peternicklas
slaskankan skrev:
Första gången så hade den blivit transportskadad, så den startade inte alls. Denna gång så har jag de klassiska problemen, att om den krockar 4 ggr snabbt så lägger den av med felmeddelande hjulblock och att den kör över kabeln på flera ställen ibland.
Provade med, "om den krockar 4 ggr snabbt så lägger den av med felmeddelande hjulblock", på min M. Får samma felmeddelande. Detta vill jag bestämt hänföra till installaltionsproblem, man följer inte manualen. Har själv en 6-kantig sandlåda men minsta avstånd till slingan, en kvadratisk ö, på 70 cm. Min har aldrig fastnat på detta ställe trots att det avviker från manualen.

peternicklas skrev:
Provade med, "om den krockar 4 ggr snabbt så lägger den av med felmeddelande hjulblock", på min M. Får samma felmeddelande. Detta vill jag bestämt hänföra till installaltionsproblem, man följer inte manualen. Har själv en 6-kantig sandlåda men minsta avstånd till slingan, en kvadratisk ö, på 70 cm. Min har aldrig fastnat på detta ställe trots att det avviker från manualen.
Hur menar du med installationsproblem?

peternicklas
slaskankan skrev:
Hur menar du med installationsproblem?
Att klipparen inte har den yta som den behöverför att vända när den t.ex. stöter på ett hinder. Om den sedan kör över kablen i samband med detta så kan även detta fel förklaras. Behöver inte vara så men..

peternicklas skrev:
Att klipparen inte har den yta som den behöverför att vända när den t.ex. stöter på ett hinder. Om den sedan kör över kablen i samband med detta så kan även detta fel förklaras. Behöver inte vara så men..
Nej det behöver inte vara så.
Min har gått över på ställen där jag inte har trånga passager.
Har några meters avstånd från t.ex. min sandlåda och kabeln. Har sett den i action när den fastnar där. Den kör in längs med lådan och krockar sedan, då backar den bara tillbaka 1-2 dm för att sedan försöka göra en högersväng igen och krockar direkt. Detta upprepas tills den dör.

Min Landroid M har efter att ha gått felfritt i ca 2 månader börjat vända mitt på gräsmattan ibland. När den skulle gå hem till laddstationen så körde den ner i diket utanför tråden. Misstänker att det blivit fel på givare till begränsningstråden men undrar om någon annan här har haft samma fel??

/Tobbe

Birdtwig skrev:
Min Landroid M har efter att ha gått felfritt i ca 2 månader börjat vända mitt på gräsmattan ibland. När den skulle gå hem till laddstationen så körde den ner i diket utanför tråden. Misstänker att det blivit fel på givare till begränsningstråden men undrar om någon annan här har haft samma fel??

/Tobbe
Min kan göra så om det är dagg eller fuktigt. Jag har dock inte grund forskat i orsaken.

Har haft precis samma problem. Framförallt när det är fuktigt ute då sticker den utanför hela tien. Har haft den hos service en gång men samma problem igen. Har nu lämnat in den en andra gång och får den nog nu i veckan. Funkar det inte nu så får de ta tillbaka den.

Nu har jag fått tillbaka den efter 2:a vändan på service. Det blev ingen skillnad för min del, utan nu stannar den ännu mer. Hittar den numera stående mot något objekt rakt fram. Förut har den kommit från sidan och krockat 4 ggr för att lägga av, men nu kör den emot något rakt på och lägger av. Kan man ringa till företaget jag köpte den av och försöka få dem att köpa tillbaka den, för såhär kan man väl knappast ha det?

subaru95 skrev:
Nej tyvärr har jag inte fått den än och inte ett ljud från dom heller. På måndag blir det mail till dom jag väntar inte mer än en vecka till då vill jag ha ny maskin eller återköp
Nyfiken på ifall du fått tillbaka klipparen än och om den i så fall blev bättre vid vänstersvängar efter service?

slaskankan skrev:
Nu har jag fått tillbaka den efter 2:a vändan på service. Det blev ingen skillnad för min del, utan nu stannar den ännu mer. Hittar den numera stående mot något objekt rakt fram. Förut har den kommit från sidan och krockat 4 ggr för att lägga av, men nu kör den emot något rakt på och lägger av. Kan man ringa till företaget jag köpte den av och försöka få dem att köpa tillbaka den, för såhär kan man väl knappast ha det?
Nu har jag inte följt ditt problem och din maskin specifikt.

