Ovanligt enfaldig av en myndighetsperson!
I en ort i Dalarna där jag bodde för många år sedan målade en kinesisk familj sitt hus i lila, lite ovanligt var det visst. När kommunen hörde v sig efer några år och undrade så förklarade man att det var bara grundfärgen, så det var lungt. Sedan var det inga fler dumheter från kommunalt håll.

• Gilla
jimih
  • Laddar…
Den siste politikern med maktbegär är tyvärr inte född ännu....

• Gilla
jimih och 1 till
  • Laddar…
Bernt får väl måla huset blått med gula knutar då.............. Om det ska vara svenskt

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Han fåt väl göra som de gjort med ett hus i Sörberge utanför Timrå.
Halva huset blått med gula foder, halva huset gult med blåa foder.
Var en hel del turer runt den färgsättningen, men ägarna fick rätt till slut.
Hittar tyvärr ingen bild på det. Och på Google maps så ser man att det är ommålat nu 20 år senare eller nått.

Redigerat:
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Jag tycker huset fått en riktigt snygg effekt och funderar på varför ingen gjort det förr...

• Gilla
klaskarlsson och 9 till
  • Laddar…
13th Marine skrev:
Jag tycker huset fått en riktigt snygg effekt och funderar på varför ingen gjort det förr...
Förmodligen för att måla huset är jobbigt nog ändå utan att behöva göra en gradient över hela panelen.
Jag tycker också att effekten var ganska läcker. Står det inget i detaljplanen så har nog inte kommunen så mycket att säga till om.

• Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Måste vara skönt som kommuninvånare i Mjölby att se att skattepengarna används till vettiga saker.

• Gilla
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
Älskar den fasaden. Det enda som skiljer det huset från alla vanliga ljusgula-brandgula hus därute är att det tonar från mörkare till ljusare. Jag kan peka ut 100 hus som har det problemet, fast av det mindre smickrande solblekta slaget. Han använder ju tillochmed “svenska” färger. Suck på politikerna där.

• Gilla
gflygt och 2 till
  • Laddar…
mape17 skrev:
Han fåt väl göra som de gjort med ett hus i Sörberge utanför Timrå.
Halva huset blått med gula foder, halva huset gult med blåa foder.
Här är ett foto jag tog på huset i början av 90-talet, taget genom bilrutan, negativet har jag scannat in.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Matstj
  • Laddar…
Läste i DN att nämnden lutar sig mot en ganska luddig och subjektiv formulering i PBL. Hade jag varit husägaren så hade jag överklagat beslutet. Strunt är vad det är... Kan vi ha läppstiftet i Göteborg så kan man väl stå ut med hans hus som är flera gånger snyggare? Undrar vad han har för grannar som har tid att kontakta kommunen och klaga... folk borde skaffa sig ett liv.

• Gilla
cframe
  • Laddar…
Hmm... funderar på om man ska anmäla politikern för hets mot folkgrupp när han påstår att det ska vara enfärgat för att vara svensk... det är ju snudd på rasistiskt?

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
jivanoff skrev:
Hmm... funderar på om man ska anmäla politikern för hets mot folkgrupp när han påstår att det ska vara enfärgat för att vara svensk... det är ju snudd på rasistiskt?
Nja, men man kan undra hur (eller om) de tänker.
Ibland skall det vara mångfald och multikultur så det stänker om det,
och ibland får man knappt hissa flaggan eller nynna på nationalsången.

• Gilla
Joak och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.