svestr skrev:
Antennen har 50 ohms koaxialkabel. Mellan ledaren i mitten och skärm ska du mäta eller om den inte är inkopplad kan du mäta mellan antennsprötet och jordplanen (de som går nedåt) Hur kopplade du in den utan kontakt ? Det är inte säkert att den håller att köras utan antenn. Hela effekten blir då kvar i slutsteget. Blir det kortslutning gå den garanterat sönder.
Nej kontakter finns självklart men det skulle ju kunna vara en dålig kabel.
 
Är det någon som nånsin lyckas synka i nya gui. Jag får alltid error
 
Tomas Andersson skrev:
Är det någon som nånsin lyckas synka i nya gui. Jag får alltid error
inte haft några problem med det. Vid någon enstaka tidpunkt fungerade det inte. Du har senaste FW eller hur?
 
Ja visst har jag. jag har provat minst 20 gånger inte en enda gång har det fungera så det måsta vara fel hos mig.
Kanske time out pga många regler 56 st eller finns det någon som har lyckas med många regler?
 
Jag hade ofta problem o synka när jag hade boxen bakom min brandvägg. Nu sedan jag satte den direkt ut mot nätet så är den alltid online och synkar alltid.
 
geggen skrev:
Jag hade ofta problem o synka när jag hade boxen bakom min brandvägg. Nu sedan jag satte den direkt ut mot nätet så är den alltid online och synkar alltid.
Nu hänger jag inte med vad menar du med online direkt mot nätet? Utanför routen?
 
Jag har min box bakom dubbla brandväggar. Först 4G modemet sedan routern och innanför sitter Zippan. Men det är klart att du kan ha någon regel i brandväggen som strular. Flytta boxen och prova!
 
Jag kan inte sätta min box utanför routen. Eller rättare sagt det blir krångligt eftersom bahnof måste rega mac adressen.
Jag skulle gissa på min ide med för lite tid men får skicka frågan till zipato. tur att det fungerar i old skin
 
Jo i mitt fall tror jag min egen router bråkade lite. Så jag satte zipa direkt i modemet som är bryggat. Ingen brandvägg och router aktiv i den.
 
Någon som vet hur man bär sig åt för att föra över alla enheter och regler till en helt ny box då den gamla gått sönder?

Samtidigt en helt annan fråga, alla som har Nexa sedan tidigare vet hur känsliga de är att sitta för nära varandra.
Nu undrar jag om zwave enheter är lika känsliga?
Går det att montera 2 dimmermoduler direkt i dosorna bredvid varandra?
 
L
willep skrev:
Någon som vet hur man bär sig åt för att föra över alla enheter och regler till en helt ny box då den gamla gått sönder?
Jag fick svaret av supporten att man måste lägga till alla enheter igen, reglerna vet jag inte.
 
L
Jag har ett problem med en regel som inte ser ut att fungera men jag ser inte felet, någon som ser något knasigt?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L
Den styr tex en regel för belysning på helger.
Kan man inte ha ett schema i IF-satsen? Första schemat startar varje dag kl 00 andra fredag, lördag kl 00.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Byt ut variabeln mot en virtuell switch, så ser du bättre vad som händer och inte.
Det är lättare att felsöka om du så att säga dela problemet på två delar.

Dessutom kan du ha två olika regler som sätter switchen, eftersom du hade behov av det(?)

Sen, så är jag inte helt säker på att jag förstår vad du försöker uppnå?
 
Jag har tänkt att kila ner till clas ohlson och köpa mig en zipabox till veckan. Dock så ska jag inte använda den skarpt förrän i vårt nya hus som vi flyttar in i till sommaren.
Kan man göra regler och scener utan att ha några enheter kopplade till boxen? Jag tänkte att jag kunde förbereda en scen och "torrköra" för att lära mig lite, sen lägga till enheterna i efterhand.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.