fabianC skrev:
MBygga: hittar ingen nätrabatt på Claes Ohlson...eller har du en rabattkod? :)
Ja, när jag gick in på deras sida poppade en rabattkod upp, kanske kommer slumpvis :confused:
 
KalleBerg skrev:
Tips! Såg just att EKO Jönköping fortfarande säljer Landroid M för 6995:-, vilket betyder att prisgarantin på Jem & Fix ger ytterligare 20% på detta. Annars är ju 6995:- också bra...
Var det inte mot deras pris du fick din prisgaranti, eller var säljer de annars M för 7000:- som du måste anfört.
 
Eko sålde dem för 6995:- under begränsad tid, men denna kampanj har de förlängt.
 
KalleBerg skrev:
Eko sålde dem för 6995:- under begränsad tid, men denna kampanj har de förlängt.
Ja, jag ser det nu, tack för tipset :)
 
Rabattkod på Clas Ohlsson som ger 10% CLAS30447
 
johan119 skrev:
Rabattkod på Clas Ohlsson som ger 10% CLAS30447
ah tack johan. Tyvärr står det "giltig till 2014-04-10" för mig...Jag var in och kikade på skönheten här i butiken i Gävle. Tyvärr verkar det vara den äldre modellen med platta hjul och gömd regnsensor de sålde. Om det nu spelar någon roll. Försäljaren nämnde dock att det skulle bli en sådan clubkväll i slutet av april. Lite långt för mig till de butikerna som det tipsades om ovan så jag tror jag slår till på claesohlsson-clubkvällen, man vill ju inte betala för mycket här...:cool:
 
Postade denna som verktygstips men kanske bättre här. (Om den nu fungerar)

Genom appen Klipster så får man 30 hos pickyhabit.se
Har aldrig handlat eller hört talas om pickyhabit innan.

Om det fungerar så kan man köpa en worx landroid 2.0 för 8995-30%
Vilket ger ett pris på knappt 6300kr.

Har även landroid 1.0 för 9995kr.

Kan inget om gräsklippare men om rabatt fungerar så borde iallafall priset vara riktigt bra.
 
Jorå GustavGBG beställde en precis och det funkade ju finfint! 6300 blev det med "kupongen".
Tackar och bockar för tipset!
 
Gjorde en tillfällig installation i en slänt på tomten, tror nog det är ca 40% lutning kanske mer på sina ställen. Detta klarade klipparn galant, även att vända i sluttningen, mycket imponerad. Har dock ett problem, om jag trycker på hemknappen så letar den efter basen men skiter fullständigt i begränsningstråden och drar iväg utanför. Har jag missat nåt? Har nån samma erfarenheter? Det funkar ju när den klipper. Kan en liten slinga ställa till det? Gjorde bara typ 6 x 4 meter.
 
Redigerat:
Nu har min LD gått ett x antal timmar. Riktigt nöjd än så länge. Har byggt ett litet hus still stackarn också, vilket funkar bra.

Det enda funderingen jag har:
Den klipper inte i raka linjer, utan är det en liten sluttning på bara någon grad, typ liten grop så klipper den i böjda linjer. Går nästan som ett halvt "O"

Den klipper inte heller hälften över gränstråden.
 
J
Är det någon som har tagit reda på vad ett nytt Li-on-batteri till landroiden kostar? Har sökt runt på forumet men inte hittat svar. Någon gång kommer ju batteriet bli dåligt så det vore ju intressant att veta för att kunna räkna på kostnaden i ett längre perspektiv.
 
jllnd skrev:
Är det någon som har tagit reda på vad ett nytt Li-on-batteri till landroiden kostar? Har sökt runt på forumet men inte hittat svar. Någon gång kommer ju batteriet bli dåligt så det vore ju intressant att veta för att kunna räkna på kostnaden i ett längre perspektiv.
Jag konstaterade att batteriet verkar öppningsbart, köper man lösa celler och löder i bör det bli billigt.
 
Ckruz skrev:
Nu har min LD gått ett x antal timmar. Riktigt nöjd än så länge. Har byggt ett litet hus still stackarn också, vilket funkar bra.

Det enda funderingen jag har:
Den klipper inte i raka linjer, utan är det en liten sluttning på bara någon grad, typ liten grop så klipper den i böjda linjer. Går nästan som ett halvt "O"

Den klipper inte heller hälften över gränstråden.
Min klipper också i "bågar". Vet ej varför men antar att det ska vara så.
 
Den saknar kompensering för lutning. Det är en av bristerna man gör leva med får de pengarna.
Lite trist. Den har ju lutningssensorer och skulle kunna kompensera primitivt. Utan att behöva gyro och kompass som de finare märkena.
"Just a few lines of code" som det heter.
Det behöver ju inte bli perfekt, men all förbättring är ju av värde.
 
peternicklas
Jag har studerat min de dagar som den har varit ute. Helt klart så har de gjort något åt lutningskompesering men de har en bit kvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.