K
kilroy: Tack för tipset.. var en del sidor att läsa. Kanske lättare att maila frågan..
2 svar · 3,4k läst
M
mr_pettersson: Skall vara buggig och långsam har jag hört av dom som testat den. Ful som stryk är den oxå, men en 42" plasma är aldrig fel.
5 svar · 2,0k läst
J
JoGi: Har man bara tiden så är elen ju en smal sak men när man skall göra allt annat också innan men skall flytta in så hinns det liksom inte med... Då får elektrikern göra jobbet så gör jag sånt som man faktiskt får göra helt själv... (Visst - elektrikern går på löpande så jag fräser in i väggar, tar hål, drar flex och sätter en del dosor själv tillsammans med honom när jag
22 svar · 12,3k läst
X
xztraz: Ska man ha plåtburkar i ett badrum tex är det bra att måla dom in och utvändigt med zinkfärg så dom inte rostar bort.. Den färgen tål hög temperatur och skyddar utomordentligt mot rost. Kruka skulle jag deffenitivt undvika i ett badrum iaf pga att krukor släpper igenom friska mängder fukt.! kör på metall iaf. helst alu det rostar inte heller..
11 svar · 2,7k läst
O
ompalompa: Diverse larmprodukter finns på www.teletecconnect.se under "produkter" sedan "Inbrottslarm" sedan "DSC ir & kombi dtetektorer". Där finns en detektor som heter bravo 6 som jag har satt upp många och dom funkar kanon. Kolla även www.alarmcom.se eller aritech.se. Alla dessa leverantörer är stora i Sverige och i stort sett alla larmfirmor använder dessa leverantörer! Hejs
2 svar · 3,0k läst
A
AAA: Tack Pelle! /Berit
4 svar · 4,0k läst
V
vonSassen: ;) Glöm inte heller att rita ut var Du vill ha vägguttag på fasaden för ev infravärme eller el-grill och kanske för lite snickeriarbeten.etc. Kanske också för några lyktor på knuten och varför inte ett framtida uttag för motorvärmare ? Helena med Sverige Stugan
20 svar · 10,7k läst
W
Wilmer: Via en väns elfirma, men Treoham är återförsäljare i Sverige http://www.treotham.se Titta på denna länken så ser du vilka butiker i landet som säljer direkt till privatpersoner http://www.treotham.se/produkt/grossist/aterforsaljare_JUNG.htm
18 svar · 7,3k läst
R
roer: Skenorna som man använder när man rackmonterar servrar skulle nog kunna passa. Vet inte hur dom ligger i pris men det kan vara värt att kolla. Gå in till någon data firma som säljer till företag och kolla. Det är nog lite ovanligt att man rackmonterar sin hempc.
4 svar · 5,9k läst
S
sarpat: [citat] har kollat lite med vänner i branschen, det samlade omdömet är: byt tvn! vissa tv-apparater synkar inte riktigt mot digitalboxar. Har du förresten kollat inställningarna i boxen o kollat om d går att ställa om till 4:3-format så att du slipper wide-problemet?
8 svar · 2,9k läst
M
Misse_o_Mojje: Javisst! Även om jag inte var särskilt tydlig, så var det så jag tänkte. Jag tror oxå att en räcker! /ulle
6 svar · 2,1k läst
A
anette_jonas: Ett inlägg till den här tråden, det kan efter något år uppstå ett problem om du sätter en split efter diseqswitchen för att splitta signalen till två mottagare. Om du har otur så är volten olika på mottagarna till huvudena och du kommer att knäcka mottagaren och huvudet inte kul och ganska dyrt. Jag vet om en kollega som hade kopplat så här det slutade med en räckning på ca 6500
6 svar · 11,2k läst
P
para: Tack för tipset. Har nu köpt och installerat en Steinel från Clas Ohlson. Satte den 1 meter från lampan och det fungerar utmärkt.
6 svar · 7,5k läst
H
HEDIN: MC--> Kan du berätta lite mer om vad du har för IHC...menar, vilka funktioner...i alla rum...etc..? Kostnad utöver standard elkostnaden? // Erik
4 svar · 3,5k läst
J
jeppe: Farsan har ett Älvsbyhus sedan -78 och det var tomrör då med...
