruv(6x130) för den som undrar hur dom klarar detta . Regeln är dock bara en 95:a.
Ska fixa ett par bättre videor ikväll.
GSR http://www.viddler.com/explore/sentenced/videos/18/
GDR http://www.viddler.com/explore/sentenced/videos/20/
Ska fixa ett par bättre videor ikväll.
GSR http://www.viddler.com/explore/sentenced/videos/18/
GDR http://www.viddler.com/explore/sentenced/videos/20/
Kommer dock inte att förlika mig med dessa lampor.
När man vill att dom ska lysa så är oftast något i vägen, och när man vill kunna stänka av lampan så går det oftast inte.
Dessutom så bör lampan börja lysa INNAN motorn går runt och inte samtidigt.
Nej, vill jag ha belysning så finns det ordentlig proffsbelysning speciellt framtagen för detta.
När man vill att dom ska lysa så är oftast något i vägen, och när man vill kunna stänka av lampan så går det oftast inte.
Dessutom så bör lampan börja lysa INNAN motorn går runt och inte samtidigt.
Nej, vill jag ha belysning så finns det ordentlig proffsbelysning speciellt framtagen för detta.
Hilti har säkert lampknapp, eller inga lampor alls så då är de ju bra. men det har diskuterats förut och jag vill mognad att alla utom en eller två var överens om att lampan funkade ok för dess ändamål.
Jag hade tex glädje av den när jag skruvade fast väggbeslagen i IKEAgarderoben som monterades i helgen, lite opraktiskt att behöva hämta arbetsbelysning för en sån sak.
pleqtiz: Jag tycker inte mina 10,8or låter speciellt högt, har använt den chucklösa till all monteringsskruvning av garderob och chuckmodellen till de få hål som behövt borras. Ev kan chuckmodellen låta något högre än den chucklösa, nej jag kan inbilla mig.
Jag hade tex glädje av den när jag skruvade fast väggbeslagen i IKEAgarderoben som monterades i helgen, lite opraktiskt att behöva hämta arbetsbelysning för en sån sak.
pleqtiz: Jag tycker inte mina 10,8or låter speciellt högt, har använt den chucklösa till all monteringsskruvning av garderob och chuckmodellen till de få hål som behövt borras. Ev kan chuckmodellen låta något högre än den chucklösa, nej jag kan inbilla mig.
Jag gillar belysningen på gdr:en med sin "ljusring" med 3 dioder.FredrikR skrev:Hilti har säkert lampknapp, eller inga lampor alls så då är de ju bra. men det har diskuterats förut och jag vill mognad att alla utom en eller två var överens om att lampan funkade ok för dess ändamål.
Ser perfekt även när man är inne i nån maskin och grejar.