matsv skrev:
Då är det något fel med kommunikation mot din enhet. Du måste skapa en regel till för off om du vill släcka på tid.
Misstänker nått fel med 433Hz. Men hur kan den då joina devicen är det pga av den bara tror den har det (envägs kommunikation)

Finns det någon fabriks återställning, hård reset?

Mattias_Jo1 skrev:
Misstänker nått fel med 433Hz. Men hur kan den då joina devicen är det pga av den bara tror den har det (envägs kommunikation)

Finns det någon fabriks återställning, hård reset?
Du får alltid join när tiden är slut.
"Blinkar/pulsar" dina nexa att de tar emot signalen när du lägger till dem?
Börja med att ta bort dem, nollställ sedan dina nexa enheter sedan prova att lägga till dem igen och kontrollera att de svarar då.

Har gjort en reset enlig handboken. Nu blinkar den alla färger snabbt. :(

Edit. Nu kom den online igen. hmm. Testar igen

Redigerat:
Mattias_Jo1 skrev:
Har gjort en reset enlig handboken. Nu blinkar den alla färger snabbt. :(

Edit. Nu kom den online igen. hmm. Testar igen
Det kan ta 10min för den att starta upp, prova annars att starta om den så löser det sig nog.

Jaa...pust. Nu funkar det med en plug in. Efter HW reset och FW uppgradering. Nu kör jag på!

• Gilla
matsv och 1 till
  • Laddar…
Någon som använder ImperiHome? Jag har lite problem med antingen appen eller zipaboxen. När jag kollar strömförbrukningen i ImperiHome så visar den bara ca 1 timme tillbaka i tiden, i zipaboxen kan jag se hela vägen tillbaka till den dagen jag installerade Qubino -brytaren vad kan detta bero på? Lite störigt att man kan välja att se, dag, vecka, månad och år i appen men bara se 1 timme :(

I Zipato appen så vissas mina Oregon mätare som första värdet #1 Fukt och #2 Temperatur samt utan decimal. Men i Dashboard visas #1 Temperatur och #2 fukt. Hur sjutton ändrar man att visa temp i första hand i appen, det är den infon jag först är intresserad av.

Nu har Zipan gått OFFLINE (grönt blinkar) är det bara och vänta eller måste jag köra en av/på stängning. Hur har ni gjort och hur ofta har detta hänt. Her varit i drift knappt 2 dygn.

Redigerat:
Tydligen lite server problem

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tomas Andersson skrev:
Jag har bytt ut en och du måste be zipato om hjälp. Jag hade köpt min via smart-telematik och dom var snabb och hjälpa mig med kontakt med zipato.
Du får jättegärna maila mig den adressen för jag fick idag svara att det inte gick. :wow:
teamhinkracing@gmail.com

Jag tog kontakt med smart-telematik på deras support@smart-telematik.se och dom hjälpte mig. Det kan ju bero på att jag då bara hade KNX kopplade till boxen och inget trådlöst vid den tiden.

Jag måste bara ännu en gång påpeka att vi måste ligga på zipato att man vill vara chef för sin egen box och ta backupp för ett eventuellt byte av box eller att man kan gå tillbaka till en tidigare settupp.
Man klagar i grann tråden på att apple är trångsynt och att dom är låst Men en bättre backupp än apple tror jag aldrig jag har varit med om. Sedan kan även jag hålla med om att apple tar överbetalt för sin hårdvara oavsett om det gäller dator eller telefon. Men jag har trots det massvis med produkter från apple pga användarvänlighet och design

geggen skrev:
Vet någon om man kan få in dessa lite billigare temp givarna i zipaboxen?
Kör nämligen med de idag till tellstick och de fungerar klockrent för mig.

[länk]

Tyvärr fungerar de inte.

Hej!

Någon som har ett kodexempel på hur man kan tända en lampa med en virtuell switch? Får inte till det.

Sedan undrar jag om det någon mer som har problem efter strömavbrott. Bröt strömmen igår får lite elinstallation och efter det så blir det precis som vanligt, dvs mycket strul och väldigt få regler som fungerar korrekt. Vet inte ens hur jag ska åtgärda det. Vet heller inte om det beror på Nexa grejerna eller inte. Är ju lätt att skylla på dom...men samtidigt borde väl alla fungera som vanligt efter avbrott...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.