Lagt tråden enligt anvisning eller tjyvat in någon cm ?
Samma ställe som roboten får problem på ?
Hur många ggr har den varit på service för samma sak ?
Vad har gjorts vid servicarna ?

mortimer skrev:
Nu har jag inte följt ditt problem och din maskin specifikt.

Lagt tråden enligt anvisning eller tjyvat in någon cm ?
Samma ställe som roboten får problem på ?
Hur många ggr har den varit på service för samma sak ?
Vad har gjorts vid servicarna ?
Problemet ligger inte i slingan. Den har gått ut på olika ställen. Mitt största problem är att den krockar och lägger av på olika hinder. Detta händer ett x antal gånger per dag. Det behöver inte vara i närheten av slingan eller någon ö. 2 gånger har den varit inne för detta

slaskankan skrev:
Problemet ligger inte i slingan. Den har gått ut på olika ställen. Mitt största problem är att den krockar och lägger av på olika hinder. Detta händer ett x antal gånger per dag. Det behöver inte vara i närheten av slingan eller någon ö. 2 gånger har den varit inne för detta
Vad har gjorts vid dessa servicarna ?

Jag skulle då akta mig för denna robot om den är som ni beskriver att den kan "rymma" Har ni provat att dra ur laddstationen när den är mitt på gården? den bör stanna direkt gör den inte de så låter de ju otroligt riskfyllt o ha denna obevakad.

Låter ju som den bara känner av att slingan är på när den åker över den och fukt stör ut den så mycket att den missar gränsen o lullar på i godan tro tills den kör över nått den inte får eller ut över gatan.

Förstår inte att Worx lyckats göra en såpass dålig uppföljare till version 1.0 (som numera heter L). Dessa krock- och rymningsproblem ni har med denna maskin finns inte alls på den första modellen (bara att läsa i den tråden). Inte heller att den skulle vara känslig för fukt. Verkar som de i sin iver att pressa kostnaderna tummat alltför mycket på kvalitén vilket normalt brukar straffa sig genom radikalt minskad försäljning när ryktet sprider sig. Enda fördelen är Litiumbatteriet men lär man sig hantera batteriet i den större modellen är det oftast inga problem. Synd att Worx utsätter sig för detta då de ju hade möjligheten att bryta sig in mer ordentligt på marknaden om de lagt samma tid och kraft på M som de gjort på L modellen.

peternicklas
MBygga skrev:
Förstår inte att Worx lyckats göra en såpass dålig uppföljare till version 1.0 (som numera heter L). Dessa krock- och rymningsproblem ni har med denna maskin finns inte alls på den första modellen (bara att läsa i den tråden). Inte heller att den skulle vara känslig för fukt. Verkar som de i sin iver att pressa kostnaderna tummat alltför mycket på kvalitén vilket normalt brukar straffa sig genom radikalt minskad försäljning när ryktet sprider sig. Enda fördelen är Litiumbatteriet men lär man sig hantera batteriet i den större modellen är det oftast inga problem. Synd att Worx utsätter sig för detta då de ju hade möjligheten att bryta sig in mer ordentligt på marknaden om de lagt samma tid och kraft på M som de gjort på L modellen.
Så det får inte finnas fel på produkten. Hur många har det sålts och hur många har problem.
Min har varite varje dag då det har regnat och den kör även i dagg OCH i regn utan problem.
Lite som att säga "Min klippare gör på detta viset, det tycker jag inte är bra. Vilket skit det är med denna typ av klippare" Det kanske är max 10 som ha fått problem med att den rymmer, det är mycket under 1% av den totala försäljningen. Ingen speciellt hög siffra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.