Har strul med min zipa reglerna verkar inte funka helt plötsligt...
 
Min box rullar på men det känns som den är långsam. Någon fler med samma problem?
 
L
Jag har haft lite problem i helgen, vissa regler fungerar andra inte. Ganska irriterande!
 
Då jag just nu bara har Nexa prylar har jag märkt att de funkar skit dåligt helt plötsligt. Ser på Appen att regeln gått inget har hänt. Kör av/på med appen så går de på. Märkligt
 
Mattias_Jo1 skrev:
Då jag just nu bara har Nexa prylar har jag märkt att de funkar skit dåligt helt plötsligt. Ser på Appen att regeln gått inget har hänt. Kör av/på med appen så går de på. Märkligt
I alla mina regler där jag fortfarande har 433Mhz-enheter så gör jag skicka, vänta 5s, skicka igen, just bara för ofta missas en eller flera enheter. Med detta system har det dock alltid funkat.
 
eklof skrev:
I alla mina regler där jag fortfarande har 433Mhz-enheter så gör jag skicka, vänta 5s, skicka igen, just bara för ofta missas en eller flera enheter. Med detta system har det dock alltid funkat.
Funkade klockren till ett par veckor sedan. Kan vara att jag hade några ström avbrott. Skall in och kolla lite ikväll
 
Märkligt, mina 433Mhz-enheter fungerar i reglerna men inte manuellt. Det funkar manuellt ett tag när jag har startat om boxen men sen helt plötslig så går det inte igen :(
 
tranceblast skrev:
Märkligt, mina 433Mhz-enheter fungerar i reglerna men inte manuellt. Det funkar manuellt ett tag när jag har startat om boxen men sen helt plötslig så går det inte igen :(
Kan du logga in lokalt med appen ? Får du samma fel då.
Prova annars med någon fjärr eller knapp som du kopplar mot nexabrytarna, min tanke med detta är kolla om felet ligger i boxen eller molnet.
 
Har tittat på Zipato Smart alarmkit. Har försökte leta i denna långa tråd men hittar inget om larmet. Är det något som har installerat larmet? Jag har behov av att ansluta IP-kameror som startar när larmet går. Fungerar en sådan installation?
 
Någon som kan detta? Grön lampa blinkar ofta på boxen och den känns som sirap i svarstider från tex rörelsesensorer.
 
matsv skrev:
Det tog lång tid för min box också före den hoppade igång efter uppdateringen.

Nu fungerar mina regler igen. Det jag hittade som var fel var på en HTTP Virtual switch som tidigare har använt on/off nu ska det vara true/false. Konstigt att det har ändrat. Jag har den bara för att testa, den gör inget annat än skickar ett mail till google som skickar det vidare som .sms

[bild]
Jeg har også hatt en del problemer med mine rules i det siste. Opplevde at de sluttet å fungere etter den siste oppdateringen. Kontaktet supporten og fikk da følgende svar:

During the Rule(s) synchronization all of Rules are complied into one script and downloaded to the Zipabox from Zipato Cloud Server. Because of this, if there is one invalid rule, java compiler will fail during the rule synchronization and a whole script will become invalid. In that case Rules should be examined for an error and the best way to debug is to disable last modified or created Rule. If invalid Rule is disabled and synchronization is repeated, script will pass Java compiler and Rules will become operational.

Fant også ut at det ikke var mulig å se om det var feil i rules i det nye GUI'et, men i det gamle var to av mine rules markert med rødt etter oppdateringen uten at jeg hadde endret noe. Måtte endre de og synkronisere på nytt for å få det til å fungere igjen.
 
Redigerat:
@hanse1 Jadå, jag kör detta själv hemma och det fungerar bra. angående kameror. Kolla på direktronik.se under rubrik Automation/SKADA där finns fyra kameramodeller (saknar visst produkttext mm än så länge men datablad finns i alla fall) som jag vet kommer att få plug and play stöd i Zipaboxen innan 28 mars. Jag vet det för jag hörde att de kommer att visas upp på Dustin expo tillsammans med SmartAlarmKit.
 
Redigerat:
Jag har även behov av att kunna nattlarma vissa dörrar och fönster samt kunna ställa kamerorna så de inte larmar för vår lilla hund. Är det inställningar som går att göra i Zipaboxen?
 
hanse1 skrev:
Jag har även behov av att kunna nattlarma vissa dörrar och fönster samt kunna ställa kamerorna så de inte larmar för vår lilla hund. Är det inställningar som går att göra i Zipaboxen?
Jag skulle säga att jag provat lite för lite för att uttala mig men det jag har gjort är att koppla upp en kamera och testat lite. Jag kan säga att jag inte var helt nöjd. Om jag inte minns fel är kamerorna en erkänd beta fortfarande. Och andra sidan är ju hela mjukvaran fortfarande beta 0.9.999.9.3 så det kan ju inte vara långt borta med 1,0.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.