4 985 läst · 39 svar
5k läst
39 svar
Ytterbelysning började brinna
Behöver inte vara avledning mot jord. Kan gå in ström till grannens hus om jag har kopplat det så. Jordfelsbrytare mäter bara mellan fasen och nollan.useless skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 473 inlägg
Vissa fattar inte vad enJFB gör.
Till TS: jag skulle skämmas att ha ett sånt skräp som armatur i trädgården. Är höljet ens jordat?
Till TS: jag skulle skämmas att ha ett sånt skräp som armatur i trädgården. Är höljet ens jordat?
ja, det är jordat.T Thomas_Blekinge skrev:
De ser ok ut från någon meters håll. Sitter stora glasglobar på som kostar en förmögenhet. Därför känns det lite tråkigt att byta ut dem.
En glob var trasig när vi köpte stället och tidigare ägare hade låtit det regna in. Därför ser det ut som det gör.
Du kan ju passa på att putsa upp och ordna till lite i alla bottendelar och sen kröna verket med några små välplacerade dräneringshål.Bengt1964 skrev:
Jag skulle inte koppla det så. Jag förklarade bara hur en jordfelsbrytare fungerade.[/QUOTE]Bengt1964 skrev:
Vad har grannens hus att göra med hur din JFB är kopplad ?
Jag vet hur en JFB funkar.
Men du undrar ju varför din JFB inte löser ut när
det är krypström mellan Fas & Nolla.
Hade det varit krypström mellan Fas & Jord eller Nolla & Jord så hade den löst ut.
Vad har grannens hus att göra med hur din JFB är kopplad ?nisse123 skrev:
Jag vet hur en JFB funkar.
Men du undrar ju varför din JFB inte löser ut när
det är krypström mellan Fas & Nolla.
Hade det varit krypström mellan Fas & Jord eller Nolla & Jord så hade den löst ut.[/QUOTE]
Du får nog läsa allt igen.