Larsa
8 242
Poäng
4 101
Medlem i
248
Startade trådar
23 sep 2005
Senast aktiv
Omskolad snickare som numera bara snickrar på fritiden
Intressen: Renoverar ett hus från 1907.
Intressen: Renoverar ett hus från 1907.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Larsa svarade i tråden Hur ska jag förankra stålskenan i denna porösa betong?.Men kan du inte bara putsa väggarna isf?
-
Larsa svarade i tråden Hur ska jag förankra stålskenan i denna porösa betong?.Att väggen inte blir så fuktkänslig. Ullisolering med skivor på i en källare som inte är väldigt torr skulle jag backa för…
-
Larsa svarade i tråden Hur ska jag förankra stålskenan i denna porösa betong?.Mura upp med Leca eller lättbetong, då får du en vägg som isolerar en del och är fuktsäker….
-
Larsa svarade i tråden Quiz: Kan du listen?.Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 542 andra personer (38%) som har gjort quizet "Kan du listen?"
-
Larsa svarade i tråden Quiz: Hur fungerar en takstol?.
-
Larsa svarade i tråden Hjälp, Lantmäteriet verkar gå grannens ärenden.Dels kan man få bygga brygga, och det är bättre förutsättningar för att få bygglov inom strandskydd. Men man måste ju få dispens för båda…..
-
Larsa svarade i tråden Styra relä med 2 AA-batterier.Beställde en sån nu, hoppas jag kan anpassa sändaren! 👌
-
Larsa svarade i tråden Styra relä med 2 AA-batterier.Har inte mycket plats i ratten. Sändaren skall kopplas till en ”tutring” så måste slakta den också och gå in med slutande signal...
-
Larsa svarade i tråden Styra relä med 2 AA-batterier.Nej jag slaktar ringklockan, plockar bort ”högtalaren” och sätter reläet på utströmmen från mottagaren
-
Larsa svarade i tråden Styra relä med 2 AA-batterier.Bra tanke! Tips på fordonsrelä?
-
Larsa svarade i tråden Styra relä med 2 AA-batterier.Slaktar en trådlös ringklocka. Tanken är att sändaren skall sitta inbyggd i rattens nav, och mottagaren under instrumentpanelen. Har...
-
Larsa svarade i tråden Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?.Men när viktiga papper tar flera veckor att leverera mellan kommuner i Stockholm är ngt fel. Postnord är ju bara en tråkig efterleva...
-
Larsa svarade i tråden Armering plint friggebod.Armeringen skapar en spänning i plinten som förhindrar att den spricker. Ett par pinnar kamstål brukar räcka.
-
Larsa svarade i tråden Fixa skakig parkett golv.Är antagligen faneret som släppt, är ett tunnt skikt av ek på 3-4mm. Kan du pilla upp hela faneret så kan du limma med trälim, annars...
-
Larsa svarade i tråden Hjälp mig välja rätt motorsåg.Och nu inser jag att det stavas stihl, inte sthil… 😄
-
Larsa svarade i tråden Hjälp mig välja rätt motorsåg.Funkar fint för mig med. Men på sthil är det viktigt att bara spänna på avsedd ratt, inte trixa med kugghjulet under för då kan man dra...
-
Larsa svarade i tråden Hjälp mig välja rätt motorsåg.Har en sthil batterisåg. Funkar bra men inget jag fäller grövre grejer med. Används mest då ngn gren eller tjockare sly skall bort. Sen...
-
Larsa svarade i tråden Sockrad faktura?.Så ruttna är många firmor. Dom skor sig på materialet. Ibland ger dom dig 10-15% vilket låter bra, men själva har dom kring 50% rabatt…...
-
Larsa svarade i tråden Behöver allt vatten som finns kvar i pemslangen bort inför vintern?.PEM brukar vara godkänd för frysning, kan vara värre med kopplingarna. Kan du vrida den vinklade en del lär du vara säker
-
Larsa svarade i tråden Isolera golv i stuga från 1935.Ett tips är att ha stående skivor utmed ytterväggarna (alltså tillskurna skivor). Sjunker lösisoleringen ihop lite kan det annars bli...
-
Larsa svarade i tråden Humorhörnan ....
Bilder
Visa merLarsa har laddat upp 302 bilder.
Filmer
Larsa har laddat upp 2 filmer.
Allmän info
- Från
- Stockholm
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- IT