Vad är det för konstigt med telenr. Det är riktnumret till Uppsala dom har bara valt att skriva ut landsnumret också.

thomasx skrev:
Vad är det som är märkligt med ordern ni fått då?
Order när extremt slarvigt gjord:

Fakturaadress
Evasa Sweden
sss
45 Uppsala

Produkten som är beställd kostar 54:- + frakt 49:- och sedan tillkommer faktureringsavgiften på 29:-.

Själva omkostnaderna är högre än produkten i sig så att säga. mailadressen är en *@*.lt adress fast man ha registrerat en svensk sida "evasa.se". Det rimliga hade varit att ha *@evasa.se i mitt tycke.

Vi har ju fått ett öga för när det helt enkelt inte stämmer genom åren på nätet nu och denna ringer många klockor!

Dom står inte heller registrerade på adressen som dom påstår sig vara på enligt google maps.

https://maps.google.se/maps?hl=sv&q...=se&ei=QDf1T5q1Aaf34QSXq-iQBw&ved=0CAUQ8gEwAA

Ser inte riktigt ut som en butikslokal heller faktiskt. Skall noteras att leverantörerna som han säger sig föra produkter i många fall inte sysslar med direktleveranser utan du behöver ett eget lager. Har svårt att tro att detta är en lagerlokal....

Har jag fel så tar jag tillbaka allt.. men det luktar ruttet detta om du frågar mig. Jag har mailat och bad om förskottsbetalning istället. Men jag räknar faktiskt inte med att få något svar.

Men om intresse finnes så kan jag återkomma med besked om det blir något svar eller ej.

Det är väl alltid bra att vara på sin vakt men så där jättemysko är det väl inte? Att frakt och fakturering kostar mer än 50 spänn är inget konstigt.

Adressen är väl rimligtvis en postadress, ingen adress till deras lager. Var framgår det att de skulle ha en fysisk butik? Adressen är för övrigt den kontaktadress som anges hos bolagsverket.

VIsst för att inte sidan och deras rutiner verkar vara proffsiga, men jag inte man smutskasta dem.
Den kan ju faktiskt vara seriösa och trevliga.
Självklart ringer det varningsklockor osv..

Är det någon som verkligen köpt något där och blivit lurad?
Så självklart ska det tas upp..
Men just nu verkar det som om ingen vet något om dem.

...

Redigerat:
...

Redigerat:
Men hallå eller, nu får ni väl ändå sansa er en aning.

Jag håller med om att det finns en och annan varningsklocka men nu är ju argumenten helt off och att börja dra upp andra företag registrerade på samma adress säger inte mycket, tvärtom indikerar det att det är en seriös affärsadress, ett kontorshus eller kontorshotell t.ex,. adressen talar ju för det också. Vi snacker inte precis någon inkognito postboxadress eller en brevlåda på en ödetomt.

Många på forumet importerar verktyg från andra länder i europa, myself included, och här kanske är någon som tagit fasta på detta och börjat en verksamhet i liten skala. Dom är inte precis ensamma om att vilja ha förskottsbetalning, även om det är en varningsklocka är det inte ovanligt bland internetbolag idag att dom startade på liknande vis.

Att använda någon annans varumärke i sitt domännamn är ju inte heller precis unprecedented.

Nu vet i alla fall de som ligger bakom Evasa vilket företag som hänger ut sina kunder för "konstiga ordrar".....

Men jag slutar som jag började, och nämner ändå att även jag tycker att det finns anledning att höja ett varningens finger här.

Jag har tagit bort iallafall mina 2 senast inlägg. Det är som sagt en varningens finger jag vill lägga ut inte hänga ut någon,

Men en moderator får gärna ta bort mina tidigare poster så att kritiken inte riktas mot mig. Det är kanske bättre att informationen kommer ifrån någon som har beställt därifrån om det är upp eller ner.

Som sagt, nästa moderator som läser detta får gärna ta bort mina poster i denna tråden samt denna posten sen.

Redigerat:
Hej,

Har läst igenom tråden och tycker inte att något behöver plockas bort, även om dektektivarbetet kan ha gått lite långt någon gång så är det upp till vardera medlem att få lov att göra det, och rapportera fyndet här.
Men nu tycker jag dock att nästa varning eller rekommendation ska vara konkret. Har någon handlat här ifrån? Om ja, hur upplevde ni det?

Vad det gäller förskottsbetalning så är detta något man alltid ska vara försiktig med, och man kanske bör lita på butiken som man förskottsbetalar till.

Hör gärna av er via pm om ni anser att något specifikt är olämpligt i tråden, i så fall har jag missat detta.

Mvh

Stefan

Deras sida ligger nere nu, är det nån som har mer info?

Än är den sista skojaren inte född...

Men det var ett fint hus dom hade i uppsala

Jag chansade att beställa från detta företag som nu bytt namn till Verkter eftersom priset på kantfräsen GKF 600 med tillbehörskit var bra. Dessutom kan man betala mot faktura från Klarna för 20 kr extra så risken för blåsning kändes inte så stor.
Beställde i måndags. Fick fräsen levererad hem med DHL Express idag torsdag. Den var skickad från Vilnius. Fräsen kom i hantverkarväska och manualen var den vanliga flerspråkiga med bland annat engelska och svenska.
Fräsen kostade 1999 och frakten med hemkörning kostade 169 kr.

http://www.verkter.se/Ovriga-elverk...m=Fräs Bosch GKF 600 Professional + tillbehör

Finns för 165 pund inkl frakt på Axminster. Eller tillkommer nån skatt i England innan den skickas?

Nix, ingen skatt/tull från UK. Men tyvärr finns GFK600 i några olika versioner. Den som säljs i UK levereras med 1/4" spännhylsa, och spindeln är utformad på ett sätt att det inte går att montera en 8 mm dito. Helknäppt...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.