slaskman
slaskman: Var hittar men en ogräsbrännare modell eldkastare ? Den skall gå att koppla till vanliga gasoltuber (model P), och gärna vara av den typ som kommuner använder. Hornbach har en för 250 spänn men den var inte jätte enkel att koppla till tuberna (tysk standard) då det krävdes särskilda lågtrycksregulatorer för att kunna köra den.
0 svar · 5,8k läst
Immobil
Immobil: [citat] 8) Absolut! ;)
3 svar · 2,2k läst
M
maskinspec: Många av dewalts kap/ger sågar är faktiskt identiska med elus. Men iallafall. Jag hade helt klart kört på en festo överhandsfräs, systemen dom har och tillbehören gör en klar fördel.
5 svar · 6,9k läst
U
unigas: Har kört lite wera, biltema osv. men som tidigare sagts så försvinner de oftast innan de blir dåliga. Ett annat problem är att man ibland lånar ut skruvdragaren och bits och när man får tillbaks dem så är bitset helt slut... för att få hållbarhet gäller det ju att undvika överhoppning på skruven. //Markus
16 svar · 16,6k läst
snickarboden
snickarboden: De har rea på Ekohallen i Hyllinge, Hultafors 60 cm's pass för 69:- Vet ej om det gäller på flera Ekohallar,oavsett vilket så är det ett suveränt vattenpass att ha med sig i lådan. /Kent (som givetvis köpte ett *s*)
0 svar · 2,6k läst
M
Mangelito: Vart hittar jag en lämplig slang? Befintlig är för kort. Finns kanske slang som är tänkt till andra sammanhang som fungerar...just nu står det tyvärr still i huvudet vart jag skall leta. Tacksam för tips.
0 svar · 3,1k läst
pappskallen
pappskallen: [citat] alla behöver en dewalt 707...... ;D ;D
8 svar · 4,3k läst
D
djpa: [citat] Det gäller att välja tillfällena då man "säljer in" köpen av elverktyg hemma. Altanen är ett gyllene sådant... ;)
10 svar · 5,1k läst
S
sae: Husqvarna 55 är den perfekta vedsågen , stark 50cc som klarar den grövsta veden . små dyra proffssågar är till för yrkeshuggare som kvistar mycket . Ps. En vass kedja gör halva jobbet , fila ofta. mvh/sae
17 svar · 12,5k läst
U
Ulf_RTCW: Köpte faktiskt Clas Ohlson bordet för ett tag sedan. Det fyller sin funktion väl med gersågen, har även ibland skruvat fast en bords pelarborr för att kunna jobba med garderobsdörrar och liknande. Konstruktionen av bordet har några svetsfogar som eventuellt kommer att släppa om man hanterar det våldsamt, men annars är det ett prisvärt hopfällbart sågbord.
3 svar · 3,8k läst
snickarboden
snickarboden: negativ tandning är när tänderna lutar bakåt. Mindre risk för "hugg" samt snällare mot arbetsstycket /Kent
5 svar · 3,8k läst
Immobil
Immobil: [citat] 8) Köp en begagnad och sälj den dyrt. Spikpistoler brukar vara billiga på konkursauktioner. Till skillnad mot begagnade elverktyg som brukar gå för hutlösa priser. ;)
1 svar · 11,1k läst
snickarboden
snickarboden: Hmm... kombinerad kap/ger/byggsåg av valfritt fabrikat och skruvdragare förstås... /Kent
4 svar · 4,8k läst
J
John77: Tack för infon, det stod spik på sidan och sen gick det inte att se på bilden som fanns på braverktyg.com...
12 svar · 10,2k läst
S
Sebben: Köpte en Etc gersåg med teleskop i januari -04. Den kostade 995:- då och 895:- nu. Jag är inne på min tredje nu. Det säger väl en del om kvaliteten. Har dock inte varit något problem att få ut nya trots att jag inte hittade kvittot ena gången. Satsa lite pengar och köp en dyrare om du tror att du kommer använda den mycket. Om du tycker det är OK med avbrott i arbetet pga att maskinen
6 svar · 6,8k läst
V
Vedeldarn: [citat] Varför har alla stora sågverk riktlaser då? Men det är klart, dom kan ju också kallas hobbysågverk. Allting är ju relativt. Jag har både laserpass, planlaser och riktlaser till sågverket. Fick ni så ni teg nu va? ;D Hur många av er har eget sågverk och egen skotare och egen trekutterhyvel? Avis? Det bjuder jag på. ;)
18 svar · 5,5k läst
S
styrman1: jag körde upp massor med isolering till huset med skylift. det gick jättebra. Bor i ett örnnäste och tröttnade på att springa i trappan.
