A
K Kacper skrev:
är det någon som har försökt att bygga en ramp i t.ex. trall över svåra passager?
Jag såg bild på ett förslag till rampbygge för 2-3 år sedan. Vet inte hur det gick med det. Försökte leta nu men hittade inget.
 
A aggplanta skrev:
Jag såg bild på ett förslag till rampbygge för 2-3 år sedan. Vet inte hur det gick med det. Försökte leta nu men hittade inget.
Är det möjligen den här tråden du syftar på?

https://www.byggahus.se/forum/threads/bygga-en-ramp.214364/

jag kan tänka mig (utan att vara påläst) att det är enklare med en Husqvarna/Gardena som har en guidekabel extra och inte bara begränsningstråd därför undrade jag specifikt för Worx

men tack för hjälpen :)
 
  • Gilla
aggplanta
  • Laddar…
Nu har min gamla trotjänare fått spelet. När den kommer till avgränsningstråden vid hemgång så snurrar den 1,5 varv, därefter backar den och tuffar på tills den når tråden på nytt med samma dans igen. Satte den i laddaren, och nu säger den bara "fångad" hela tiden. Det är en 794 med FW 072... Nån som vet vad göra?
 
U uffez skrev:
Nu har min gamla trotjänare fått spelet. När den kommer till avgränsningstråden vid hemgång så snurrar den 1,5 varv, därefter backar den och tuffar på tills den når tråden på nytt med samma dans igen. Satte den i laddaren, och nu säger den bara "fångad" hela tiden. Det är en 794 med FW 072... Nån som vet vad göra?
Kollade nu, kabelstammen längst fram verkar frisk, men gummihöljet är sönder... Kan inte direkt se att något är fel, men den är envist "fångad" hela tiden. Skickar även en bild på displayen, kan inte så något fel men jag vet inte vad jag skall leta efter... En kabelstam med skadat gummihölje bland gräs och fukt i en byggprojektsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
LCD-display som visar tekniska data för en batteridriven enhet, täckt av damm och smuts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Provade min wg791e.1 idag och tycker den kör för kort tid, drygt en timme per laddning, när väl klipparen kommer till laddaren stegar räknaren för procenten upp snabbt till 40, så det borde indikera att det finns mer att hämta i batteriet.

En annan gång när den sökte efter laddstationen även om batteriet visade 45% så körde den slingan runt, men lät konstigt på ett ställe, den stod och tuggade, ett ställe den inte kan fastna på, då visade batteriet 0%, väl i laddaren tog det en stund, sen stegade batteriräknaren upp snabbt till iaf 25%, kan det vara fel på batteriet?

Edit: glömde tillägga att schemat jag ställt in för roboten försvann troligtvis i samband med att batteriet visade 0% eller för att jag startade upp honom efter hans tidsschema.
 
Redigerat:
Min klippare har börjat bete sig konstigt. Står mitt på gräset och säger utanför område. Sen kan den inte längre ladda själv utan kör in och ut ur laddaren 3-4 ggr sen ger den upp och står kvar i laddaren utan att laddas, på displayen står det "ladd block". Jag kan dock forcera en laddning på manuellt sätt igenom att köra i den i laddaren och slå på den innan laddlampan byter färg.

Några ideer?

WG794E
 
A
X xayide skrev:
Min klippare har börjat bete sig konstigt. Står mitt på gräset och säger utanför område. Sen kan den inte längre ladda själv utan kör in och ut ur laddaren 3-4 ggr sen ger den upp och står kvar i laddaren utan att laddas, på displayen står det "ladd block". Jag kan dock forcera en laddning på manuellt sätt igenom att köra i den i laddaren och slå på den innan laddlampan byter färg.

Några ideer?

WG794E
Har också en WG794E. Samma problem nu i ett par dar. Jag gjorde ren ladd-pinnarna i paddningsbasen. Nu går den perfekt igen. Jag har gjort ren anslutningsblecken för laddningen på själva klipparen också. Det har jag gjort förut och trodde att det var samma fel nu men det var själva pinnarna som var trasslet.
 
