Betr. kraschvideon, så är det Bott som har lagt in videon på tuben. Man kan nog påstå att de talar i egen sak. Jag ser ingen mellanvägg mellan hytten och lastutrymmet. Inte finns det väl någon vettig person som bygger en inredning på det där sättet i en buss utan mellanvägg?

mattiasp skrev:
Betr. kraschvideon, så är det Bott som har lagt in videon på tuben. Man kan nog påstå att de talar i egen sak. Jag ser ingen mellanvägg mellan hytten och lastutrymmet. Inte finns det väl någon vettig person som bygger en inredning på det där sättet i en buss utan mellanvägg?
Hahaha... Ja, där ser man... Då var jag rätt på det trots allt... ;)

Är det någon med träinredning som någonsin haft problem vid besiktningar eller liknande... ?

det är en reklamfilm för BOT har jag för mig . Sen ser det ut att det är bara skruvat i plyfa hyllorna och inget stöd mot hytten . Finns nog ingen firma bil i Sverige som har öppet hela vägen.

Bilprovningen har aldrig kollat i dom firmabilarna som jag haft och bara 1 av 7 har haft plåthyllor

Fredrik.engdahl skrev:
det är en reklamfilm för BOT har jag för mig . Sen ser det ut att det är bara skruvat i plyfa hyllorna och inget stöd mot hytten . Finns nog ingen firma bil i Sverige som har öppet hela vägen.
Precis...

Det var ju lite det jag syftade på också.

En skåpbil avsedd för att lasta saker i måste ju tåla att ha saker i också...
Om det sen är en ordentligt förankrad träinredning eller lösa saker man fraktar kan ju kvitta.

Fan va häftiga länkar. Undrar vad byggarna i USA debiterar per timme?

Fredrik.engdahl skrev:
här är lite inspiration från en amerikansk sida

[länk]

[länk]

ena länken är med släp och inredningar och den andra är bilar
Är det bara jag som sitter och surfar efter släpvagn och räknar för fullt nu efter de där länkarna. Fan att ni alltid ska förstöra min ekonomi ;)
Skämt åsido så har jag aldrig ens tänkt tanken med att släpet ska vara för mer än att frakta trots att man själv haft inrett för go-cart och verktyg mm i täckta släpet tidigare.

Är det tradition eller hur kommer det sig att jag aldrig ser svenska hantverkare med inredda släp? Förutom stora trailervarianterna för typ bygglov mm?

Själv blir det nog en skåpbil i samma storlek som Paul mfl verkar ha men äldre och billigare då det bara ska vara för att stilla en verktygsfetish man råkar ha ;)

jag vet inte att jag ens sett så stora släp som dom har i Usa , men visst hade det varit coolt att ha en mini verkstad med sig hela tiden på jobben.

Anledningen att man i Sverige inte kör med inredda släp är nog till viss del att det är mer tätbebyggt än ute på den amerikanska slätten... ;)
Det är väldigt opraktiskt om man jobbar mycket i städerna...

Stora släp finns här också mitt jobb släp har flakyta 2460X8000

J.B. > är den täckt som jänkarnas? coolt i så fall

Nu känns det som att det bara kommer lite finjusteringar de närmsta veckorna för nu är jag ganska nöjd...

• P1020719 - Kopia.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P1020721 - Kopia.JPG
    Skapa konto
  • P1020722 - Kopia.JPG
    Skapa konto
  • P1020723 - Kopia.JPG
    Skapa konto
  • Gilla
AdamB99
  • Laddar…
Förstår inte varför de ska lägga sig på samma rad... för när man förhandsgranskar kommer de under varandra så man slipper scrolla i sidled...
Hoppas ni står ut för jag får inte rätt på det...

ser bra ut , fick du plats med allt du ville direkt eller fick du bygga om den ?

Hade du liknade i din förra bil?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.