38 658 läst · 72 svar
39k läst
72 svar
Kriget mot mullvadarna. Varning, starka bilder!
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Inte precis den bild 'morsans katt Nisse' gav ...Fotografen skrev:Snål?
Katten ifråga var en vinddriven nomad som bestämde sig för att flytta in hos far och mor och den fick ett par mycket fina sista år.
Dess kynne samt det fakum att den troligen aldrig åkt bil och än mindre suttit i en transportbur gjorde vetrinärbesök mycket svårt. Troligen aldrig sett en vetrinär heller. Den stress detta hade inneburit hade troligen satt andra men än sjukdomen, vad det nu var och om den nu kunde ha botats.
Detta gjorde beslutet om avlivning ganska enkelt i slutändan, katten blev uppskattningsvis 12-15 år, en ansenlig ålder för en utekatt.
Pengar var aldrig en fråga i sammanhanget.
Ledsen för OT.
Att en vildkatt skulle välja att flytta in hos någon och bli domestiserad har jag svårt att tro, det var med stor säkerhet en domestiserad katt redan från början, som kanske övergivits av sina tidigare ägare, inget ovanligt, tyvärr.
Har man en katt som man ser som "sin", så tar man hand om den, konstigare är det inte. Att man adopterat en vildkatt är på inget vis någon förmildrande omständighet, snarare tvärtom. Möjligen var avlivning rätt val i det specifika fallet, men det var som sagt inte precis något som framgick av frågan, och jag utgår ifrån att avlivningen följde gällande lagar och regelverk. Det är trots allt inte bara att "skjuta katten".
Raderat pga dålig ton.
/Moderator
/Moderator
Redigerat av moderator:
Han har ju tagit bort orsaken till jordhögarna så kossorna har inte blivit sjuka...
Nu hänger jag inte med! Det står till och med att de dör.RulleBulle skrev:
KnockOnWood skrev:
Raderat
Redigerat av moderator:
Liknande trådar
-
Hur tätar man bäst uterumstak mot putsad fasad
Utbyggnad och tillbyggnad -
Vad ska jag återfylla med mot hussockeln efter grävarbeten?
Grund & Markarbeten -
Lås som är skyddade mot ”syraangrepp”
Fönster & Dörrar -
Byta spänntak/vävtak mot gips - vad tänka på?
Tak & Vind -
Kriget mot tvestjärtar i brevlådan...
Övrigt husrelaterat