3 svar · 3,1k läst
MathiasS
MathiasS: ...något knas med länken ser det ut som... :P
1 svar · 2,1k läst
B
BobTheBuilder: Tack för hjälpen allihop! Kärcher 6.85 + T-Racer gjorde susen. Otroligt skönt att få verandan tvättad så lätt. Imorgon blir det till att provtvätta bilen. Den blir nog glad åt att få bli tvättad lite oftare framöver. /Micke
13 svar · 17,1k läst
S
smogge: Det finns skruv för plåt å trå regel 32-50 mm banden innehåller 50 skruv å kostar ca 150 kr för 500 skruv...den har även inställning för hur djupt ner skruven skall gå från +5 till -5mm
7 svar · 5,5k läst
U
unigas: Jag har en sån Stanley regelsökare och den fungerar alldeles utmärkt! Kan helt klart rekommendera en sån om man som sagt bara har gips att fästa i annars. //Markus
3 svar · 4,0k läst
L
LennartL: Jag spräcker normalt stenar med en stor inhyrd Hilti elslagborrmaskin plus 20 mm borr och snigeldynamit. Smidigt, lätt och relativt snabbt och framför allt billigast. Men dessa borrar är ej gjorda för berg, så man måste vara mycket försiktig så att man inte kör sönder borren. 20 mm räcker knappast för BERG, men räcker väl vid STORA STENAR  (två hål eller fler så vet du var det
6 svar · 45,1k läst
M
MikeBo: Bergling Skulle du vilja hjälpa till med detta skulle det vara riktigt bussigt. Firman hon arbetar på har dom någon hemsida så det går att se deras utbud? //Michael
8 svar · 3,3k läst
H
hempularen: Fick låna en Festo med skena en gång, det var helt otroligt. Sågen gick i skenan med någon sorts linjärkullager, man kunde i princip sikta in skenan, spänna fast den med dom små skruvtvingarna som gick i ett spår på undersidan, koppla på sågen, och i princip köra den med lillfingret. Men det är ju inget för hempularbudget.
11 svar · 7,9k läst
MathiasS
MathiasS: Boschen säljs på woody för 2k med 3 batterier. Med garantier.
4 svar · 2,2k läst
M
Megasen: Till den tryckluftsdrivna måste du nog hyra en diesel driven kompressor. Matte
1 svar · 6,2k läst
G
geschwint: ;D ;D Skall man frifräsa, dvs inte ha något anhåll annat än vad som sitter på maskinen eller kullagret på stålet så vill det till att man är stadig på handen... Det syns direkt i solljus om man sladdat omkring :) Jag kan ju säga att mina första s.k. försök genererade inget som jag visar för folk. Fast bitarna fungerar bra som mellanlägg ::) Det är bara att öva, då lär man sig.
7 svar · 8,3k läst
G
geschwint: Makitan (1013) och en DW707 är ju knappast jämförbara då makitan tar 95x305 vid 90/90 grader. Dessutom tycker jag att DWn är för klen, endast 60 i höjd (utan att ta bort skydd och sådant). Makitans gejder hamnar under sågen också så den tar mycket mindre plats än Boschen i vinklad parkering. Makitan är, trots större klinga och bredare skär, mindre än DW707 förutom på höjden då
11 svar · 8,4k läst
hecke
hecke: Jag var på Jula i Västerås igår (050403) och köpte en Bosch GSR 12 VE-2 med 3 st 2,6 Ah batterier. Priset var 2695:- minus 50% -> 1347.50:- (halva rea priset) Normalpriset för denna maskin är ca 3000:- med 2 st 2,6 Ah batterier. För er info fanns det ytterligare 2 st maskiner kvar igår eftermiddag. Om ni är sugna
2 svar · 3,5k läst
G
geschwint: Man tackar... Det man kan se på WoodMagazine ger ju nästan våta drömmar ;D Skall kolla in allt och se vad jag kan använda.
4 svar · 8,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.