1 307 639 läst · 5 347 svar
1308k läst
5,3k svar
Z-wave in da haus - Hemautomation
Alltså om jag vill endast tända/släcka (utan dimmning) men inte har nolla (nu är jag ännu mer förbannad) så kan jag köra med dimmer (inte qubino ofc)?
Det låter lovande
Det låter lovande
get är nog det jag ska göra.
har fixat fram en dragfjäder.
det är bara att köpa några meter FK och ett par pilsner.
har fixat fram en dragfjäder.
det är bara att köpa några meter FK och ett par pilsner.
Helt normalt. (Inte att bli förbannad, utan avsaknaden av nolla). Själv har jag haft fördelen att nolla fanns dragen på alla ställen (och jord) utom vid två brytare.HerrNillsson skrev:
Du kanske borde kör med Ale eller Stout istället så kanske du inte blir så förbannad
Nån som har en rekommendation om man skulle vilja programmera styrning av Z-Wave-prylar från typ C, C++ eller Python? Jag köpte en Razberry mest för att labba med, och tänkte naivt att det skulle vara piece of cake att koda Z-Wave från Python med den. Men man verkar behöva köra http-requests med javascript-snippets, vilket funkar men inte är riktigt vad jag önskat.
Nån tidigare i den här tråden efterfrågade nån sorts lågnivå-lib för att prata Z-Wave. Finns det?
Nån tidigare i den här tråden efterfrågade nån sorts lågnivå-lib för att prata Z-Wave. Finns det?
Razberry Z-Way har ju även ett C API. Har dock inte använt det själv så jag har ingen uppfattning av hur enkelt det är att använda. Har jobbat med C och Python programmering i många år men har nu även förälskat mig i nodejs Javascript. Så jag har använt REST API:et i Razberryn för att knyta ihop den med mitt hemautomationssystem.
Blir tokig. Kört massa olika mjukvaror nu med Razberry, men ibland så bara vägrar den skicka signaler och tända/släcka lampor.
Man tappar lite poängen då.
Tycker inte Fibaro är värt 5k, men är det verkligen den enda enheten som är i närheten av att fungera idag?
Man tappar lite poängen då.
Tycker inte Fibaro är värt 5k, men är det verkligen den enda enheten som är i närheten av att fungera idag?
Jag har Vera3 och jag har inga problem. Visst det är inget jättesystem jag har men styr 6-7 sektioner med lampor och mäter energin på 3-4 ställen och sen ett gäng mySensors