67 524 läst · 572 svar
68k läst
572 svar
YEEEEEEESSSS!
Yeeeesss
Skickade in en Xperia 1 V på reparation av trasig skärm och fick en Xperia 1 VI tillbaka, ingen anledning att byta telefon mao.
Skickade in en Xperia 1 V på reparation av trasig skärm och fick en Xperia 1 VI tillbaka, ingen anledning att byta telefon mao.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag åkt på pumpen flera gånger i det långsamt gående övertagandet av gården i form av maskiner som antingen inte startar alls eller är helt slut eller har någon del trasig som man inte kan få tag på, så vände det lite idag och det tänker jag fira.
Har haft span på en röjsåg som hängt på väggen i ett uthus och som inte varit i drift på många år. Tänkte bara testa att se om den startade och förväntade mig att snöret inte ens skulle gå att rubba (vis av erfarenhet från en motorsåg jag hittade förra året). Döm till min förvåning då den startar efter några ryck trots typ fem år gammal bensin. Hittade också en sele till den som jag tvättat och fixat till. Det enda jag behöver investera i är trimmerhuvud och ett skydd och lite kärleksfull service jag fixar själv, sen är jag igång. Kalas!!!
Har haft span på en röjsåg som hängt på väggen i ett uthus och som inte varit i drift på många år. Tänkte bara testa att se om den startade och förväntade mig att snöret inte ens skulle gå att rubba (vis av erfarenhet från en motorsåg jag hittade förra året). Döm till min förvåning då den startar efter några ryck trots typ fem år gammal bensin. Hittade också en sele till den som jag tvättat och fixat till. Det enda jag behöver investera i är trimmerhuvud och ett skydd och lite kärleksfull service jag fixar själv, sen är jag igång. Kalas!!!
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 895 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 895 inlägg
Var nere och tankade båten, när jag skulle åka därifrån backar jag ca 30m enkelriktad väg, har gjort det många gånger tidigare och vet mycket väl att det är ett vägräcke på ena sidan. Var väl trött eller så får jag skylla på bränsleångor men precis samtidigt som jag tänker att jag måste hålla mig borta från räcket hör jag ett obehagligt ljud och bilen tar stopp…😢
Så varför skriver jag inte i Gaaahhh-tråden? Jag insåg att misstaget redan var gjort, så gick inte ut på platsen utan vände och åkte hem. Väl hemma skulle jag inspektera skadorna som jag trodde skulle vara på flera paneler givet ljudet och känslan - och döm om min förvåning när jag inte hittar en enda skada! 🤩 jag fattar inte hur det kunde bli så, kanske var det däcket som träffade ett av räckets fästen, syns dock inte på däck och inte en skråma på fälgen (den bilen har inte lågprofil utan mer av ballongkaraktär så däcket kan mycket väl skyddat)
Så Yeeeessss för att kommit undan med blotta förskräckelsen!
Hoppas jag slipper göra ett inlägg i Gaaaahhh-tråden om jag trots allt hittar någon skada, har verkligen kollat noggrant och ser ingenting.
/U
Så varför skriver jag inte i Gaaahhh-tråden? Jag insåg att misstaget redan var gjort, så gick inte ut på platsen utan vände och åkte hem. Väl hemma skulle jag inspektera skadorna som jag trodde skulle vara på flera paneler givet ljudet och känslan - och döm om min förvåning när jag inte hittar en enda skada! 🤩 jag fattar inte hur det kunde bli så, kanske var det däcket som träffade ett av räckets fästen, syns dock inte på däck och inte en skråma på fälgen (den bilen har inte lågprofil utan mer av ballongkaraktär så däcket kan mycket väl skyddat)
Hoppas jag slipper göra ett inlägg i Gaaaahhh-tråden om jag trots allt hittar någon skada, har verkligen kollat noggrant och ser ingenting.
/U
Kanske va ett barn på cykel du backade på........ullberg skrev:Var nere och tankade båten, när jag skulle åka därifrån backar jag ca 30m enkelriktad väg, har gjort det många gånger tidigare och vet mycket väl att det är ett vägräcke på ena sidan. Var väl trött eller så får jag skylla på bränsleångor men precis samtidigt som jag tänker att jag måste hålla mig borta från räcket hör jag ett obehagligt ljud och bilen tar stopp…😢
/U
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 895 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 895 inlägg