Status
Tråden går ej att kommentera.
pacman42 skrev:
Jag tycker det är bra att det finns konkurrens, men den är tyvärr inte tillräckligt bra ännu för att kunna hota HQ på en komplex tomt.
Nej, har man en så komplex tomt som du verkar ha är helt säkert HQ bästa alternativet. Men för många inklusive mig själv fungerar LD alldeles utmärkt och faktiskt bättre än jag själv trodde när jag köpte den. Jag var ju själv väldigt nära att köpa en 220 AC när LD plötsligt dök upp på marknaden.
 
ImageUploadedByByggahus.se1343070673.948837.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Prins Daniel och 2 till
  • Laddar…
falmark skrev:
Edwards nya skor :)
Hur har du fått i dubben som ser ut som avknipsade popnitar men det ser jag ju att det inte är. Förmodligen något specialverktyg eller borrar man först ...
 
peternicklas
Med detta helt onödiga inlägg så ligger vi lika med HQ tråden.
 
  • Gilla
M@ZE
  • Laddar…
MBygga skrev:
... Själv passerar jag i morgon CityGross i Ytterby på vägen till Marstrand :cool:, så jag tänkte åka in där och se om de säljer den och annars fråga varför de gör olika.
Var inne på CiyGross i Ytterby och de säljer Landroid, de hade förstås slut på dem just nu men tar normalt 8995:- för dem. En säljare skulle återkomma med när de kommer att få in nya.
 
falmark skrev:
Lille Edward är naken.
Han ska strax få nya skor = skoterdubb i bakhjulen.
Min far har gjort det på sin Landroid och han ser många fördelar:
+ mindre nötmärken i 90 graderskurvor
+ glider ej i branta utförsbackar
+ bättre fäste i uppförsbackar
+ håller kursen bättre när den kör på skrå

Fan tro't. Men jag ger det en chans.
Dubbarna ska dit ikväll. Jag återkommer med utlåtande...
[bild]
Epic moment... Lite som när man fick se Darth Vader utan hjälm första gången....

Ha, ha... Tänk en filmsnutt där Landroiden säger till HQ..

- I am your Father.......:D
 
  • Gilla
falmark och 1 till
  • Laddar…
MBygga skrev:
Hur har du fått i dubben som ser ut som avknipsade popnitar men det ser jag ju att det inte är. Förmodligen något specialverktyg eller borrar man först ...
Dubbarna är självborrande och gängas in med ett specialverktyg. Som sagt egentligen är det dubbar för skotermattor men funkar alldeles utmärkt även på gräsklippare (y)
 
  • Gilla
MBygga
  • Laddar…
MBygga skrev:
Du har självklart rätt i att HQ's guidekabel är en bättre lösning för hemgång till laddaren men för 9-10000 kr kan jag lägga lite tid på att få LD systemet att fungera. Dessutom har man bara en guidkabel till 220 AC modellen för dryga 18000 kr och har man en tvåzons tomt får man ju välja var man skall lägga denna enda kabel, vilket troligen blir i passagen till zon 2 och därmed behöver ju även HQ maskinen gå efter begränsningslinan när den går till laddaren i zon 1 med påföljande liknande justeringsjobb som vi har med LD, tycker dock inte det är några problem som du hävdar. Alternativet är en 230 AC som har två guidekablar men då får man ju lägga till ytterligare 5-7000 kr förstås.
Jag har med skeptisism följt dina inlägg på forumet och tycker din oförmåga att låta andra människor komma till tals, oftast beroende av andra åsikter, är tämligen trist och förlegat.
Vad det gäller HQ's guidelinor kan man använda dessa på flera olika sätt inte minst genom att starta klippningen på ett antal olika ställen. Att plocka hem klipparen för laddning är bara en del av sanningen. Vidare går det att låta 220's enda guidelina att passera inom område 1 för att sedan fortsätta till område 2. På detta sätt får man ett antal alternativ vid både utgång och hemkomst. Detta hade säkert "trollrädde" och forumsdirigerande MBygga känt till om han bemödat sig ta reda på fakta.
 
  • Gilla
Nimajneb och 1 till
  • Laddar…
falmark skrev:
Lille Edward är naken.
Han ska strax få nya skor = skoterdubb i bakhjulen.
Hmm, inte LITE fräckt att lägga ut bilder på honom då... SKÄMS! :mad:;):p:D
 
Swing skrev:
Jag har med skeptisism följt dina inlägg på forumet och tycker din oförmåga att låta andra människor komma till tals, oftast beroende av andra åsikter, är tämligen trist och förlegat.
Vad det gäller HQ's guidelinor kan man använda dessa på flera olika sätt inte minst genom att starta klippningen på ett antal olika ställen. Att plocka hem klipparen för laddning är bara en del av sanningen. Vidare går det att låta 220's enda guidelina att passera inom område 1 för att sedan fortsätta till område 2. På detta sätt får man ett antal alternativ vid både utgång och hemkomst. Detta hade säkert "trollrädde" och forumsdirigerande MBygga känt till om han bemödat sig ta reda på fakta.
Ojdå, ord och inga visor kom plötsligt in i tråden. Förstår dock inte vad du menar med "din oförmåga att låta andra människor komma till tals", på ett forum som detta har väl alla samma rätt att komma till tals. Det jag personligen ogillar är dock när man enbart kommer med ogrundad kritik enbart i syfte att provocera. Det du skriver däremot är konkreta fakta till HQ klipparnas fördel och det respekterar jag, och hoppas att du också respekterar att alla inte är betjänta av dessa smarta finesser utan klarar sig med enklare och oftast därmed billigare logik. Jag har en svåger med HQ 220 AC och höll, som jag tidigare skrivit, på att skaffa en själv men föll sen för Landroid mycket pga priset och vad jag fick för pengarna. Har alltså hyffsad koll på vad HQ klarar men insåg att jag inte behöver dessa mervärden som du beskriver på ett mycket tydligt och klart sätt. Hoppas det var ett tillräckligt respektfullt svar för din smak, för även om du kallar mig både det ena och det andra avhåller jag mig gärna från dylika tillmälen.
 
  • Gilla
peternicklas
  • Laddar…
Jag läser tråden för att den heter och handlar om Worx Landroid.

Förstår att HQ gubbarna är sorgsna men de har en egen tråd.
 
  • Gilla
JS80 och 4 till
  • Laddar…
Vad har ni kört för avstånd mellan "Märlorna" ? har ni kört 80cm ?

Nu är jag så ivrig så jag kan knappt sitta still :wow:
 
peternicklas
M@ZE skrev:
Vad har ni kört för avstånd mellan "Märlorna" ? har ni kört 80cm ?

Nu är jag så ivrig så jag kan knappt sitta still :wow:
Jag har satt märlor då det har behövts. Ligger tråden bra mot marken så kanske 2 m mellan. Viktigt att tråden ligger mot marken och at den är sträckt.Efter några veckor så har tråden nästan försvunnit ner i gräset. Har lagt c:a 300 m kabel och använt de som följde med.
 
Snabba svar ... tack och bock :)

Skall bli intressant när min granne längre bort som är på semester som har 2st HQ på sin tomt, och får se min och vad jag har betalat .. (hoppas nu bara den fungerar bra) han tyckte dom var hutlöst dyra och kommer slita sitt hår hehe ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
JS80
  • Laddar…
Lite bilder på hur era mattor ser ut efter några veckors vård av LD:n hade varit kul och se :)
 
  • Gilla
Gudahov
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.