Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fotografen skrev:
Nu var det ju inte bara gräsmattan utan jord i ensilaget(stavning??) vilket i sin tur gör kossorna sjuka.
Står inget om det i första inlägget...

Fotografen skrev:
Snål?
Katten ifråga var en vinddriven nomad som bestämde sig för att flytta in hos far och mor och den fick ett par mycket fina sista år.
Dess kynne samt det fakum att den troligen aldrig åkt bil och än mindre suttit i en transportbur gjorde vetrinärbesök mycket svårt. Troligen aldrig sett en vetrinär heller. Den stress detta hade inneburit hade troligen satt andra men än sjukdomen, vad det nu var och om den nu kunde ha botats.
Detta gjorde beslutet om avlivning ganska enkelt i slutändan, katten blev uppskattningsvis 12-15 år, en ansenlig ålder för en utekatt.
Pengar var aldrig en fråga i sammanhanget.
Ledsen för OT.
Inte precis den bild 'morsans katt Nisse' gav ...
Att en vildkatt skulle välja att flytta in hos någon och bli domestiserad har jag svårt att tro, det var med stor säkerhet en domestiserad katt redan från början, som kanske övergivits av sina tidigare ägare, inget ovanligt, tyvärr.
Har man en katt som man ser som "sin", så tar man hand om den, konstigare är det inte. Att man adopterat en vildkatt är på inget vis någon förmildrande omständighet, snarare tvärtom. Möjligen var avlivning rätt val i det specifika fallet, men det var som sagt inte precis något som framgick av frågan, och jag utgår ifrån att avlivningen följde gällande lagar och regelverk. Det är trots allt inte bara att "skjuta katten".

Det är ju faktiskt inte bara estetiskt att ha en gräsmatta utan jordhögar, det är även praktiskt ur ganska många perspektiv. ;)

Om det inte finns någon svensk återförsäljare av den där manicken, så kan nog det vara en god affärsidé ;)

Raderat pga dålig ton.
/Moderator

Redigerat av moderator:
RulleBulle skrev:
Står inget om det i första inlägget...
Det står i #22.

Alfredo skrev:
Det står i #22.
Står on baktierer men inte att han har kosser som blivit sjuka av det

Han har ju tagit bort orsaken till jordhögarna så kossorna har inte blivit sjuka...:rolleyes:

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
RulleBulle skrev:
Står on baktierer men inte att han har kosser som blivit sjuka av det
Nu hänger jag inte med! Det står till och med att de dör.

KnockOnWood skrev:
Mullvadshögarna medför att jag får jordbakterier i mitt ensilage.
Dessa bakterier gör att det bildas botulinumtoxin i ensilaget, vilket gör att kossorna och fåren dör.

Alfredo skrev:
Nu hänger jag inte med! Det står till och med att de dör.
Det står inte att han har kosser eller att hans kosser blivit sjuka? Det står att kosser och får KAN bli sjuka!

Raderat

Redigerat av moderator:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Raderat

Redigerat av moderator:
Eftersom ni valde att inte lyssna på mig så stänger jag tråden.
Ha en bra dag och glöm inte att andas :)
/Moderator

• Gilla
TorOdd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.