M
Mossfeldt: http://www.svk.se/Energimarknaden/El/Driftlage/ Mycket matnyttig info :)
3 svar · 1,7k läst
E
Enni: Jättebra, tack. Det blir rörligt.
7 svar · 976 läst
v-g
v-g: Missade denna timme när jag brände bildäck i min miljövidriga panna. :D Skämt åsido så missade jag timmen på riktigt, men pga EONs & statens fina "samarbete" så har jag inte mer tänt än vad som är absolut nödvändigt. Den här växthuseffekten saknade jag i vinter då det var smällkallt i en månad. Kallt nu också när vi ska ha vår vår gnäller sambon. Mycket snö kom det i
98 svar · 5,5k läst
·
M
Micke parkettläggare nr 1: O jag som tyckte att jag hade hög elförbrukning med 19000 kw /år i mitt lilla hus 280m2 byggt 1910, 2glas o groggveranda + garage 18m2 med grundvärme +verkstad 45m2 med grundvärme Men jag undrar om det är någon mer som tycker att det har blivit högre förbrukning sedan dom bytte till automatavläsningen min förbrukning stack direkt från 16500 till 23000 på ett år, så jag fick sänka
54 svar · 3,8k läst
Andreas_Hansson
Andreas_Hansson: [citat] Om strömmen går så ringer man den som som har hand om nätet inte den som har köpt elen på nordpool.
26 svar · 5,5k läst
tallmilan
tallmilan: Det finns en sån "globe" (lampa) i USA som kollar spotpriset (på nätet), så när det är lågt så lyser den grönt och när det blir dyrare så "dimmar" den mera åt rött för att till slut pulsera i rött. Då kan man låta bli att starta torktummlaren när priset är som högst, oftast sätts ju månadspriset för de tre gångerna då priset var som högst (d.v.s tre "toppar" agerar som
20 svar · 3,4k läst
K
KapHilton: Om de (elcertifikaten) ingår eller ej beror på vilket avtal du har med din el leverantör (tror även att vissa leverantörer tex Vattenfall inte tekniskt klarat av att klumpa ihop el och elcertifikat till en summa), om du teknat ett avtal före 20061231 så är det med största sannolikhet separerat, medan om du tecknat avtal efter detta skall det vara ihop klumpat. Om du tex den 20070615
1 svar · 2,4k läst
Snailman
Snailman: Jag fick mina papper efter ett antal veckor....
18 svar · 3,3k läst
thobjo
thobjo: [citat] Det kanske är rätt att binda, men jag köper inte ditt argument. Om inte heller elleverantörerna tror att priset kommer att sjunka (utan snarare öka) så reflekteras detta i prissättningen av de bundna avtalen. Det enda sätt du kan spara pengar på att binda elavtalet är om du anser att priset kommer att öka mer än elleverantörerna tror, och dessutom har rätt. Jämför med
8 svar · 2,9k läst
C
co: [citat]
23 svar · 2,0k läst
·
C
23 svar · 2,0k läst
·
O
ordain: [citat] Ah, ja, jag håller absolut med om att priset inklusive skatt är svinhögt, men själva elen är ju inte så hejdlöst dyr just nu, som den var ett tag.
14 svar · 3,7k läst
Immobil
Immobil: Tidigare tråd: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1086902451;start=0#0 ;)
2 svar · 3,1k läst
M
markis: [citat] Då spelar det väl knappast någon roll... ;D ;)
4 svar · 2,3k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Jag band 1 jan hos Telge. 6 mån. Nytt brytdatum blir mitt i sommaren och då tror jag på att priserna är bra.
4 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.