1 734 257 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Jag har exakt samma problem!, har du löst det?B bävern84 skrev:Provade min wg791e.1 idag och tycker den kör för kort tid, drygt en timme per laddning, när väl klipparen kommer till laddaren stegar räknaren för procenten upp snabbt till 40, så det borde indikera att det finns mer att hämta i batteriet.
En annan gång när den sökte efter laddstationen även om batteriet visade 45% så körde den slingan runt, men lät konstigt på ett ställe, den stod och tuggade, ett ställe den inte kan fastna på, då visade batteriet 0%, väl i laddaren tog det en stund, sen stegade batteriräknaren upp snabbt till iaf 25%, kan det vara fel på batteriet?
Edit: glömde tillägga att schemat jag ställt in för roboten försvann troligtvis i samband med att batteriet visade 0% eller för att jag startade upp honom efter hans tidsschema.
Problem löst. Bytte polaritet på sladdarna...och då funkade det.....B baseman skrev:Hej
Har en Worx WG790E.
När den togs ut inför säsongen så var det fel på markkabeln. Har åtgärdat det och har bra signal hela vägen.
Men nu står det utanför arbetsområde på maskinen. Har startat om och gjort all grundläggande felsökning.
Har även dragit ur kabeln till laddstationen, allt utan framgång.
Maskinen har vi något tillfälle börjat klippa i 5 sek, men sedan återigen hamnat på "utanför arbetsområde.
Någon som har haft liknande problem?
En google-sökning gav att någon hade fel på kretskortet i laddstationen....men inte mycket mer.
Ett rätt logiskt fel egentligen. Den kan ju känna åt vilket håll som tråden pekar. Vänder man polariteten så pekar ju tråden baklänges och den blir förvirrad. Man får vara noga när man ställer ut laddstationen på våren..B baseman skrev:
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Detta må låta suspekt men följande problem har en bekant.
Han köpte en hus i december förra året, fick med en wg794e i köpet och skulle nu sparka igång den. Självklart är det en PIN kod aktiv och huset köpet som dödsbo så inga papper finns med koder nedskrivna. Är det kört att få igång den? Kan en servicepartner hjälpa honom tro? Han kan ju inte på något sätt styrka att han köpt den då inget separat kvitto skrivits.
Han köpte en hus i december förra året, fick med en wg794e i köpet och skulle nu sparka igång den. Självklart är det en PIN kod aktiv och huset köpet som dödsbo så inga papper finns med koder nedskrivna. Är det kört att få igång den? Kan en servicepartner hjälpa honom tro? Han kan ju inte på något sätt styrka att han köpt den då inget separat kvitto skrivits.
Testa är mitt tips
Jag hade samma fel på min klippare. Allt funkade som det skulle men texten i displayen var ibland spegelvänd och ibland även upp och ner. Stängde man av maskinen och startade om så var texten rätt igen.MeanMike skrev:
Skickade in den på garant och då byttes displayen. Det var för 3 år sedan och felet har inte kommit tillbaka.
Prova att uppdatera mjukvaran. Vissa modeller tappade pinkoden då vill jag minnas.G ekaa88 skrev:Detta må låta suspekt men följande problem har en bekant.
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg