Lieg med långt skaft lutad mot en röd trävägg, använd för att klippa gräs enkelt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klippt gräset under studsmattan. Fungerade mycket bättre än att krypa med handgräsklipparen!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 5 till
  • Laddar…
Hyllor med välorganiserade glasburkar fyllda med torkade örter och svamp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inventerar inför vintern. Hittade mera svamp, suck!
 
  • Hyllor fyllda med glasburkar av torkad svamp och andra torkade växter, märkta med etiketter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Pagno - vill ju verkligen inte att ni skall ha oönskade burkar som bara stjäl utrymme hos er. Kan absolut tänka mig att offra mig för en god sak och ta hand om ett par burkar, självklart enbart i syfte att hjälpa er. Vilken adress var det sa du? ;)
 
  • Gilla
Ramnemark och 6 till
  • Laddar…
Insett behovet av att införskaffa en riktig fruktpress, försökte först slå ihop en enkel med en domkraft och några reglar, blev inte tillräckligt stabilt (hade varken tålamod nog eller lust att bygga en så stor som behövs för att få den stabil nog). Försökte sen köra genom den gamla råsaftcentrifugen som då gav upp.

Sen gick jag ut för att klippa gräs bara för att inse att plommonen var mogna och blev på bra humör igen :D
 
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Pagno skrev:
[bild]
Inventerar inför vintern. Hittade mera svamp, suck!
En torkolla har jag också. Har örtkryddor i stora krukor som jag torkat nu under sommaren. Några trattkantareller lär det inte bli i höst eftersom jag har en dålig rygg som ska opereras nästa år. Så skicka burknarna till mig i stället :) Dalbotös plockar säkert egna ;)
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Jag gillar svamp men har nog aldrig plockat nån.. har fotograferat flugsvamp dock ;)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Hemmakatten skrev:
En torkolla har jag också. Har örtkryddor i stora krukor som jag torkat nu under sommaren. Några trattkantareller lär det inte bli i höst eftersom jag har en dålig rygg som ska opereras nästa år. Så skicka burknarna till mig i stället :) Dalbotös plockar säkert egna ;)
Torken går för fullt idag, fick närmare 20 liter gula och trattisar tidigare på förmiddagen, bjud in mig på en kaffe, talar om när jag åker ner till bebyggda trakter så kanske du får som du vill, har 12 liter torkade från 2014 och 2015, vi tillhör de som älskar att plocka... Alla i släkten och arbetskollegor brukar få mera än vad de ibland önskar, så håll tummarna att du är hemma när jag åker ner.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Elektrisk svamptork full med torkande svamp, på ett köksbänk vid ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Älskar Detta hjälpmedel, klarar av att torka 15 liter svamp om dagen, denna kommer att gå oavbrutet i ett par veckor.
 
Flertalet mördaresniglar på marken nära en altan, omgivna av ättika som avskräckningsmedel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pågar för tillfället ett mördar snigel gang-bang utanför altanen:eek:
I brist på annat hällde jag ut ättika som verkade avstyra ofoget...


Med vänlig hälsning, fremax
 
Redigerat:
  • Gilla
Noseone och 3 till
  • Laddar…
Ljusstakar med tända ljus, blommor och en ölflaska på ett bord i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som salt på såren tvingar jag mig till ett avslut i odlingsområdet för idag..
Nattikramar på er alla..
 
Äppelsäsongen är het nu, samla en hink till frugan som fixa en äppelpaj o vaniljsås 👍 resten slängs, känns som oerhört slöseri
 
Pagno skrev:
[bild]
Som salt på såren tvingar jag mig till ett avslut i odlingsområdet för idag..
Nattikramar på er alla..
Okej då, skall väl ärligt säga att bilden är fb/instagram mm stylad för att lura er till tron att jag har något som helst att säga till om här hemma....:surprised:
"tanten" tog mig i örat och frågade om jag tror att det är okej att sitta och smygsupa utomhus.....
eller inte... det är det som är så bra med sociala medier, inte många vet om sanningen, på gott och ont.
Har funderingar på att starta en tråd om vad som gick fel med vad man odlat, vad man misslyckats med.
Personligen brukar jag inte skicka in bilder på vad jag har gjort, i denna tråd har jag frångått mina principer och valt att publicera bilder på vad jag gör för att må bra, natur och trädgård är en mumma för min själ och jag hoppas att ni alla kan finna det rofyllt med det ni gör, det skall inte bara vara för att se snyggt ut, man skall må bra också, det är det viktigaste.
Mvh P-A
 
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Krattat fallfrukt.
 
Krilleman
Äpplena börjar så smått mogna på dom två tidigaste träden.

Så jag har plockat lite fallfrukt och kartat ur dom små och fula på några träd. Blev en full murbrukskärra.
 
M
fremax skrev:
[bild]
Pågar för tillfället ett mördar snigel gang-bang utanför altanen:eek:
I brist på annat hällde jag ut ättika som verkade avstyra ofoget...


Med vänlig hälsning, fremax
Ett snigel-vadå?! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.