3 svar · 2,6k läst
B
Babylon: Kolla på sweclockers.com och sök på taveldator. Där beskrivs hur man demonterar skärmen från en bärbar och förlänger kabeln. Sedan monterar du skärmen i en tavelram och gömmer undan själva datorn. Ett trådlöst tangentbord av miniformat med inbyggd touchpad och saken är biff! Klockrent! En polare har en sådan lösning med tv-kort i så att han kan kolla på morgon-tv och läsa
15 svar · 3,8k läst
P
Per-Erik: ett alternativ.. När jag var singel o bodde i unkarls lya.. tog jag en matta av större modell o la framför TV:n som gick fram till soff kanten. Osso la jag kablarna under mattan bara.. blev förvisso en liten knöl där kablarna gick men jag la dom brevid ena bords benen så syntes det inte så mycket. Sen själva högtalarna hade jag på Stolpar/stativ i huvud höjd (när man sitter ner)
34 svar · 5,0k läst
D
djpa: Korrekt, dom föreslår pannlamp... ;) Nädå, men tydligen får man inte gå igenom ytterväggar när man skall göra kompletterande elinstallationer i efterhand då man går igenom diffusionstätningen (plastfolie) och "stör" konstruktionen. Är ingen expert men det är så det sägs... Alternativet är väl då att man måste planera in sina utebelysningar innan huset byggts så att det finns
4 svar · 5,9k läst
F
frasse: Sladdade förbi Fredells på lunchen, såg att de hade bra priser på en hel del maskiner just nu, t.ex 1400 spänn för Makita cirkelsåg 5604R samt rätt bra priser på diverse skruvdragare.
0 svar · 2,8k läst
KarlXII
KarlXII: Silvertejp kan göra underverk....
3 svar · 3,3k läst
J
joco2: Fick svar från IKEA på mail efter två timmar, bra jobbat... Det är en Mekanisk transformator till detta system. /J
4 svar · 3,4k läst
L
Lind: [citat] Tja, detta är marknadsföring på hög nivå. Alla argument är värda att lyftas fram.
6 svar · 2,5k läst
Y
ymca: Mmm, regeringen säger definitift nej. Det är tur att man kan köra simulatorn på nätet och drömma sig bort...
17 svar · 11,2k läst
A
Adagan: [citat] Vilken säkring har de då i centralen? Samt vilket nivå är de säkrade på i inkommande faser?
5 svar · 5,9k läst
KarlXII
KarlXII: MEr om larm och problemet med Classes skräp i tråden larmleverantörer: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Teknik;action=display;num=1064994383 Fär att återgå till brandvarnare: De här brandlarmet jag har köpt är mycket smart. Börjar det brinna i tvättstugan där dörren alltid är stängd och ligger på bottenvåningen så tjuter det i alla andra brandvarnare också,
4 svar · 9,1k läst
I
IngvarW: Man får passa sig, igår tappade jag en fyrtums spik rätt ned i det öppna avloppet, det blev till att montera isär hela mojängen haha :o mvh iw
2 svar · 3,8k läst
T
tiggre: har dyckertpistol då jag sätter tak, aldrig ångrat det inköpet (fast i början var sambon emot det, men inte nu :) har också en vanlig makita skruvdragare, lyx då man sätter gips... men gläfs :P gläfs jag vill ha en matad... tänker köpa modell större spikpistol då jag ska byta fasad också, brukar lägga in verktyg i budgeten för jobben jag ska göra, är ALLTID värt att ha bra
7 svar · 4,4k läst
V
Vilma: Du verkar ha helt rätt, Mathias. Kollade med leverantören, och upp till 4 meters avgasrör var inte några som helst problem. 4,5 var nog också OK (vilket det blev för oss) men ett par meter till "så stryper man maskinen" var hans ord. Vår CD verkade vara av det kraftigare slaget :) så LITE tappad effekt lär vi inte lida av.
2 svar · 2,1k läst
P
PA: Din signal som inte når fram beror troligen på att du har ett seriesystem. Tanken med det är att du efter antennen skall trycka upp signalnivån så att du har en stark signal. I uttagen har du sedan två typer av dämpning. En framledningsdämpning (när du plockar ut signal i rummet) och en vidareledningsdämpning (dämpning av signal till nästkommande uttag). Systemet dimensionerar du
8 svar · 2,4k läst
TLovskog
TLovskog: Hej, Jo ... jag. Har haft det sedan 1999/2000. Funkar kanon. Vet inte riktigt hur mycket hela min installation gick på, då jag tog det på löpande månadsfaktura ... och har aldrig riktigt velat summera det hela. Dock kostade delarna någonstans runt 30-40 tusen extra gentemot en normal el-installation. Lite entusiast måste man kanske vara för att uppskatta det hela gentemot kostnaden, och
9 svar · 4,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.