1 733 668 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Japp, men verkar funka när den laddat klart. Hur testar man att den ska hitta tråden igen efter laddning, nån pratade om en båge runt laddstationen . Min vänder runt och ger sig ut på mattan direkt. Är det bara vid zon klippning?
Fick äntligen tummen ur efter jobbet idag och kopplade bort "tarmen" på kanske 25-30 meter kabel. Nu funkar det klockrent! Maskinen följer slingan till laddstationen både fulladdad samt efter en timmas körning. Så jäkla gött! :wow:exabit skrev:
Tack henced för all input!
Det var väl en bugg i 0.50 (klippare WG794, dvs 2014 års modell) som gjorde att motorerna var strömsatta även under laddning och icke schemalagd tid, så att batteriet drogs ut och laddades om hela tiden? Jag gitter inte titta igenom 269 sidor för att hitta den diskussionen, men vill minnas att det var så.
I alla fall, är detta rättat i senaste 0.72, någon som vet?
Nej! Den laddar 25 wh i en halv timme var sjätte timme när den inväntar schematid. En klipprunda förbrukar 50 wh som tar en timme att ladda.svartöra skrev:Det var väl en bugg i 0.50 (klippare WG794, dvs 2014 års modell) som gjorde att motorerna var strömsatta även under laddning och icke schemalagd tid, så att batteriet drogs ut och laddades om hela tiden? Jag gitter inte titta igenom 269 sidor för att hitta den diskussionen, men vill minnas att det var så.
Laddat nya mjukvaran och första arbetspasset för i år pågår ( startade lite tidigare 15.30 i.s.f. 17.00 p.g.a. analkande regn). Ingen zonindelning ännu programmerad. Vändningarna mot gränstråden verkar gå mycket smidigare än förra året . Inga ryck i hjulen!
2013 WG794E v0,72
2013 WG794E v0,72
Hur är det med dragningen åt vänster?HasseTeknik skrev:
Går spikrakt åtminstone 16 m, vilket är den längsta raksträckan jag har.