Faktum är att allt är rengjort ordentligt med kemiskt ren bensin.
 
X xayide skrev:
Faktum är att allt är rengjort ordentligt med kemiskt ren bensin.
Har du fått någon ordning på problemet? Har liknande. Har rengjort, öppnat och kört med kontaktspray. Ser inga synliga problem. Ska ta med den till kompisens gräsmatta för att kolla om den beter sig likadant där.

Nu senast efter rengöringen. Då ville den snurra och backa ifrån gränstråden, när det var dags för laddning. Har ju tyvärr utvidgat klippytan i samband med problemen. Så kan vara lite vad som helst som krånglar för egen del. Dock är "ladd bas block" vanligt förekommande...
 
D
Nu har jag för första gången ett riktigt problem, tror jag..

Klipparen kör in och ska ladda, displayen slår om till laddning, batterisymbolen blinkar, men stannar på 0%, efter ett tag stänger klipparen av och säger station blockerad,eller ngt liknande.

Är det så här det ser ut när batteriet lägger av, eller vad kan det vara?

Till saken hör att jag sen tidigare (1år) har ett, som jag uppfattar det litet, problem med laddstationen, den röda lampan funkar inte, men i övrigt funkar allt.
 
D djac skrev:
Nu har jag för första gången ett riktigt problem, tror jag..

Klipparen kör in och ska ladda, displayen slår om till laddning, batterisymbolen blinkar, men stannar på 0%, efter ett tag stänger klipparen av och säger station blockerad,eller ngt liknande.

Är det så här det ser ut när batteriet lägger av, eller vad kan det vara?

Till saken hör att jag sen tidigare (1år) har ett, som jag uppfattar det litet, problem med laddstationen, den röda lampan funkar inte, men i övrigt funkar allt.
Jag hade ett snarlikt problem för en tid sedan. Jag kontaktade Worx eftersom jag hade fått förlängd garanti när jag registrerade roboten. De bad mig felsöka genom att kolla spänningen på laddpinnarna när lampan lyser rött. Då ska det vara 32V. Jag uppmätte 31.3V, men bara tillfälligt. De bad mig skicka in maskinen och skickade en fraktsedel. De bytte frontsensorn och kabeln som går vidare in till moderkortet samt uppdaterade mjukvaran. Då funkade laddningen igen.

Nu har jag dock fått nya problem med ett hjul, men det kan vi ta en annan gång.
 
D
V Vreta Kloss skrev:
Jag hade ett snarlikt problem för en tid sedan. Jag kontaktade Worx eftersom jag hade fått förlängd garanti när jag registrerade roboten. De bad mig felsöka genom att kolla spänningen på laddpinnarna när lampan lyser rött. Då ska det vara 32V. Jag uppmätte 31.3V, men bara tillfälligt. .
Var ute och mätte och fick som du ett värde nära 32, men efter några sekunder faller det till10V, är det detta du menar med "bara tillfälligt".

Annars är beteendet så att den kör in, meddelar att den börjar ladda men backar ut efter någon sekund för att köra in igen, gör detta några gånger och stoppar sedan med meddelandet Laddbas Block?
 
Hej på Er! Nu är det ju inte mycket kvar av säsongen men jag vill ju köra den ett par veckor till. Förra helgen så funkade helt plötsligt inte pin koden. Funkar inte än. Någon som vet hur man löser det?
 
K Kapasu68 skrev:
Hej på Er! Nu är det ju inte mycket kvar av säsongen men jag vill ju köra den ett par veckor till. Förra helgen så funkade helt plötsligt inte pin koden. Funkar inte än. Någon som vet hur man löser det?
Stöldgods;)
 
Corpes Corpes skrev:
Stöldgods;)
Njäääee, men det tipset hjälpte;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.