Z-wave är i larm-sammanhang att jämföra med en alzheimer-sjuk 90-årig kirurg med narkolepsi.

Inte helt pålitlig helt enkelt.
 
  • Gilla
Mattias Wide och 2 till
  • Laddar…
Frasse_Man skrev:
Regeln kör bara vidare om allt ovanför join är tru.
Jag har förstått JOIN att det avbryter pågående regelkörningar så att man inte kör samma regel fler gånger samtidigt.

Om man har en rörelsesensor som detekterar rörelse och tänder en lampa som den ska släcka om 5 minuter. Om det då detekterar rörelse igen inom de 5 minutrarna så vill man ju inte att den ska släcka lampan 5 minuter efter den första detekteringen. Man vill ju att den ska släcka 5 minuter efter den sista detekteringen. Då kan man lägga in join för att avbryta övriga pågående körningar av de regeln.

En bra manual finns här http://www.vesternet.com/resources/application-notes/apnt-9#puzzle
 
  • Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
Såg att smart telematik ska börja sälja qubino prylar, http://qubino.com/ hoppas det kommer stöd i zipaboxen för deras prylar. Såg att det var någon som skrivit i zipato forumet om det.
 
Qubino ser ju riktigt bra ut. Provade en Philio PAN04 som jag inte är riktigt nöjd med, hoppas denna fungerar bättre (och stöds).
 
matsv skrev:
Såg att smart telematik ska börja sälja qubino prylar, [länk] hoppas det kommer stöd i zipaboxen för deras prylar. Såg att det var någon som skrivit i zipato forumet om det.
Oj oj oj vilka cooooola småååå Z-wave-produkter! Måste bara försöka få tag på några för test! :D

Jag undrar när någon tillverkare av Z-wave-produkter kommer med en 2-kanalsdimmer så att man med en återfjädrande kronbrytare kan kontrollera 2 lampor.

Alternativet är kanske att stoppa in 2 st Qubino-dimmers in i väggdosan nu när Qubino har gjort så extremt små dimmers? Frågan är bara om 2 st dimmers så nära varandra kommer att orsaka störningar för varandra och/eller temp-problem?
 
@CrazyFin
Ett alternativ är annars en puck nere vid brytaren och den andra uppe vid lampan.
 
Jag har en nyinhandlad Zipabox med inbyggd 433 MHz del. När jag ska ansluta min Nexa EYCR-2300 pluggar så finns dom i listan och accepteras av boxen utan problem. När jag försöker styra dom via strömbrytar ikonen under Lights & Power händer ingenting. Någon som haft liknande problem?
 
Blinkar Nexa brytarna till när du lär in dom i systemet?
 
power650 skrev:
Blinkar Nexa brytarna till när du lär in dom i systemet?
Hittade felet, var inte ansluten rätt. Nu har jag dock hemska problem med räckvidden. Den funkar på ca 1m avstånd. Över det ingen reaktion.
 
Vad var det för fel?
Har du satt rätt antenn på rätt ställe?
 
Det var ordningen för hur man lägger in pluggen. Hittade en manual på smart-telematiks support sida. Kort beskrivning, man lägger in pluggen i Zipabox innan man sätter i den i 230-uttaget och startar ihop koppling.
 
Ja, antennerna är rätt. Har plockat isär dom så jag är säker.
 
Är det bara jag som tycker att det blir jobbigt när man uppdaterar mobilappen och alla sorterade rum och dyligt hamnar i oreda. Har man över 100 endpoint blir det jobbigt. :(
 
  • Gilla
Mattias Wide och 1 till
  • Laddar…
Det finns boxar med inbyggd 433 MHz som har problem. Detta är något Zipato jobbar med för tillfället. Jag tycker du ska kontakta din säljare och reklamera boxen.
 
Qubino fungerar fullt ut med Vera och Zipato men än så länge bara delvis med HC2 och HCLite.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.