B BigSwede1972 skrev:
Är också intresserad av att få snurr på framhjulen (ursäkta Hegerforsaren).

Mina hade rostat ihop inför säsongen och jag fick lösa det med abnorma mängder 5-56.
Det kommer nog bara vara en temporär lösning dock :(
Det enda jag kan bidra med är en powerpoint-fil på hur man byter hela hjulen.

[länk]
Nu har ett av mina framhjul totalt rostat fast, finns instruktioner för att byta hela framhjulen nån annanstans? Länken verkar inte funka längre.

Är detta nåt som kan gå på garantin? Köptes 2016 och man fick väl tre år när man reggade sig på nätet?
 
  • Närbild på ett kraftigt rostskadat och fastsatt hjulaxel på ett fordon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
A
henq henq skrev:
Nu har ett av mina framhjul totalt rostat fast, finns instruktioner för att byta hela framhjulen nån annanstans? Länken verkar inte funka längre.
Vilka instruktioner tänkte du på? Jag har två powerpointdokument om hjulbyte. Är det de du tänker på?

Front wheel replacement.ppt
Rear wheel replacement.ppt
 
  • Gilla
mellow_drink
  • Laddar…
henq henq skrev:
Nu har ett av mina framhjul totalt rostat fast, finns instruktioner för att byta hela framhjulen nån annanstans? Länken verkar inte funka längre.

Är detta nåt som kan gå på garantin? Köptes 2016 och man fick väl tre år när man reggade sig på nätet?
Garanti!
Jag fick byt på min inom garantin.
 
A aggplanta skrev:
Vilka instruktioner tänkte du på? Jag har två powerpointdokument om hjulbyte. Är det de du tänker på?

Front wheel replacement.ppt
Rear wheel replacement.ppt
Ja precis, dessa skulle vara bra att ha. Ska dock prova enligt annat inlägg och kontakta supporten!
 
N nissenhj skrev:
Garanti!
Jag fick byt på min inom garantin.
Står i telefonkö, återkommer med vad de säger... tack för info!
 
Ska skicka in... om jag byter hjulen inklusive axlar så försvinner garantin (ganska rimligt)
 
Var kan man köpa nya gränstrådsgivare? kan man köpa dem separat eller måste man köpa hela front kontakten med laddnings kontakterna?
 
D
M micke_9 skrev:
Var kan man köpa nya gränstrådsgivare? kan man köpa dem separat eller måste man köpa hela front kontakten med laddnings kontakterna?
Jag har precis köpt, du byter hela den klumpen, med laddningskontakter, köp av HP Schou, kostade mig 591kr inklusive frakt.
 
  • Gilla
micke_9 och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Jag har precis köpt, du byter hela den klumpen, med laddningskontakter, köp av HP Schou, kostade mig 591kr inklusive frakt.
Vad för felmeddelande får man upp om det är problem med den här delen? Min klippare stannar ibland och säger att den är utan för arbetsområdet....
 
D
Satt och tittade på en Husqvarna häromdagen och den beter sig ju något annorlunda när den når tråden. Den bromsar in mjukare, svänger på ett annat sätt och startar mjukare, dvs med acceleration, efter ett tag har den också en högre toppfart.

Någon som haft diskussion med Worx om detta, farten kanske vi inte kan få ökad men det med att den stannar/svänger/startar borde de kunna göra lite mjukare. Jag har haft min i några år och det verkar oundvikligt att den sliter bort gräset vid tråden, åtminstone där gräset är ngt svagare.
 
D
S skoog84 skrev:
Vad för felmeddelande får man upp om det är problem med den här delen? Min klippare stannar ibland och säger att den är utan för arbetsområdet....
Mitt problem var att den körde in och ut i laddningsstationen men jag har nog sett att folk får diverse problem när det felar där framme.
 
  • Gilla
skoog84
  • Laddar…
D djac skrev:
Satt och tittade på en Husqvarna häromdagen och den beter sig ju något annorlunda när den når tråden. Den bromsar in mjukare, svänger på ett annat sätt och startar mjukare, dvs med acceleration, efter ett tag har den också en högre toppfart.

Någon som haft diskussion med Worx om detta, farten kanske vi inte kan få ökad men det med att den stannar/svänger/startar borde de kunna göra lite mjukare. Jag har haft min i några år och det verkar oundvikligt att den sliter bort gräset vid tråden, åtminstone där gräset är ngt svagare.
Intressant kommentar. Detta hur Worx svänger har ju framhållits av många som en stor fördel över Husqvarnas beteende.
 
E etompau skrev:
Intressant kommentar. Detta hur Worx svänger har ju framhållits av många som en stor fördel över Husqvarnas beteende.
Jo HUR den svänger, kan ju vara en fördel, men att göra det mjukare påverkar ju inte principen, så med lite mjukvara borde det vara fixat på kort tid om bara viljan fanns. Tyvärr verkar inte viljan finnas och det visar ju sig om inte annat i att det inte finns färdig (= version 1 eller högre) mjukvara till alla klippare. De lite äldre bl.a. min , har version 0.72 och det brukar ju representera max en betaversion.
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Jo HUR den svänger, kan ju vara en fördel, men att göra det mjukare påverkar ju inte principen, så med lite mjukvara borde det vara fixat på kort tid om bara viljan fanns. Tyvärr verkar inte viljan finnas och det visar ju sig om inte annat i att det inte finns färdig (= version 1 eller högre) mjukvara till alla klippare. De lite äldre bl.a. min , har version 0.72 och det brukar ju representera max en betaversion.
Hårdvaran kanske inte stödjer varierande motorhastighet på drivhjulen eller så är programminnet begränsat/slut eller så tycker tillverkaren att det är good enough.
 
A
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Tyvärr verkar inte viljan finnas
När det kommer till utveckling och input utifrån så kan jag säga av egen erfarenhet att Worx ligger långt upp på listan av bolag som skiter högaktningsfullt i sina lite mer avancerade användare. Jag har försökt med en del saker sedan 2014. Svaret har varit "No" två ggr och resten /dev/null. Det roligaste är kanske numera att fråga efter källkoden till klipparen så jag kan modda själv. Det blir också nej, vilket också var den mest troliga utgången av ett sådant konversation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.