1 356 979 läst · 2 804 svar
1357k läst
2,8k svar
Yale doorman
Jag har varit i kontakt med Aleka.se Det ska va ett sk V2lås (version två), och det ska alla va som är levererade efter april typ. Det ska stå v2 under handtaget på utsidan eller nåt. Sen ska det bara behövas en mottagare i låset och ett Varisurelarm eller en v-box mini. Ring dom själva och hör.
Misstänkte det. Låskompaniet säljer v2 för 2800:-, sedan får man väl köpa till mottagaren när den kommer.honsa skrev:
Modulen kommer nog ligga på en 7-8hundra, men det är bara lösa rykten jag hört. Spännande är det iaf. Surt att jag har 4st av gamla modellen...Mr9 skrev:
Jag har precis bytt ut vårt lås till Yale Doorman och programmerat alla brickor. Orsaken är att sonen skarvat bort nycklarna och då tänkte jag att han bara skulle använda kod så kan ha bara slarva bort koden.
När jag nu testar låset så kan jag inte aktivera bortasäkert utan att använda en låsbricka. Om det är så det är konstruerat så förstår jag inte vitsen med endast kod. Ska man bara använda kod då man är i trädgården och har uppsikt över dörren? :x
När jag nu testar låset så kan jag inte aktivera bortasäkert utan att använda en låsbricka. Om det är så det är konstruerat så förstår jag inte vitsen med endast kod. Ska man bara använda kod då man är i trädgården och har uppsikt över dörren? :x
Man låser inte med koden, dörren låser sig per automatik när den går igen.
För att aktivera bortasäkert måste man låsa med bricka eller fjärrkontrollen. När bortasäkert är aktiverat kan man inifrån bara låsa upp med fjärrkontrollen.
För att aktivera bortasäkert måste man låsa med bricka eller fjärrkontrollen. När bortasäkert är aktiverat kan man inifrån bara låsa upp med fjärrkontrollen.
Hur bortsäkert fungerar är inte komplicerat! Eftersom vi pratar om bortasäkert så låser inte dörren automatiskt utan man måste låsa med bricka eller bricka med kod. Det jag saknar är bortsäker låsning med bara kod. Om det inte går så undrar jag varför?
God kväll!
Har precis installerat Yale Doorman i ytterdörren och sprang genast på problem, den vill inte låsa.
Ni som har fungerande lås, hur ska det bete sig?
Ska hakregeln inte röra på sig när man drar i handtaget när dörren är låst?
Har testat att trycka in dendär 3kantiga saken i låshuset, låst med vredet på insidan och öppnat med handtaget på utsidan men det gör ingen skillnad på hakregeln...
/s106
Har precis installerat Yale Doorman i ytterdörren och sprang genast på problem, den vill inte låsa.
Ni som har fungerande lås, hur ska det bete sig?
Ska hakregeln inte röra på sig när man drar i handtaget när dörren är låst?
Har testat att trycka in dendär 3kantiga saken i låshuset, låst med vredet på insidan och öppnat med handtaget på utsidan men det gör ingen skillnad på hakregeln...
/s106