Hittade en svensk webbutik som verkar ha bra priser. Blå bosch kexfräs var 600kr billigare än jag hittat i sverige. Står att dom öppnar 1:a maj.
http://www.bosch-verktyg.se/
http://www.bosch-verktyg.se/
Kanske är det bara jag, men ett bolag med ett nummer som inte är registrerat hos Hitta eller Eniro, är relativt nystartat och vars ena ägare är en person som står som utflyttad/ej bosatt i Sverige får inte mig att låta betalkortet gå varmt.
Det lyser lite varningsflaggor för mig så jag håller mig nog borta.
En sak är domännamnet, adressen bosch-verktyg.se, bryter troligtvis mot lite lagar om varumärkesintrång, och är allmänt oseriöst eftersom dom "säljer" andra märken också.
Ingen av adresserna evasa-verktyg.se, evasa-sweden.se eller evasa.se finns, vilket borde vara den första domänen som registrerats kan man tycka, jag blir inte förvånad ifall Bosch ser till att dom måste lämna över domänen till dom ifall någon skulle upplysa Bosch om detta.
Det finns heller inga namn på kontaktpersoner på hemsidan vad jag kan se.
Företaget har ingen f-skattsedel, även om det inte alltid är nödvändigt för denna typ av företag så brukar det ändå vara en "allmän varning" för företag utan f-skatt.
Domänen är registrerad från Litauen, och inte från den svenska adressen där företagets suppleant även bedriver andra företag.
Det är knappast heller från denna adress saker kommer levereras (efter att ha sett vilka andra företag som finns på samma adress, och hur huset i sig ser ut), det är i och för sig inte helt ovanligt att man skickar direkt från grossister till slutkund, men allt sammantaget så ska det till en hel del positiva omdömen på prisjakt innan jag vågar beställa därifrån.
En sak är domännamnet, adressen bosch-verktyg.se, bryter troligtvis mot lite lagar om varumärkesintrång, och är allmänt oseriöst eftersom dom "säljer" andra märken också.
Ingen av adresserna evasa-verktyg.se, evasa-sweden.se eller evasa.se finns, vilket borde vara den första domänen som registrerats kan man tycka, jag blir inte förvånad ifall Bosch ser till att dom måste lämna över domänen till dom ifall någon skulle upplysa Bosch om detta.
Det finns heller inga namn på kontaktpersoner på hemsidan vad jag kan se.
Företaget har ingen f-skattsedel, även om det inte alltid är nödvändigt för denna typ av företag så brukar det ändå vara en "allmän varning" för företag utan f-skatt.
Domänen är registrerad från Litauen, och inte från den svenska adressen där företagets suppleant även bedriver andra företag.
Det är knappast heller från denna adress saker kommer levereras (efter att ha sett vilka andra företag som finns på samma adress, och hur huset i sig ser ut), det är i och för sig inte helt ovanligt att man skickar direkt från grossister till slutkund, men allt sammantaget så ska det till en hel del positiva omdömen på prisjakt innan jag vågar beställa därifrån.
Kanske inte skulle ha startat den här tråden vid närmare eftertanke. Men å andra sidan kanske det hindrar nån från att göra ett misstag.
Bra med feedback från människor med huvudet på skaft.
Sent from my GT-N7000 using Byggahus
Bra med feedback från människor med huvudet på skaft.
Sent from my GT-N7000 using Byggahus
Kanhända var Bosch kexfräs billig men en hel del annat var rätt dyrt. För en DeWalt 744 t.ex. ville de ha nästan 15000 för vilket är rätt saftigt. Kring 12 brukar den ligga på närmaste brädgård/järnaffär (på Verktygsboden får man den för 9500).
/Woodchuck
/Woodchuck
Jämförde lite priser för skojs skull mellan Duabhuset.se (där jag brukar handla maskiner) och bosch-verktyg.se:
Bosch GCM 10 SD (byggsåg)
bosch-verktyg.se = 11089:-
duabhuset.se = 6885:-
Bosch GCM 10 S (byggsåg)
bosch-verktyg.se = 7734:-
duabhuset.se = 5395:-
Bosch GSR 18 VE-2 LI (skruvdragare)
bosch-verktyg = 5543:-
duabhuset.se = 4795:-
Bosch GTS 10 (bordscirkelsåg)
bosch-verktyg.se = 11588:-
duabhuset.se = 7495:-
Bosch GKS 55 CE (cirkelsåg)
bosch-verktyg.se = 3871:-
duabhuset.se = 2850:-
Nä, jag kommer fortsätta handla på duab huset, där kan man dessutom pilla på maskinerna ifall man har vägarna förbi
Bosch GCM 10 SD (byggsåg)
bosch-verktyg.se = 11089:-
duabhuset.se = 6885:-
Bosch GCM 10 S (byggsåg)
bosch-verktyg.se = 7734:-
duabhuset.se = 5395:-
Bosch GSR 18 VE-2 LI (skruvdragare)
bosch-verktyg = 5543:-
duabhuset.se = 4795:-
Bosch GTS 10 (bordscirkelsåg)
bosch-verktyg.se = 11588:-
duabhuset.se = 7495:-
Bosch GKS 55 CE (cirkelsåg)
bosch-verktyg.se = 3871:-
duabhuset.se = 2850:-
Nä, jag kommer fortsätta handla på duab huset, där kan man dessutom pilla på maskinerna ifall man har vägarna förbi