4 985 läst · 39 svar
5k läst
39 svar
Ytterbelysning började brinna
# 9 lite konstigt att inte jordfelsbrytare löste ut
# 16 Behöver inte vara avledning mot jord. Kan gå in ström till grannens hus om jag har kopplat det så.
# 23 Jag skulle inte koppla det så. Jag förklarade bara hur en jordfelsbrytare fungerade.
TS verkar ha problem med hur en JFB funkar när det går en felström mellan Fas & Nolla i en dålig lamphållare fullt med flugor och fukt.
Varför skulle man koppla ström till grannen hus ?? och vad har det med hur en JFB fungerar.
Men TS kanske har läget under kontroll nu sen han raderade sitt sista inlägg
# 16 Behöver inte vara avledning mot jord. Kan gå in ström till grannens hus om jag har kopplat det så.
# 23 Jag skulle inte koppla det så. Jag förklarade bara hur en jordfelsbrytare fungerade.
TS verkar ha problem med hur en JFB funkar när det går en felström mellan Fas & Nolla i en dålig lamphållare fullt med flugor och fukt.
Varför skulle man koppla ström till grannen hus ?? och vad har det med hur en JFB fungerar.
Men TS kanske har läget under kontroll nu sen han raderade sitt sista inlägg
Det är väl onödigt att vara så aggressiv i denna enkla fråga. Gäller ju knappast något som behöver uppröra dig.Bengt1964 skrev:
I knivfrågan bedömer jag dig i klass med en väl använd smörkniv i eneträ. Finns dessa i lådan?
När det går olika ström i Fasen & Nollan så löser JFB ut.Bengt1964 skrev:
Men i ditt fall så var det ju fel i lamphållaren mellan Fas & Nolla det känner inte JFB av, men det förstår du tydligen inte enligt #9
Du har fortfarande inte förklarat vad du menar med #16
nisse123 skrev:
Du har hade totalt fel och jag helt rätt. Du verkar vara helt blåst
Jordfelsbrytaren fungerar så att den jämför strömmarna i fasen och neutralledaren. Om det finns en skillnad mellan dessa strömmar som är större än det förinställda värdet löser skyddskretsen ut och bryter strömmen.snuttjulle skrev:
Då skriver ni samma sak fast med andra ord.Bengt1964 skrev:
Förstår då inte hur du kan tycka att det är konstigt enligt nedan om det inte varit någon skillnad på strömmarna om felet va bara mellan fas och nolla.
Bengt1964 skrev:
"# 28
Men du undrar ju varför din JFB inte löser ut när
det är krypström mellan Fas & Nolla.
Hade det varit krypström mellan Fas & Jord eller Nolla & Jord så hade den löst ut."
Jaa du lille Bengt
vad är det du inte förstår i ovanstående stycke ??
Är du dum på riktigt, eller spelar du bara dum ?
Jag börjar tro att du är ett Troll som bara vill jävlas med oss andra.
Jaa så är det nog, får avfärda dej som ett Troll.
Men du undrar ju varför din JFB inte löser ut när
det är krypström mellan Fas & Nolla.
Hade det varit krypström mellan Fas & Jord eller Nolla & Jord så hade den löst ut."
Jaa du lille Bengt
vad är det du inte förstår i ovanstående stycke ??
Är du dum på riktigt, eller spelar du bara dum ?
Jag börjar tro att du är ett Troll som bara vill jävlas med oss andra.
Jaa så är det nog, får avfärda dej som ett Troll.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Köksblandare började rinna bara hett vatten och nu det kommer lite droppar bara.
Kök -
När började man med plaströr för inkommande vatten?
Vatten & Avlopp -
Flera lampor började lysa på en gång i bilen
Övrigt Off Topic -
Granne slår av jordfelsbrytare BRINNA???
El -
LED började brinna - vad har jag gjort för fel?
El